Kestävämpi maailma vaatii tekoja. Tekojen alkuvoimaksi tarvitaan rohkeita keskustelunavauksia ja kiihdyttäjäksi vuorovaikutteista viestintää. Autamme asiakkaitamme yhteiskunnallisesti tärkeiden keskustelujen avauksissa ja merkityksellisessä markkinoinnissa. Somevaikuttajille mahdollistamme työn, jota he voivat tehdä arvopohjalleen uskollisesti. Tuomme yhteen vastuullisuusmatkalla olevat yritykset, organisaatiot ja somevaikuttajat.
Kehitämme toimialaamme ja toimimme tiiviissä yhteistyössä markkinointi- ja viestintäalan muiden toimijoiden kanssa. Teemme myös säännöllisesti vaikuttajamarkkinointiin sekä somen käyttöön liittyvää tieteellistä tutkimusta sekä markkinakyselyitä. Olemme jäseniä seuraavissa verkostoissa: Arvo ry, Marketing Finland, FIBS, IAB, Mark ry ja teemme tiivistä yhteistyötä myös seuraavien toimijoiden kanssa: Someturva, Mediapooli, Meltwater, Infine, Marmori Entertainment, Ataa Agency, Lyyti ja Open Creative House.
Olemme olleet luomassa Vaikuttajamarkkinoinnin pelisääntöjä Suomessa toimialan syntymisestä lähtien ja luoneet vastuullisen toiminnan tueksi PING Ethics -eettisen koodiston, jonka tavoitteena on edistää vaikuttajamarkkinoinnin läpinäkyvyyttä, luotettavuutta ja reiluutta.
Toimintaamme ohjaavat arvot ovat:
Toimintaamme ja päätöksiämme ohjaa inhimillisyys
WIN-WIN-WIN-WIN: Vaikuttajan ehdoilla – Organisaation tavoitteilla – Yleisöä palvellen – Maailmaa muuttaen
Uskallamme sanoa asiat niin kuin ne ovat.
Keväällä 2014 istumme Uudenmaankadun Tapas baarissa kolmen yrittäjäkollegani (Aku Varamäki, Sanna Salovuori ja Marinella Himari) kanssa ja toteamme, että uusi toimiala on syntymässä.
Kaupallisia yhteistöitä on ryhdytty tekemään eri kanavissa, mutta mitään yhteisiä pelisääntöjä tai toimintatapoja ei ole. Päätämme perustaa tapahtuman, joka tuo yhteen vaikuttajat eri kanavista ja kaikilta toimialoilta sekä yritysten markkinointipäättäjät, jotka haluavat hyödyntää tätä uutta markkinoinnin tapaa.
Viinilasillisen ääressä ideoimme nimeä; jotain lyhyttä, ytimekästä ja herättävää. Syntyy PING, jonka tavoitteena on tuoda yhteen ihmisiä (People), joilla on yhteiset kiinnostuksen kohteet (Interest), luomaan verkostoja (Networks) ja kohtaamaan toisensa (Gathering). PING Helsinki palvelee niin vaikuttajia kuin markkinointipäättäjiä ja mahdollistaa toimialan kasvun ja kehittymisen.
PING Helsingin perustaja, toimitusjohtaja ja Head of Inspiration