fbpx
Palvelumuotoilu vaikuttajien kanssa

Uutuus: Palvelumuotoilua vaikuttajien kanssa

Yhdistämällä palvelumuotoilun ja vaikuttajamarkkinoinnin osallistat kohderyhmäsi liiketoiminnan kehittämiseen. Tarjoamme vaikuttajavetoista palvelumuotoilua yhteistyössä Embassy of Designin kanssa.

 

Vaikuttaja on oikotie asiakkaisiin

 

Kuvittele, että saat palautetta uudelle palveluideallesi tuhannelta asiakkaalta vuorokaudessa. Kuvittele, että saat palvelullesi satoja käyttäjiä tunti lanseerauksen jälkeen. Kuvittele, että palvelullasi on valmis asiakaskunta jo ennen kuin palvelua on tehty.

Sen sijaan, että kehitämme palveluita suljettujen ovien takana ja julkaisemme vasta valmiin tuotoksen, rohkeimmat yritykset muotoilevat palveluitaan läpinäkyvästi asiakkaidensa kanssa.

Kesäkuusta 2019 alkaen PING Helsinki ja Embassy of Design tuovat liiketoiminnan kehittämiseen kokonaan uuden ulottuvuuden: palvelumuotoilun bloggaaja- ja vloggaajavaikuttajien kanssa. Vaikuttajat ovat sekä oman seuraajakuntansa edustajia, että merkittäviä viestinviejiä yritysten ja kuluttajien välillä.

 

Näin vaikuttajavetoinen palvelumuotoilu toimii:

 

Tyypillinen palvelumuotoiluprosessi vaikuttajien kanssa vie 1-3 kuukautta.

1. Tavoitteet kuntoon 2. Kick-off tiimin kesken 3. Käyttäjäymmär-ryksen syventäminen 4. Palvelun konseptointi 5. Pilotointi oikeilla asiakkailla
Kahden tunnin mittaisessa käynnistyspalaverissa asetetaan projektin tavoitteet ja aikataulu, sekä ja kartoitetaan yritykselle sopivat vaikuttajat. Kick-off on puolen päivän mittainen tilaisuus, jossa koko palvelumuotoiluprosessi käydään läpi yrityksen ja valittujen vaikuttajien kanssa. Kick-offissa ideoidaan luovia ja tehokkaita tapoja toteuttaa projektin seuraavat vaiheet. Mitä asiakkaanne haluavat? Palvelumuotoilu alkaa käyttäjäymmärryksen syventämisellä sekä yrityksen olemassaolevaa tietoa että vaikuttajien tekemiä käyttäjäkartoituksia hyödyntämällä. Päivän mittaisessa työpajassa kehitetään uusia palveluratkaisuja tai parannuksia olemassaolevaan palveluun käyttäjien tarpeita kuunnellen. Työpajaan osallistuu sekä yrityksen edustajia että vaikuttajia. Ideat voi priorisoida joko osallistujien kesken, tai vaikuttajien toteuttamalla yleisöäänestyksellä. Projektin lopuksi testataan, kuinka palvelu kantaa oikeassa maailmassa. Valitusta palveluratkaisusta kehitetään prorotyyppi, jota testataan oikeilla asiakkailla. Pilotoinnin aikana testataan ratkaisun toimivuus, kerätään asiakaspalautetta, ja priorisoidaan palvelun tärkeimmät ominaisuudet.

Edut yritykselle:

 

  • Kehitä palvelukokonaisuutta tai tuotetta yhdessä PING Helsingin valitsemien vaikuttajien kanssa
  • Sitouta projektissa mukana olevien vaikuttajien seuraajat osaksi muotoiluprosessia
  • Kartoita kohderyhmän asiakaspolku tuotteeseen tai palveluun liittyen ja tunnista kriittisten lisäpalvelujen tai kehitystyön tarve
  • Muotoile tuote tai palvelu mahdollisimman houkuttelevaksi kohderyhmän tarpeet ja toiveet huomioiden
  • Markkinoi ja herätä kohderyhmän kiinnostus palvelua tai tuotetta kohtaan jo muotoiluoprosessin aikana
  • Toteuta vaikuttajamarkkinoinnin toimenpiteet valmiille tuotteelle tai palvelulle osallistettujen vaikuttajien kanavissa

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä ja sovitaan suunnittelupalaveri. Lue täältä myös muista palveluistamme. 

About the author

PING Helsinki on vaikuttajamediatoimisto, joka tuo yhteen vaikuttajat eri kanavista ja kaikilta toimialoilta. PING Helsingin kautta vaikuttajayhteistyön suunnittelu on helppoa ja tuloksellista olipa kysymys H2H Strategiasta, vaikuttaja-analyysista, kampanjasta, konseptoinnista, kilpailusta tai elämyksistä. PING Helsinki pitää yllä kaikille avointa somevaikuttajien eettistä koodistoa ja tekee jatkuvaa vaikuttajamarkkinoinnin tutkimusta.