Retkipaikka on Suomen suosituin kotimaanmatkailun ja outdoor-retkeilyn media. Retkipaikan perustaja ja vaikuttajamarkkinoinnin asiantuntija Antti Huttunen jakoi joulukuun PING Helsinki Studiossa reseptinsä koukuttavien sisältöjen luomiseen. Lue alta Antin vinkit vaikuttajamarkkinointiin!
Elämme maailmassa, jossa kohtaamme päivittäin valtavan määrän viestejä. Huomion saaminen ja kiinnostuksen herättäminen edellyttää, että kerrottavana on jotain muusta massasta poikkeavaa.
Intuitio voi ohjata oikotietä erityisen ja puhuttelevan luokse. Innostus taas näkyy säteilynä myös sisällössä. Järki vie usein vain puolimatkaan, siitä eteenpäin astuvat pääosaan nämä kaksi.
Erinomainen sisältö, joka ei tavoita ketään ja mitään sanomaton sisältö, joka tavoittaa kaikki ovat kumpikin arvokkaita. Onnistuminen edellyttää kiinnostavaa ja aktivoivaa sisältöä, joka tavoittaa laajan yleisön.
Hyvät jutut ja onnistumiset eivät ole kertakäyttökamaa. Kun hyvä juttu löytyy, niin sitä voi kierrättää, kehittää edelleen ja kasvattaa suuremmaksi.
Mikään toimenpide ei ole irrallinen. Jokainen toimenpide ja onnistuminen on yksi luku suuremmassa tarinassa. Poimi onnistumiset osaksi sitä, kuten vaikkapa Retkipaikka ja Lohja tekivät Paavolan tammen kanssa. Kun onnistumiset kasaa yhden otsikon alle ja jatkojalostaa niitä, syntyy alkuperäisiä elementtejä suurempi kokonaisuus.