Sukupolvi Z markkinoinnin kohteena – vastuullisuus, vaikuttavuus ja viraali-ilmiöt

PING Helsingin syksyn webinaarit jatkuivat nuorisoon keskittyvässä webinaarissa: Sukupolvi Z markkinoinnin kohteena – vastuullisuus, vaikuttavuus ja viraali-ilmiöt. Webinaari järjestettiin yhteistyössä nuorisomarkkinointiin erikoistuneen Bängerin ja nuoriin keskittyvän mediatalon Inez Median kanssa. Aamupäivä oli täynnä erinomaisia oppeja, vinkkejä ja huomioita, ja kokosimme tähän artikkeliin niistä tärkeimmät.  Z-sukupolvi kuluttajina digitalisoituvassa kulutusyhteiskunnassa Kulutuskäyttäytyminen, sukupolvesta riippumatta, heijastaa aina yhteiskunnassa vallalla… Lue lisää
Read More
Tuloksellinen vaikuttajamarkkinointi

Miksi vaikuttajamarkkinointi koronaviruksen aikana on kannattavaa?

Koronavirus ja siihen liittyvät rajoitukset ovat iskeneet monessa yrityksessä kovaa, ja poikkeuksellisen tilanteen myötä strategiat ja suunnitelmat ovat menneet täysin uusiksi. Vaikka tilanne on rauhoittunut viime keväästä, sen vaikutukset tuntuu monessa yrityksessä edelleen. Näinä aikoina yritysten turnauskestävyyttä testataan toden teolla, mutta lamaantumisen sijaan tilanne vaatii uusia ideoita ja luovia konsepteja sekä sopeutumista uusiin olosuhteisiin ja… Lue lisää
Read More
Vaikuttajamarkkinoinnin budjetointi

Vaikuttajamarkkinointi ja budjetti: 4 askelta onnistuneeseen budjetointiin

Miten vaikuttajamarkkinointiin budjetoidaan? Vaikuttajamarkkinoinnin teho on osoittanut toimivuutensa vaikutettaessa ihmisten toimintatapoihin, asenteisiin ja ostokäyttäytymiseen erityisesti tänä vuonna, kun olemme viettäneet aikaamme ruuduilla ja virtuaalisten kohtaamisten parissa enemmän kuin koskaan. Tulokset puhuvat puolestaan ja moni mainostaja on huomannut vaikuttajavetoisesti tuotetun aidon sisällön puhuttelevan kohderyhmää huomattavasti mainontaa tehokkaammin. Kansainvälisissä selvityksissä investoinnit vaikuttajayhteistyöhön ovat edelleen kasvamassa, yhteistyön muodot… Lue lisää
Read More
Instagram Reels vai TikTok

Instagram Reels vs TikTok vaikuttajamarkkinoinnin näkökulmasta

TikTokin suosio sen kuin kiihtyy, erityisesti nuorten keskuudessa. Viime keväänä tekemämme tutkimuksen mukaan yli puolet 15-24-vuotiaista suomalaisista käyttävät TikTokia vähintään kuukausittain, kun viime vuonna vastaava osuus oli vain yksi neljästä.  TikTokin valtavan suosion myötä markkinoille on noussut jos jonkinlaista kopiota ja kilpailijaa. Uusimpana tulokkaana Instagram julkaisi uuden ominaisuuden, Instagram Reelsin, tai suomeksi kelat. Tutustuin sekä… Lue lisää
Read More
PING Helsinki, inhimillinen ja arvopohjainen vaikuttajamarkkinointi

Miksi PING Helsingistä tuli arvopohjaisen vaikuttajamarkkinoinnin edelläkävijä ja miten voimme auttaa sinua?

Syyskuussa vietetään yrittäjän päivää, ja yrittäjyys on myös vahva osa PING Helsinkiä, sen tarinaa, kasvua ja kehitystä. Näin PING Helsingin Inna-Pirjetta Lahti kertoo yrityksen tarinan, ja miksi inhimillinen ja arvopohjainen vaikuttajamarkkinointi on avain menestykseen.  Keväällä 2014 istumme Uudenmaankadun Tapas baarissa kolmen yrittäjäkollegani (Aku Varamäki, Sanna Salovuori ja Marinella Himari) kanssa ja toteamme, että uusi toimiala… Lue lisää
Read More

Somevaikuttajien kanavat tarjoavat alustan yhteiskunnalliselle keskustelulle

Nuoret seuraavat somevaikuttajia entistä enemmän nopeaan visuaalisuuteen ja viihteelliseen hullutteluun kannustavassa TikTokissa ja luottavat somevaikuttajilta saamaansa tietoon yhtä paljon kuin ystäviltä saatuun tietoon, ilmenee PING Helsingin tekemästä somevaikuttajia koskevasta tutkimuksesta. Neljättä kertaa tehty tutkimus pureutui tänä vuonna somevaikuttajien yhteiskunnalliseen rooliin. Somevaikuttajilla myös yhteiskunnallista merkitystä  Noin 70 prosenttia kaikista vastaajista on huomannut somevaikuttajien kommentoivan myös yhteiskunnallisia… Lue lisää
Read More

Vaikuttajamarkkinointia mitataan entistä enemmän laadullisin mittarein

Vaikuttajamarkkinoinnin toteuttamisessa sisältöjen laatu, sitouttavuus sekä yrityksen ja vaikuttajan yhteinen arvomaailma ovat nousseet tavoittavuutta tärkeämmiksi ominaisuuksiksi selviää PING Helsingin, Marketing Finlandin ja Suomen Markkinointiliiton tekemästä vaikuttajamarkkinoinnin pulssikyselystä.  Kolmatta kertaa toteutettu kysely antaa hyvän kuvan vaikuttajamarkkinoinnin käytöstä suomalaisten mainostajien keskuudessa. Kyselystä selviää, että vaikuttajamarkkinointia mitataan entistä enemmän laadullisin mittarein. Vaikuttajien valinnassa ja yhteistöiden mittaamisessa tavoittavuuden edelle… Lue lisää
Read More
sosiaalisen median vinkit

Ota somekanavistasi kaikki irti

PING Studiossa sukelsimme videoiden ja monikanavaisuuden maailmaan yhteistyökumppaneidemme Videollen, Meltwaterin, Otavamedian ja Allas Sea Poolin kanssa. Kokosimme lukijoillemme tärkeimmät tärpit ja vinkit sosiaalisen median tehokkaampaan hyödyntämiseen.  1. Sisältö on edelleen kuningas Kaikki lähtee hyvästä sisällöstä. Mitä ihmiset haluavat lukea, nähdä tai kuulla? Mitä he hyötyvät jakamastasi sisällöstä? Kiinnostava, laadukas sisältö nappaa mukaansa ja saa katsojat kaipaamaan… Lue lisää
Read More

Kuinka selvitä koronakriisistä someyrittäjänä?

Toinen #faktaakoronasta-webinaarimme, Someyrittäjänä koronakriisin läpi, keräsi linjoille 16.4.2020 yli 160 osallistujaa ympäri Suomen – Helsingistä Sodankylään ja Isokyröstä Pieksämäelle. Webinaarin teema, koronakriisi ja sen vaikutukset yrittäjille sekä talouteen, on tämän hetken kuuma peruna, joka on herättänyt paljon keskustelua, epävarmuutta ja hämmennystä.  Koronakriisin vaikutukset näkyvät kaikkialla, mutta erityisen raskaasti kriisi on iskenyt yrittäjiin. Lähes 90% webinaarin… Lue lisää
Read More
1 2 3