Merkityksellä menestykseen - vaikuttavuusviestintä somessa 22.1.2025 Ilmoittaudu webinaariin nyt! →

Superkauppiaat -konseptista syntyi laajasti yleisöjä tavoittava monikanavainen sisältöformaatti

16.08.2023 - PING Helsinki
1 950 000
NÄYTTÖKERRAT (VAIKUTTAJAT)
1 549 000
NÄYTTÖKERRAT (K-SUPERMARKETIN OMAT KANAVAT)

Superkauppiaat on 10-osainen TV-sarja, joka seuraa K-Supermarkettien vauhdikasta arkea eri puolilla Suomen. TV-sarjan toisella kaudella 2022 Superkauppiaat haluttiin tuoda entistä vahvemmin esiin myös sosiaalisessa mediassa ja sitä kautta tavoittaa uusia kohdeyleisöjä Superkauppiaiden arjen pariin. Tavoitteena oli kertoa yleisölle vähittäiskaupan ja kauppiaiden arjesta sekä avata monipuolisesti K-Supermarketin vahvuuksia.

Mitä tehtiin?

Kampanjan sisällöntuotantoa varten luotiin somekanava-analyysin pohjalta some- ja vaikuttajastrategia sekä sisältökonseptit, jotka kertovat K-Supermarketin ja Superkauppiaiden inspiraatiosta, vastuullisuudesta ja asiakaslähtöisyydestä.

Somesisältöjä tuotettiin K-Supermarketin Instagram ja Facebook -tileille, minkä lisäksi TV-sarjassa mukana olevat Superkauppiaat ja heidän sometiiminsä saivat koulutusta, tukea ja valmiita somesisältöjä hyödynnettäväkseen.

Superkauppiaat-sisällöt näkyivätkin laajasti niin K-Supermarketin ja kauppojen omissa kanavissa kuin myös tuttujen somevaikuttajien tileillä. Päävaikuttajina kauppojen arkeen kävivät tutustumassa Mandimai Sunberg, Veetu Vuori, Tiia Rantanen ja Kirsikka Simberg, minkä lisäksi sarjan pariin ohjasi myös joukko muita vaikuttajia. Vaikuttajien kanssa sisältöjä tuotettiin monikanavaisesti Instagramiin, TikTokiin ja YouTubeen.

Kampanjan tulokset

⭐️ Vaikuttajien sisällöt keräsivät orgaanisesti kaikkiaan noin 1 950 000 näyttökertaa.

⭐️ K-Supermarketin omien somesisältöjen (Instagram ja Facebook)  kautta saavutettiin orgaanisesti 1 549 000 näyttökertaa.

⭐️ Superkauppiaat -konseptista syntyi aidosti monikanavainen, laajasti erilaisia yleisöjä tavoittava sisältöformaatti.

⭐️ Sosiaaliseen mediaan luodut sisältökonseptit olivat erittäin onnistuneita, ja niitä voidaan hyödyntää jatkossa myös muussa K-Supermarketin sisällöntuotannossa,

Kuvat: Mandimai Sundberg

PING Helsinki

    Minua kiinnostaa: