Lasten ja nuorten pahoinvointi on lisääntynyt. SOS-Lapsikylän olemassaolon kiteyttävänä teemana kulkee lapsuuden kannattelu. Teeman pohjalta PING Helsinki loi #kannatellaan-kampanjan, jonka tavoitteena oli lisätä ymmärrystä aikuisten roolista lapsuuden tukijoina sekä SOS-Lapsikylän merkityksestä kannattelun mahdollistajana. Kampanjan teema linkitettiin ajankohtaisiin henkilöihin ja aiheisiin. Tavoitteena oli kertoa lahjoittamisen ja auttamisen eri muodoista sekä vahvistaa SOS-Lapsikylän bränditunnettuutta.
Kokonaisuus rakentui yhteiskunnallisesti ajankohtaisten ja kiinnostavien henkilöiden ympärille viestinnän, varainhankinnan ja asiantuntijatoimiston tiiviillä yhteistyöllä. Kohderyhmää kuuntelemalla syntyi #kannatellaan -kattoviesti.
Kampanjan lähettilääksi saimme Suomen Euroviisu-edustajan Käärijän (pro bono). Lisäksi mukana oli useita aktiivisia, yhteiskunnallisia keskustelijoita omilla tarinoillaan mm. Mika Aaltola, Meeri Koutaniemi, Inari Fernández ja Julia Thurén.
Tarinat, kuvat ja videot hyödynnettiin monikanavaisesti viestintämateriaaleissa. PING Helsinki oli mukana kampanjan kattokonseptin suunnittelussa, arvopohjaisen vaikuttajakartoituksen sekä kohderyhmäkuuntelun toteuttamisessa, somesisältösarjojen ja niiden käyttöönoton ohjeistamisessa, kampanjan mediatyössä sekä koostevideon työstämisessä.
⭐️ Kampanjan tavoittavuus oli yli 4,1 miljoonaa.
⭐️ Erottuva ja yllättävä kampanja esitteli monipuolisesti SOS-Lapsikylän auttamisen tapoja. Merkittävän medianäkyvyyden ja somejakojen myötä saadun ansaitun näkyvyyden myötä saimme aktiivista liikennettä kaikkiin kanaviimme.
⭐️ Teimme merkittävän muutoksen järjestön tunnettuuteen, mikä tukee myös tulevien vuosien varainhankintaa. Keskustelu toi esiin lasten hädän ja tavoitti halutut kohderyhmät.
“Kannatellaan kampanja oli menestys monin tavoin. Ennakkoluulottomilla ja meidän arvopohjaamme sopivilla vaikutytajavalinnoilla saatiin tulokset, jotka ylittivät odotuksemme. Saavutimme ennennäkemättömän tavoittavuuden, merkittävän muutoksen perinteisen järjestön mielikuvaan sekä loimme pitkäkestoisesti hyödynnettävän viestinnän kattokonseptin. Erityisesti ilahduttaa, että saimme suomalaisia aktivoitumaan lahjoittajiksi tai tulemaan mukaan toimintaamme. Myös henkilöstö osallistui keskusteluun ja toi aihetta esiin mm. somekanavissaan. Kampanjan loistavat tulokset ovat aktiivisen ja ennakkoluulottoman yhteistyön tulosta PING Helsingin kanssa. “
-Anni Romu, viestintäpäällikkö, SOS-Lapsikylä
Kampanjan koostevideo on katsottavissa täällä.