Toteutamme toiveuusintana 13.10. PING Academy-etävalmennuksen: vaikuttajamarkkinoinnin Master Class Ilmoittaudu mukaan! →

Case: Pikku-Finlandia tunnetuksi vaikuttajien ja sosiaalisen median avulla

05.08.2022 - PING Helsinki
Pikku-Finlandia
455 500
NÄYTTÖKERRAT VAIKUTTAJAYHTEISTYÖN KAUTTA
160 000 - 250 000
ARVIO PR:N TAVOITTAVUUDESTA
94%
KOKI AVAJAISTAPAHTUMAN ARVOKKAAKSI

Töölönlahdelle avautui kevättalvella 2022 ainutlaatuinen Pikku-Finlandia tapahtumakeskus Finlandia-talon perusparannuksen siivittämänä.  Tämä vertaansa vailla oleva ainutkertainen kokous-, juhla- ja tapahtumapaikka, joka tarjoaa uniikit puitteet unohtumattomille tilaisuuksille oli tuotava yleisölle tunnetuksi.

PING Helsinki lähti tiiviiseen ja monipuoliseen yhteistyöhön Finlandia-talon kanssa Pikku-Finlandian avutumisesta saakka tavoitteena Pikku-Finlandian ja Finlandia Café & Wine -viinikahvilan tunnettuuden lisääminen. Yhteistyö alkoi kevättalvella 2022 ja jatkuu edelleen.

Pikku-Finlandian avajaistilaisuus medialle ja vaikuttajille

PING Helsinki emännöi Pikku-Finlandian avajaistilaisuuden vaikuttajille sekä medialle maaliskuussa 2022. Avajaistilaisuuteen saapui 56 vaikuttajaa avecceineen sekä median edustajia. Tapahtuman EVS-luku eli osallistujien kokema arvo tapahtumasta numeraalisesti oli 94 % positiivinen. Pikku-Finlandia saavutti media näkyvyyttä Kauppalehdessä, Helsingin Sanomissa sekä Huvudstadbladetissa.

“Upeasti järjestetty tapahtuma: informatiivinen (esitelmät), elämyksellinen (tanssiesitykset), maistuva (tarjoilut). Ammattilaiset puikoissa! Kiitos.”

Vaikuttajayhteistyöllä ja PR-toimenpiteillä lisää tunnettuutta Pikku-Finlandialle

Pikku-Finlandian tunnettuuden lisäämisen tehostamiseksi päätettiin hyödyntää vaikuttajayhteistöitä sekä vaikuttajalta vaikuttajalle PR:ää. Vaikuttajayhteistyöllä tavoiteltiin arkiaamiaisen tunnettuuden lisääntymistä. Julkaisuilla pyrittiin ohjaamaan Finlandia Cafe&Winen pöytävaraukseen.

Vaikuttajayhteistyöhön valikoitui vaikuttajiksi Sara Vanninen, Annette Tallberg, Emili Kumpuniemi, Julia Kivelä, Anni Maaninka, Salla Salmela, Kriselda Mustonen sekä Veera Papinoja.

Sosiaalisen median strategia, tilien optimointi, sisällöntuotanto sekä maksettu somemainonta

Edellä mainittujen toimenpiteiden lisäksi Finlandia-talon Instagram ja Facebook tilit optimoitiin osana sosiaalisen median strategiatyötä. Stretagiatyön tuloksena Finlandia-talon sosiaaliselle medialle luotiin tavoitteista johdetut selkeät sisältösarjat. PING Helsinki vastasi Finlandia-talon Instagramin ja Facebookin sisällöntuotannosta sekä somemainonnasta Pikku-Finlandian lanseerausvaiheessa. Myöhemmin sosiaalisessa mediassa tuettiin Instagram Reels tuotannon kautta ja tarjottiin henkilökohtaista sosiaalisen median sisällöntuotannon sekä maksetun mainonnan mentorointia.

Varaa pöytä Pikku-Finlandian ihanalle Lazy Saturday Brunssille täältä.

Kuva: Sara Vanninen @saratickle

PING Helsinki

Teemme markkinointia ihmisiltä ihmisille. Olemme strategisen vaikuttajayhteistyön kumppani. Yhdistämme tuloksellisesti vaikuttajamarkkinoinnin, PR:n ja sosiaalisen median. Autamme vastuullisia asiakkaitamme menestymään ja tekemään hyviä asioita rohkeasti.

    Minua kiinnostaa: