Clubhouse on nyt Suomessa! Mutta mikä se oikein on?

Oletko jo kuullut uudesta, ääneen ja puheeseen perustuvasta sosiaalisen median sovelluksesta Clubhousesta, jossa ihmiset voivat keskustella keskenään ympäri maailmaa eri aiheille luoduissa keskusteluhuoneissa? Jos vastaauksesi on “en”, sopii tämä artikkeli loistavasti sinulle! Jos taas vastasit “kyllä“, sopii tämä artikkeli sinulle silti, sillä se sisältää tehokkaita tietoiskuja käyttämisen tueksi! Mikä on Clubhouse? Clubhouse on vuonna 2020 alussa… Lue lisää
Read More

Miten vaikuttajamarkkinointia mitataan? – Näin asetat yhteistyön tavoitteet ja mittarit

Vaikuttajamarkkinoinnin onnistumisen kannalta on oleellista tavoitteiden huolellinen määrittely ja oikeiden mittareiden valinta. Yhteistyötä suunniteltaessa tulee tavoitteet määritellä strategisesti joko liiketoiminnan, markkinoinnin tai kampanjan tavoitteista lähtien riippuen siitä, mitä toimenpiteillä ollaan tavoittelemassa. Vuonna 2020 tehdyn mainostajien pulssikyselyn mukaan yli kymmenesosa suomalaista vaikuttajamarkkinointia tekevistä yrityksistä jättää tulokset kokonaan mittaamatta.  Kokemuksemme mukaan tuloksellinen vaikuttajayhteistyö vaatii aina huolellisesti määritellyt tavoitteet,… Lue lisää
Read More

Kuinka valita vaikuttaja yhteistyöhön?

Sopivan vaikuttajan valinta on monelle yritykselle kaikista suurin haaste vaikuttajamarkkinoinnissa. Markkinoijille tekemämme vaikuttajamarkkinoinnin pulssikyselyn mukaan jopa yli puolet yrityksistä kokee vaikuttajan valitsemisen vaikeana. Mistä sitten tietää, kuka on sopiva somevaikuttaja yhteistyöhön ja mitä tulisi ottaa huomioon vaikuttajaa valitessa? Tässä artikkelissa kerron 5 vinkkiä, kuinka valita juuri teidän yritykselle sopiva vaikuttaja.     Listaa yrityksesi arvot… Lue lisää
Read More

PING Helsinki ja FlowHouse aloittaa yhteistyön matkailusektorin markkinoinnin palvelemiseksi

Digitaaliseen matkailumarkkinointiin erikoistunut FlowHouse Oy ja vaikuttajamarkkinointitoimisto PING Helsinki Oy ovat laatineet sopimuksen yhteistyöstä, jonka tarkoitus on palvella matkailusektoria. Matkailumarkkinoinnin yhteistyö syntyi asiakastarpeesta Matkailumarkkinointi on ollut tänä vuonna erityisessä murroksessa. Moni kotimainen matkailualue ja -yritys on ottanut uusia askeleita kohti digitaalisen osaamisen vahvistamista ja näkyvyyden kehittämistä eri kanavissa pärjätäkseen paremmin muuttuvassa liiketoimintaympäristössä. PING Helsingin ja… Lue lisää
Read More
Social impact ja vaikuttajamarkkinointi

Social (Media) Impact – vaikuttajamarkkinoinnin 2020-luvun megatrendi

Mitä Social Impact tarkoittaa ja miten se liittyy markkinointiin? Social impact, yhteiskunnallinen vastuu ja vaikuttavuus ovat vaikuttajamarkkinoinnin kantavia megatrendejä 2020-luvulla. Vuoden 2020 tapahtumat osoittivat, että somevaikuttajat voivat halutessaan vaikuttaa merkittävästikin yhteiskunnallisesti tärkeisiin asioihin, asenteisiin ja keskusteluun. Samalla on huomattu miten yritysten mahdollisuus viestiä yhteiskunnallisista asioista uskottavasti somekanavissa ja vaikuttajien kautta vaikuttaa paitsi mielikuvaan myös tulokseen.… Lue lisää
Read More

Social (media) impact muuttaa maailmaa hyvässä ja pahassa

Tänä aamuna herätessäni jouduin hieraisemaan silmiäni kahteen kertaan. USA:n kongressin mielenosoitukset olivat johtaneet myöhään eilen illalla neljän ihmisen kuolemaan. Yksi ensimmäisistä Hesarissa uutisoiduista “vastatoimista” oli Trumpin Twitter-tilin väliaikainen sulkeminen sekä videon julkaisun estäminen Facebookissa. Siis sulkemalla social media minimoidaan social impact. Tehokkain tapa katkaista vaikuttavuudelta siivet, on tässä tapauksessa valheellisten somejakojen estäminen. Olin luvannut tänään… Lue lisää
Read More
Instagram Reels vai TikTok

Instagram Reels vs TikTok vaikuttajamarkkinoinnin näkökulmasta

TikTokin suosio sen kuin kiihtyy, erityisesti nuorten keskuudessa. Viime keväänä tekemämme tutkimuksen mukaan yli puolet 15-24-vuotiaista suomalaisista käyttävät TikTokia vähintään kuukausittain, kun viime vuonna vastaava osuus oli vain yksi neljästä.  TikTokin valtavan suosion myötä markkinoille on noussut jos jonkinlaista kopiota ja kilpailijaa. Uusimpana tulokkaana Instagram julkaisi uuden ominaisuuden, Instagram Reelsin, tai suomeksi kelat. Tutustuin sekä… Lue lisää
Read More

Sukupolvi Z markkinoinnin kohteena – vastuullisuus, vaikuttavuus ja viraali-ilmiöt

PING Helsingin syksyn webinaarit jatkuivat nuorisoon keskittyvässä webinaarissa: Sukupolvi Z markkinoinnin kohteena – vastuullisuus, vaikuttavuus ja viraali-ilmiöt. Webinaari järjestettiin yhteistyössä nuorisomarkkinointiin erikoistuneen Bängerin ja nuoriin keskittyvän mediatalon Inez Median kanssa. Aamupäivä oli täynnä erinomaisia oppeja, vinkkejä ja huomioita, ja kokosimme tähän artikkeliin niistä tärkeimmät.  Z-sukupolvi kuluttajina digitalisoituvassa kulutusyhteiskunnassa Kulutuskäyttäytyminen, sukupolvesta riippumatta, heijastaa aina yhteiskunnassa vallalla… Lue lisää
Read More
Tuloksellinen vaikuttajamarkkinointi

Miksi vaikuttajamarkkinointi koronaviruksen aikana on kannattavaa?

Koronavirus ja siihen liittyvät rajoitukset ovat iskeneet monessa yrityksessä kovaa, ja poikkeuksellisen tilanteen myötä strategiat ja suunnitelmat ovat menneet täysin uusiksi. Vaikka tilanne on rauhoittunut viime keväästä, sen vaikutukset tuntuu monessa yrityksessä edelleen. Näinä aikoina yritysten turnauskestävyyttä testataan toden teolla, mutta lamaantumisen sijaan tilanne vaatii uusia ideoita ja luovia konsepteja sekä sopeutumista uusiin olosuhteisiin ja… Lue lisää
Read More
1 2 3 4