Kuinka selvitä koronakriisistä someyrittäjänä?

Toinen #faktaakoronasta-webinaarimme, Someyrittäjänä koronakriisin läpi, keräsi linjoille 16.4.2020 yli 160 osallistujaa ympäri Suomen – Helsingistä Sodankylään ja Isokyröstä Pieksämäelle. Webinaarin teema, koronakriisi ja sen vaikutukset yrittäjille sekä talouteen, on tämän hetken kuuma peruna, joka on herättänyt paljon keskustelua, epävarmuutta ja hämmennystä.  Koronakriisin vaikutukset näkyvät kaikkialla, mutta erityisen raskaasti kriisi on iskenyt yrittäjiin. Lähes 90% webinaarin… Lue lisää
Read More
vaikuttajamarkkinoinnin trendit influencer marketing trends

Vaikuttajamarkkinoinnin trendit 2020 – Tulevaisuuden markkinointi on inhimillistä

”Authentic means talking to the consumers like talking to your girlfriends” – Sara Blakely #1 H2H – Ihminen on media Tulevaisuuden markkinointi on inhimillistä ja vuonna 2020 korostuu ihmisten rooli mediana. Ylläoleva Nordic Business Forumissa kuultu kommentti johdatti yhden naisen autotalliyrityksen miljardibisnekseen, jossa ensimmäisen 17 vuoden aikana ainoana markkinoinnin muotona toimi vaikuttajayhteistyö, kun tarinaa ainutlaatuisesta… Lue lisää
Read More
vaikuttajamarkkinoinnin koulutus by Ping Helsinki

Vaikuttajamarkkinoinnin koulutus: 5+1 syytä osallistua

Me PING Helsingillä uskomme, että oma asiantuntijuus on suurinta pääomaa. Siksi haluamme tarjota markkinointi- ja viestintäalan toimijoille mahdollisuuden päästä kasvattamaan omaa tietotaitoa vaikuttajamarkkinoinnin ja -yhteistyön parissa maan johtavien asiantuntijoiden johdolla. Tästä ajatuksesta sai alkunsa PING Academy: vaikuttajamarkkinoinnin koulutus, joka avaa markkinointipäättäjille niin B2C- kuin B2B -vaikuttajayhteistyön parhaat käytännöt. Tässä artikkelissa kerromme, miksi PING Academy -valmennukseen kannattaa osallistua.… Lue lisää
Read More
Jenni Siikaniva vaikuttajamarkkinointi ja SEO

Hakukoneoptimoinnin avulla parempaa vaikuttajamarkkinointia

Hakukoneoptimointia osaava vaikuttaja saa teksteillään aikaan parempia ja pidempiaikaisia tuloksia.  Äitisivuston perustajana sekä vaikuttajana saan usein viestiä itselleni tuntemattomilta ihmisiltä, jotka lukevat kirjoittamiani tekstejä verkossa.  Näin tapahtui myös viime viikonloppuna, kun sain eräältä sohvan ostamista harkitsevalta perheenäidiltä sähköpostin. Viestissä hän tiedusteli missä kunnossa meillä oleva Hakolan sohva on tällä hetkellä ja kertoi miettivänsä, kannattaisiko heille… Lue lisää
Read More
sosiaalisen median vinkit

Ota somekanavistasi kaikki irti

PING Studiossa sukelsimme videoiden ja monikanavaisuuden maailmaan yhteistyökumppaneidemme Videollen, Meltwaterin, Otavamedian ja Allas Sea Poolin kanssa. Kokosimme lukijoillemme tärkeimmät tärpit ja vinkit sosiaalisen median tehokkaampaan hyödyntämiseen.  1. Sisältö on edelleen kuningas Kaikki lähtee hyvästä sisällöstä. Mitä ihmiset haluavat lukea, nähdä tai kuulla? Mitä he hyötyvät jakamastasi sisällöstä? Kiinnostava, laadukas sisältö nappaa mukaansa ja saa katsojat kaipaamaan… Lue lisää
Read More
Videolle Tapio Haaja Miksi yritykset tarvitsevat videostrategian

Miksi yritykset tarvitsevat videostrategian?

Mihin tarkoitukseen yrityksessäsi tuotetaan videoita? Onko jokaiselle videosisällölle määritelty tavoite ja siihen sopivat onnistumisen mittarit? Entä strategia, johon videosisällön suunnittelu perustuu? Videoita ei kannata tehdä pelkän tekemisen vuoksi, ja moni kompastuukin oikeanlaisen tekemisen suunnitteluun. Lue alta, miksi yrityksesi tarvitsee videostrategian, ja miten videota kannattaa hyödyntää parhaiden tulosten saavuttamiseksi. Video nähdään yhä enenevissä määrin oleellisena osana… Lue lisää
Read More
vaikuttajamarkkinoinnin koulutus

Näin aloitat vaikuttajamarkkinoinnin tehokkaasti

Vaikuttajamarkkinointia saatetaan ajatella vain nopeana mediaostona, mutta parhaimpien menestystarinoiden takana on perehtymistä, huolenpitoa sekä yrityksen ja vaikuttajan toimintaa ohjaavat yhteiset arvot. Mistä siis aloittaa? … Lue lisää
Read More
ping studio oikeaa sisältöä

Mitä on vaikuttajamarkkinointi?

Vaikuttajamarkkinointi on tehokas tapa tavoittaa yrityksen kannalta keskeiset kohderyhmät ja vaikuttaa heidän asenteisiinsa, tietoihinsa tai ostokäyttäytymiseensä. Sen voima perustuu perinteiseen puskaradioon: tutulta ihmiseltä saatu suositus, varoitus tai muu arvostelu vaikuttaa mielipiteisiimme huomattavasti enemmän kuin yritysten oma markkinointiviestintä. Vaikuttajamarkkinoinnissa etsitään yrityksen arvojen ja kohderyhmien kannalta oikeita vaikuttajia, joiden kautta ja avulla kerrotaan yleisöä aidosti kiinnostavia tarinoita… Lue lisää
Read More

Vinkit tulokselliseen vaikuttajamarkkinointiin

Vaikuttajien valjastaminen markkinoinnin ja viestinnän avuksi ei varsinaisesti ole mikään uusi idea. Tarinoiden kertominen kuluttajien mielestä samaistuttavien henkilöiden äänellä on ollut markkinoinnin tukijalka jo vuosien ajan niin suosittelumarkkinoinnissa, sponsoroinnissa kuin tapahtumamarkkinoinnissa.   Sosiaalinen media mahdollistaa kuitenkin vaikuttavuuden moninkertaistumisen, täysin uusien yleisöiden tavoittamisen ja entistä laajemman vaikuttajajoukon syntymisen. Jotta tekeminen tässä viidakossa on tuloksellista, on tärkeää… Lue lisää
Read More
1 2