Social impact ja vaikuttajamarkkinointi

Social (Media) Impact – vaikuttajamarkkinoinnin 2020-luvun megatrendi

Mitä Social Impact tarkoittaa ja miten se liittyy markkinointiin? Social impact, yhteiskunnallinen vastuu ja vaikuttavuus ovat vaikuttajamarkkinoinnin kantavia megatrendejä 2020-luvulla. Vuoden 2020 tapahtumat osoittivat, että somevaikuttajat voivat halutessaan vaikuttaa merkittävästikin yhteiskunnallisesti tärkeisiin asioihin, asenteisiin ja keskusteluun. Samalla on huomattu miten yritysten mahdollisuus viestiä yhteiskunnallisista asioista uskottavasti somekanavissa ja vaikuttajien kautta vaikuttaa paitsi mielikuvaan myös tulokseen.… Lue lisää
Read More

Social (media) impact muuttaa maailmaa hyvässä ja pahassa

Tänä aamuna herätessäni jouduin hieraisemaan silmiäni kahteen kertaan. USA:n kongressin mielenosoitukset olivat johtaneet myöhään eilen illalla neljän ihmisen kuolemaan. Yksi ensimmäisistä Hesarissa uutisoiduista “vastatoimista” oli Trumpin Twitter-tilin väliaikainen sulkeminen sekä videon julkaisun estäminen Facebookissa. Siis sulkemalla social media minimoidaan social impact. Tehokkain tapa katkaista vaikuttavuudelta siivet, on tässä tapauksessa valheellisten somejakojen estäminen. Olin luvannut tänään… Lue lisää
Read More
Instagram Reels vai TikTok

Instagram Reels vs TikTok vaikuttajamarkkinoinnin näkökulmasta

TikTokin suosio sen kuin kiihtyy, erityisesti nuorten keskuudessa. Viime keväänä tekemämme tutkimuksen mukaan yli puolet 15-24-vuotiaista suomalaisista käyttävät TikTokia vähintään kuukausittain, kun viime vuonna vastaava osuus oli vain yksi neljästä.  TikTokin valtavan suosion myötä markkinoille on noussut jos jonkinlaista kopiota ja kilpailijaa. Uusimpana tulokkaana Instagram julkaisi uuden ominaisuuden, Instagram Reelsin, tai suomeksi kelat. Tutustuin sekä… Lue lisää
Read More

Sukupolvi Z markkinoinnin kohteena – vastuullisuus, vaikuttavuus ja viraali-ilmiöt

PING Helsingin syksyn webinaarit jatkuivat nuorisoon keskittyvässä webinaarissa: Sukupolvi Z markkinoinnin kohteena – vastuullisuus, vaikuttavuus ja viraali-ilmiöt. Webinaari järjestettiin yhteistyössä nuorisomarkkinointiin erikoistuneen Bängerin ja nuoriin keskittyvän mediatalon Inez Median kanssa. Aamupäivä oli täynnä erinomaisia oppeja, vinkkejä ja huomioita, ja kokosimme tähän artikkeliin niistä tärkeimmät.  Z-sukupolvi kuluttajina digitalisoituvassa kulutusyhteiskunnassa Kulutuskäyttäytyminen, sukupolvesta riippumatta, heijastaa aina yhteiskunnassa vallalla… Lue lisää
Read More
Tuloksellinen vaikuttajamarkkinointi

Miksi vaikuttajamarkkinointi koronaviruksen aikana on kannattavaa?

Koronavirus ja siihen liittyvät rajoitukset ovat iskeneet monessa yrityksessä kovaa, ja poikkeuksellisen tilanteen myötä strategiat ja suunnitelmat ovat menneet täysin uusiksi. Vaikka tilanne on rauhoittunut viime keväästä, sen vaikutukset tuntuu monessa yrityksessä edelleen. Näinä aikoina yritysten turnauskestävyyttä testataan toden teolla, mutta lamaantumisen sijaan tilanne vaatii uusia ideoita ja luovia konsepteja sekä sopeutumista uusiin olosuhteisiin ja… Lue lisää
Read More
Vaikuttajamarkkinoinnin budjetointi

Vaikuttajamarkkinointi ja budjetti: 4 askelta onnistuneeseen budjetointiin

Miten vaikuttajamarkkinointiin budjetoidaan? Vaikuttajamarkkinoinnin teho on osoittanut toimivuutensa vaikutettaessa ihmisten toimintatapoihin, asenteisiin ja ostokäyttäytymiseen erityisesti tänä vuonna, kun olemme viettäneet aikaamme ruuduilla ja virtuaalisten kohtaamisten parissa enemmän kuin koskaan. Tulokset puhuvat puolestaan ja moni mainostaja on huomannut vaikuttajavetoisesti tuotetun aidon sisällön puhuttelevan kohderyhmää huomattavasti mainontaa tehokkaammin. Kansainvälisissä selvityksissä investoinnit vaikuttajayhteistyöhön ovat edelleen kasvamassa, yhteistyön muodot… Lue lisää
Read More
PING Helsinki, inhimillinen ja arvopohjainen vaikuttajamarkkinointi

Miksi PING Helsingistä tuli arvopohjaisen vaikuttajamarkkinoinnin edelläkävijä ja miten voimme auttaa sinua?

Syyskuussa vietetään yrittäjän päivää, ja yrittäjyys on myös vahva osa PING Helsinkiä, sen tarinaa, kasvua ja kehitystä. Näin PING Helsingin Inna-Pirjetta Lahti kertoo yrityksen tarinan, ja miksi inhimillinen ja arvopohjainen vaikuttajamarkkinointi on avain menestykseen.  Keväällä 2014 istumme Uudenmaankadun Tapas baarissa kolmen yrittäjäkollegani (Aku Varamäki, Sanna Salovuori ja Marinella Himari) kanssa ja toteamme, että uusi toimiala… Lue lisää
Read More

Somevaikuttajien kanavat tarjoavat alustan yhteiskunnalliselle keskustelulle

Nuoret seuraavat somevaikuttajia entistä enemmän nopeaan visuaalisuuteen ja viihteelliseen hullutteluun kannustavassa TikTokissa ja luottavat somevaikuttajilta saamaansa tietoon yhtä paljon kuin ystäviltä saatuun tietoon, ilmenee PING Helsingin tekemästä somevaikuttajia koskevasta tutkimuksesta. Neljättä kertaa tehty tutkimus pureutui tänä vuonna somevaikuttajien yhteiskunnalliseen rooliin. Somevaikuttajilla myös yhteiskunnallista merkitystä  Noin 70 prosenttia kaikista vastaajista on huomannut somevaikuttajien kommentoivan myös yhteiskunnallisia… Lue lisää
Read More

Vaikuttajamarkkinointia mitataan entistä enemmän laadullisin mittarein

Vaikuttajamarkkinoinnin toteuttamisessa sisältöjen laatu, sitouttavuus sekä yrityksen ja vaikuttajan yhteinen arvomaailma ovat nousseet tavoittavuutta tärkeämmiksi ominaisuuksiksi selviää PING Helsingin, Marketing Finlandin ja Suomen Markkinointiliiton tekemästä vaikuttajamarkkinoinnin pulssikyselystä.  Kolmatta kertaa toteutettu kysely antaa hyvän kuvan vaikuttajamarkkinoinnin käytöstä suomalaisten mainostajien keskuudessa. Kyselystä selviää, että vaikuttajamarkkinointia mitataan entistä enemmän laadullisin mittarein. Vaikuttajien valinnassa ja yhteistöiden mittaamisessa tavoittavuuden edelle… Lue lisää
Read More
1 2 3