SOS-Lapsikylä on lapsen oikeuksia edistävä kansainvälinen lastensuojelujärjestö. Tavoittaakseen toiminnallaan mahdollisimman paljon tukea tarvitsevia lapsia ja nuoria, sekä uusia vapaaehtoisia SOS-Lapsikylä ja PING Helsinki ovat jo pidempään hyödyntäneet vaikuttajayhteistyötä. Tuloksellisen yhteistyön myötä SOS-Lapsikylän tiimi halusivat ottaa vaikuttajayhteistyön koordinoninnin myös itsenäisesti haltuun. Tavoitteena oli, että he voisivat hyödyntää ja mitata vaikuttajamarkkinointia tehokkaasti, arvioiden sen tuloksellisuutta.
Lue myös: Case Lotus: Vastuullisuusviestintää ja välittämisen tekoja vaikuttajayhteistyön keinoin
PING Helsinki tarttui merkitykselliseen haasteeseen kehittämällä SOS-Lapsikylälle kattavan vaikuttajamarkkinoinnin työkalupakin, joka räätälöitiin vastaamaan SOS-Lapsikylän tavoitteita. Vaikuttajamarkkinoinnin työkalupakkiin sisällytettiin selkeät prosessit vaikuttajamarkkinoinnin toteuttamiseksi, määritellyt ydinviestit ja teemat, valintakriteerit vaikuttajille, esimerkkiviestit vaikuttajamarkkinoinnin prosessin eri vaiheisiin sekä suuntaa-antavat hintaesimerkit erilaisille yhteistyömuodoille. Lisäksi PING Helsingin vaikuttajamarkkinoinnin asiantuntijat valmensivat SOS-Lapsikylän tiimiä työkalupakin käyttöön, jotta tiimi pystyy toteuttamaan ja kehittämään vaikuttajayhteistyötä itsenäisesti.
Lue myös: Oulun ammattikorkeakoulun yhteishakuun buustia strategisella vaikuttajamarkkinoinnilla
Yhteistyön myötä SOS-Lapsikylä sai käyttöönsä selkeät ja käytännölliset työkalut vaikuttajayhteistyön hallintaan. Vaikuttajamarkkinoinnin prosessit selkeytyivät ja tiimi pystyy nyt valitsemaan kulloiseenkin tilanteeseen sopivimmat vaikuttajat sekä mittaamaan yhteistyön tuloksia tehokkaasti. Työkalupakin ja valmennuksen avulla SOS-Lapsikylän tiimi on pystynyt itsenäisesti toteuttamaan tuloksellisia ja onnistuneita vaikuttajayhteistöitä.
“Vuosien yhteistyö PINGin kanssa on tuonut tiimillemme valtavasti osaamista vaikuttajamarkkinoinnista ja nyt tuntui oikealta hetkeltä lähteä toteuttamaan vaikuttajayhteistöitä myös itsenäisesti. PINGin tyypit tuntevat SOS-Lapsikylän toiminnan hyvin ja työkalupakki koottiin tarpeidemme ja toiveidemme mukaisesti. Työkalupakin avulla pystymme myös seuraamaan yhteistöiden tuloksellisuutta sekä saimme sparrausta työkalupakin käyttöönotossa. Mieletön kiitos PINGin tiimille avusta!” -Rosa SOS-Lapsikylästä
👉 Onko teidän organisaatiossanne herännyt tarve uudistaa vaikuttajamarkkinoinnin prosesseja? Ota yhteyttä PING Helsingin Annaan ja jutellaan lisää!