PING Helsingin vuosi on ollut täynnä merkityksellistä markkinointia ja vastuullista viestintää

21.12.2023
PING Helsinki

PING Helsingin tavoitteena on muuttaa maailmaa kestävämmäksi vuorovaikutteisen viestinnän keinoin. Näin vuoden lopussa pysähdyimme tiimimme kanssa pohtimaan, miten olemme työssämme tänä vuonna onnistuneet. 

On todella voimaannuttavaa huomata miten paljon ja miten moninaisen kumppani- ja vaikuttajajoukon kanssa, olemme saaneet tavoitettamme tänä vuonna toteuttaa.


Kohderyhmäkuuntelulla vaikuttajat osaksi suunnittelua

Strategia ja konseptointityön pohjaksi kehittämämme kohderyhmäkuuntelumalli on vakiintunut osaksi tapaamme tehdä suunnittelua vaikuttajia ja heidän seuraajiaan osallistaen. Olemme keränneet arvokasta tietoa, tunteita herättäviä tarinoita ja toimintaan ohjaavia näkökulmia asiakkaidemme markkinoinnin ja viestinnän konseptien pohjaksi olipa kyseessä monikulttuuristen kohderyhmien tavoittaminen, sairauden hoito, rekrytointi tai avun tarpeessa olevien lasten auttaminen.

Vahvaa tukea asiakkaidemme digitaalisille viestintä- ja ostopoluille 

Merkityksellisyyden lisäksi olemme onnistuneet myös rikastamaan asiakkaidemme digitaalisia viestintäpolkuja ja ohjaamaan entistä enemmän liikennettä somesta toimintaan – esimerkiksi auttamaan avun tarpeessa olevia lapsia.

Vaikuttajavetoinen monikanavaisuus on merkityksellisissä kampanjoissamme laajentunut tänä vuonna niin ulkomainontaan, radiomainontaan kuin alueelliseen digimainontaan mahdollistaen aivan uudenlaiset mittaroinnin ja seurannan keinot. Ensimmäinen rakentamamme laaja asenneilmapiirikampanja Muutostöissä keräsi miljoonayleisön ja oli myös osoitus vaikuttajavetoisen mediatyön onnistumisesta.

Pelisäännöt vastuulliselle someviestinnälle

Myös tapahtumat ovat tulleet takaisin pitkän pandemiakatkoksen jälkeen ja vastuullisuus ja merkitykselliset teemat ovat vahvasti mukana myös elämyksellisissä kohtaamisissa vaikuttajien kanssa. Keväällä järjestimme myös ensimmäisen IMPACT Helsinki -tapahtuman, jossa inspiroiduttiin ja opittiin kestävämmän markkinoinnin ja vastuullisen viestinnän tekemisestä ja luotiin yhteiset pelisäännöt tulevalle tekemiselle. Tutustu Impact Manifestiin täällä.

Kaikissa tapahtumissamme keskustellaan nykyään Erätauko -keskusteluperiaatteella, jonka fasilitaattorikoulutuksen kaikki Sydäntiimiläisemme kävivät keväällä osana yhteistyötä Yleisradion Hyvin Sanottu -hankkeen kanssa. Keskustelu kollegoiden, tutkijoiden ja vaikuttajien kanssa onkin yksi tärkeimmistä syistä osallistua PING Helsingin livetapahtumiin, joita kuvaillaan poikkeuksellisen lämminhenkisiksi.


Asiantuntijuutta ja konsultoivaa roolia 

Yhä useammassa asiakkuudessa olemme löytäneet sparraavan ja mentoroivan roolin, jossa tuemme asiakkaidemme omien tiimien onnistumista vuorovaikutuksen, tavoittavuuden ja toiminnan lisäämisessä eri somekanavissa.

Konsultointityöhön ja inspiroiviin valmennuksiin ammennamme oppeja tutkimuksesta, jonka toteutimme Media-alan tutkimussäätiön avustuksella tehden tärkeitä huomioita vaikuttajien roolista mediaympäristön kehittämisessä ja kanavien käytön muutoksesta. Yhteistyö Mediapoolin kanssa on vakiintunut ja keskustelut tiedon huoltovarmuudesta ja tekoälyn roolista somevaikuttajan työssä ja sisällöntuotannossa käyvät kuumana ja luovat varmasti jotain uutta myös ensi vuodelle.

Tutkimustyötä ja yli 100 vuoden vaikuttajayhteistyön kokemusta hyödyntäen olemme luoneet malleja, työkalupakkeja ja workshoppeja, joiden avulla asiakkaamme voivat myös itse viedä vastuullista toimintaansa nextille levelille!

Paras palaute minulle yrittäjänä on se, kun tiimimme jäsenet sanovat kokevansa monta kertaa viikossa tekevänsä merkityksellistä työtä. Se saa jatkamaan ja jaksamaan!

Kiitos tästä vuodesta asiakkaamme, vaikuttajat sekä kaikki yhteistyökumppanimme – Yhdessä me muutamme maailmaa kestävämmäksi!

Lempein jouluhalauksin, Inna-Pirjetta

Kaipaatko asiantuntevaa konsultointia vastuullisuusmatkallesi? Anna meidän olla apunasi.

>> Ota yhteyttä

Vuoden 2023 aikana olemme edistäneet yhteistyössä asiakkaidemme ja somevaikuttajien kanssa mm. seuraavia yhteiskunnallisesti merkityksellisiä teemoja:

Suomalaisen työelämän asenneilmapiirin muuttaminen myönteisemmäksi kulttuurista moninaisuutta kohtaan
Muutostöissä-kampanja. Mukana yli 20 organisaatiota ja 20 vaikuttajaa

Lasten ja nuorten hyvinvoinnin tukeminen
SOS-lapsikylä / Kannatellaan-kampanja, Apuuchat- sekä Läksyapuu-yhteistyöt.

Maailman heikoimmassa asemassa olevien lasten tukeminen
Pro Bono -kumppanuus Nenäpäivä-säätiön kanssa

Partion viestinnän monimuotoisuuden kehittäminen ja maahanmuuttajataustaisten innostaminen harrastuksen pariin
Suomen Partio ry

Tyttöjen ja naisten tukeminen ympäri maailman
Fida / Mimmikummit

Kotitalouksien kierrätyksen edistäminen

Helsingin Seudun Ympäristöpalvelut

Keskustelukulttuurin kehittäminen somessa

Ylen Hyvin sanottu

Uusien verenluovuttajien saaminen Suomen verihuollon turvaamiseksi

Punaisen Ristin Veripalvelu

Kotimaan matkailun edistäminen

Visit Tampere, Visit Kotka-Hamina ja Visit Porvoo

Ruokahävikin minimointi ja hyödyntäminen

Scandic Hotels (linkki)

Lasten kehotyytyväisyys ja painostigman vähentäminen
Suomen Sydänliitto / Neuvokas perhe

Eriarvoisuuden vähentäminen ja globaali vastuu

Suomen Caritas / Samanarvoinen elämä -hanke

PING Helsinki

    Minua kiinnostaa: