Viestintähanke #faktaakoronasta kahmaisi voiton kansainvälisessä vaikuttajamarkkinoinnin kilpailussa

Valtioneuvoston kanslian ja Mediapoolin yhteinen, vaikuttajamarkkinoinnin asiantuntijatoimisto PING Helsingin toteuttama viestintähanke #faktaakoronasta #coronafacts on valittu vuoden parhaaksi Pro Bono -vaikuttajakampanjaksi kansainvälisessä Influencer Marketing Awards 2021 -kilpailussa. 

Kampanja oli koronaviestinnässä maailmanlaajuisesti ainutlaatuinen ja toimi suunnannäyttäjänä muille maille.

“On uskomattoman hienoa, että valtiollinen toimija on tunnistanut somevaikuttajien voiman ja nostanut heidät merkittävään rooliin kriisitilanteessa”, todetaan arvovaltaisen tuomariston kommenteissa.

#faktaakoronasta-kampanjan tavoitteena oli tarjota keväällä 2020 sosiaalisen median vaikuttajille luotettavaa koronatietoa suoraan viranomaisilta ja kannustaa heitä jakamaan tietoa eteenpäin seuraajilleen. Kampanja toteutettiin yhdessä satojen somevaikuttajien kanssa Instagramissa, TikTokissa ja Facebookissa.

“Olemme äärimmäisen otettuja ja ylpeitä siitä, että suomalainen luovuus ja rohkea ennakkoluulottomuus menestyvät maailmalla. Sosiaalisen median vaikuttajien rooli valtiollisessa kriisiviestinnässä on osoittautunut todella tärkeäksi ja Suomi on taas kerran näyttänyt mallia maailmalle. Tämä tunnustus antaa merkittävää  lisäpotkua PING Helsingin kansainvälistymiselle, iloitsee yhtiön kasvujohtaja Tuomo Meretniemi.

Mikä Influencer Marketing Awards?

Influencer Marketing Awards on kolmannen kerran järjestettävä kansainvälinen vaikuttajamarkkinoinnin kilpailu, jonka tavoitteena on tuoda esiin poikkeuksellisen onnistuneita vaikuttajamarkkinoinnin kampanjoita, joissa yhdistyy erinomainen suunnittelu, tuloksellinen toteutus, luovuus sekä innovaatiot. Pro Bono -kategorian kaksi muuta finalistia olivat Ogilvy UK:n toteuttama WHO:n #protectyourhero ja SEEN Connectsin läpiviemä NHS:n #ClapForOurCarers.  PING Helsingin #faktaakoronasta oli ainoa suomalainen Shortlistalle päässyt hanke.

Influencer Marketing Awardsin tuomaristo koostui markkinointialan merkittävistä kansainvälisistä toimijoista (linkki listaukseen alla). Tuomaristoon kuuluivat mm. Julien Wettstein: TikTokin Head of Creator Solutions, Becky Owen: Facebookin Head of Branded Content sekä Firdaous El Honsali: Unileverin Senior Director of Global Communication and Sustainibility.

Lue lisää #faktaakoronasta hankkeesta: https://www.pinghelsinkishowcase.fi/faktaa-koronasta

Tutkimusraportti: Somevaikuttajien yhteiskunnallinen vaikuttavuus 2021

Mihin somevaikuttajien vaikuttavuus perustuu? Millainen on somevaikuttajien yhteiskunnallinen rooli? Entä missä kanavissa suomalaiset viettävät eniten aikaa?

Tilaa PING Helsingin ja Helsingin Yliopiston toteuttaman tutkimuksen tulokset suoraan sähköpostiisi alla!

Raportissa mukana myös vaikuttajamarkkinoinnin pulssikyselyn tulokset – mitä vaikuttajamarkkinointi näyttää markkinoijan silmin vuonna 2021?

Please wait...

Kiitos!

PING Helsinki

    Minua kiinnostaa: