Arvopohjaisen markkinoinnin ammattitapahtuma IMPACT Helsinki 24.5. Katso ohjelma! →

Ainutlaatuinen vaikuttajayhteistyö tuo tubettajaperheen Lappiin vuodeksi

#VaihtovuosiSodankylässä vie Äidin Puheenvuoron kanavan vuodeksi Lappiin

Helsinkiläinen tubettajaperhe muuttaa vuodeksi Sodankylään ja raportoi videoillaan elämänmuutoksestaan. #VaihtovuosiSodankylässä aloittaa ennennäkemättömän vaikuttajayhteistyön, joka on mahdollisuus koko Lapin markkinoinnille.

Vaikuttajayhteistyön tarkoituksena on vahvistaa Sodankylän ja koko Lapin tunnettuutta ja vetovoimaa asuin-, opiskelu-, työ-, yrittämis- ja matkailukohteena autenttisella ja uudenlaisella tavalla. Vloggaaja Inari Fernándezin Äidin Puheenvuoron somekanavat tavoittavat satoja tuhansia katsojakertoja kuussa.

Sodankylän visiona on olla rohkea, yhteisöllinen ja utelias kunta. Yhteistyön aloittaminen Äidin Puheenvuoron – YouTube-kanavan kanssa on hieno mahdollisuus toteuttaa ainutlaatuista kuntamarkkinointia edelläkävijänä Suomessa. Odotamme innolla syksyä, kun pääsemme yhdessä Inarin kanssa tekemään kuntaamme tunnetummaksi ja kertomaan, miten hyvä täällä on olla ja elää,

kertoo Sodankylän kunnan vs. henkilöstö- ja viestintäpäällikkö Minna Seppälä.

#vaihtovuosisodankylässä-vaikuttajayhteistyön myötä nelihenkisen Fernandezin perheen kaupunkikolmio Helsingissä vaihtuu omakotitaloon Sodankylässä, Suomen suurin alakoulu pieneen kyläkouluun ja hektinen ruuhkavuosiarki Lapin verkkaiseen elämään luonnon keskellä. Arjen ilot ja surut tallentuvat videoille ja somekanaviin.

Tästä tulee tähänastisen elämämme siistein juttu. Olemme aina olleet kaupunkilaisperhe, mutta uskon, että moni muukin unelmoi vastaavasta elämänmuutoksesta. Nyt meillä on mahdollisuus jakaa nämä fiilikset viikoittain vlogissamme ja inspiroida myös muita,

Äidin Puheenvuoron Inari Fernández iloitsee.

#Vaihtovuosisodankylässä on mahdollisuus koko Lapin markkinoinnille. Vuoden aikana vlogissa päästään paitsi tutustumaan arkeen, työhön ja harrastusmahdollisuuksiin Sodankylässä, mutta myös laajemmin Lapin matkailu- ja asumismahdollisuuksiin.

Hienoa, että Sodankylässä tehdään aktiivista kuntamarkkinointia. Tämä on mielenkiintoinen yhteistyö. Äidin puheenvuoron sisältöjä tullaan hyödyntämään myös Lapin yhteisessä osaaja- ja asukasmarkkinoinnissa,

iloitsee House of Laplandin toimitusjohtaja Sanna Tarssanen.

Pitkäkestoinen, arvopohjainen yhteistyö on ehdottomasti tämän päivän tapa tehdä vaikuttajamarkkinointia.  #VaihtovuosiSodankylässä tulee olemaan hieno osoitus siitä, kuinka vaikuttajan luoma aito ja inspiroiva sisältö palvelee samalla kuntamarkkinoinnin ja yhteistyökumppaneiden strategisia tavoitteita,

kuvailee vaikuttajamarkkinoinnin erikoisosaaja ja yhteistyön kaupallisista kumppanuuksista vastaava Inna-Pirjetta Lahti Ping Helsingistä.

Vaihtovuotta Sodankylässä voit seurata elokuusta 2019 alkaen vuoden ajan Äidin Puheenvuoron YouTube-kanavalla ja Sodankylän kunnan somekanavissa #vaihtovuosisodankylässä #munlappi

@aidinpuheenvuoroinari @munsodankylä @visitsodankylä @munlappi

 

Haastattelut ja lisätiedot projektista:

Sodankylän kunta:
Minna Seppälä, vs. henkilöstö- ja viestintäpäällikkö
p. 040 483 8298, minna.seppala@sodankyla.fi

House of Lapland:
Sanna Tarssanen, toimitusjohtaja House of Lapland
p. 040 861 11 49, sanna.tarssanen@houseoflapland.fi

 

Tubettajan haastattelupyynnöt ja kumppanuudet:

Ping Helsinki
Inna-Pirjetta Lahti
p. 050 3760824, inna@pinghelsinki.fi

 

Kuva: Kim Fors

PING Helsinki

    Minua kiinnostaa: