Arvopohjaisen markkinoinnin ammattitapahtuma IMPACT Helsinki 24.5. Katso ohjelma! →

Ruokaboksi – Pitkäjänteinen vaikuttajayhteistyö aktivoi ja luo tulosta

03.12.2021 - PING Helsinki
1.2 M
TAVOITTAVUUS
60 +
VAIKUTTAJIA MUKANA

Ruokaboksi ja PING Helsinki aloittivat pitkäjänteisen ja monikanavaisen yhteistyön vuoden 2021 alussa. Yhteistyössä on hyödynnetty vuoden aikana monia kymmeniä sosiaalisen median makro- ja mikrovaikuttajia. Tulokset ovat olleet loistavia ja tukeneet hienosti Ruokaboksin toimintaa ja tavoitteita. Monikanavaisen yhteistyön alustana on käytetty Instagramia, TikTokia, Youtubea, Facebookia ja blogeja. Lisäksi vaikuttajia on hyödynnetty natiivimainosten tuottamiseen. Yhteistyö jatkuu edelleen vuonna 2022.

Tulokset maalis-marraskuun 2021 väliseltä ajalta:

  • Tavoitettu yleisö yhteensä: 1 172 561
  • Mukana olleita vaikuttajia: yli 60
  • IG-sisältöjen yleisö yhteensä: 899 497
  • Facebookin yleisö: 145 737
  • TikTokin yleisö: 96 642
  • Youtuben yleisö: 27 591
  • Blogin lukijat: 3 094
  • Vaikuttajien natiivimainoksien yleisö Facebookissa: 1 324 317
  • Vaikuttajien natiivimainoksien yleisö Googlessa: 217 210

Tavoitteet:

Yhteistyön tavoitteena on ollut Ruokaboksin kohderyhmän aktivointi sekä tunnettuuden ja tilausmäärien kasvattaminen vaikuttajien avulla. Vaikuttajat ovat tukeneet Ruokaboksin monipuolista markkinointi- ja viestintäsuunnitelmaa ja onnistuneilla vaikuttajavalinnoilla on maksimoitu loistavasti näkyyttä.

Mitä tehtiin?

  • PING Helsinki teki Ruokaboksille vaikuttajakartoituksen ja yhteistyö aloitettiin kahden kuukauden pilottikampanjalla
  • Loistavien tulosten jälkeen monikanavaista vaikuttajayhteistyötä jatkettiin koko vuoden 2021 ajan ja yhteistyö saa jatkoa myös vuonna 2022
  • PING Helsinki kartoittaa monipuolisesti erilaisia vaikuttajia jatkuvaan yhteistyöhön Instagramin, TikTokin, Youtuben, Facebookin ja blogien osalta
  • Vuoden aikana on tehty lisäksi runsaasti vaikuttajalta vaikuttajalle PR-lähetyksiä sekä arvontoja vaikuttajien kanavissa
  • Yhteistyössä hyödynnetään erilaisia sosiaalisen median vaikuttajia näkyvyyden maksimoimiseksi, tilausmäärien kasvattamiseksi ja tunnettuuden lisäämiseksi
  • Toimenpiteillä tuetaan strategisilla vaikuttajavalinnoilla Ruokaboksin omaa viestintää-Vaikuttajamarkkinointi toimii yhtenä toimenpiteenä muiden Ruokaboksin tärkeiden toimenpiteiden joukossa

Ruokaboksin vinkit:

  • Pitkäjänteinen yhteistyö PING Helsingin kanssa takaa laadun ja onnistumisen
  • Rohkeasti kokeilemalla selviää mikä toimii ja mikä ei
  • Ketteriä päätöksiä voidaan tehdä helpoiten tuloksia analysoimalla
  • Jatkuvuus on kaiken A ja O
  • Vaikuttajakenttä kehittyy koko ajan; meidän on kehityttävä sen mukana

Kehitys:

Pitkäjänteisen vaikuttajayhteistyön kautta on tavoitettu Ruokaboksin tavoitteiden mukaisesti monipuolisesti yleisöä ympäri Suomen. Yhteistyö Ruokaboksin ja PING Helsingin välillä syvenee ja jatkuu edelleen vuonna 2022.

Tuliko nälkä casea lukiessa? Tutustu Ruokaboksin herkullisiin boksivaihtoehtoihin ja tilaa omasi täältä.

PING Helsinki

    Minua kiinnostaa: