Arvopohjaisen markkinoinnin ammattitapahtuma IMPACT Helsinki 23.5. Katso ohjelma! →

PING Webinaari 20.9.2023 : Suuren somevaikuttajatutkimuksen julkistus!

13.11.2023
Yleinen

Syksyn ensimmäisessä webinaarissa 20.9. julkaistiin suuri somevaikuttajatutkimus!

Kattava sosiaaliseen mediaan ja somevaikuttajien rooliin keskittyvä tutkimus luo kiinnostavan katsauksen vaikuttajamarkkinoinnin, mediamaiseman muutoksen ja yhteiskunnallisen vuorovaikutuksen mahdollisuuksiin.

PING Webinaarissa väitöskirjatutkija Tuija Aalto esittelee Media-alan tutkimussäätiön rahoituksella toteutetun, suomalaisten somekäyttöä, asenteita ja odotuksia mittaavan tutkimuksen tuloksia. 

Lisäksi webinaarissa käsitellään konkreettisia case-esimerkkejä, jotka antavat ideoita ja työkaluja vaikuttavaan ja vastuulliseen somevaikuttajayhteistyöhön.

Webinaarin päättävässä ajankohtaisessa paneelikeskustelussa somevaikuttajat kertovat omia näkemyksiään arvopohjaisesta vuorovaikutuksesta ja vaikuttamisesta.

Webinaarin ohjelmassa oli:

Avauspuheenvuoro: Tervetuloa!

Jenni Marttinen, PING Helsinki

Keynote: Somevaikuttajat mediamaisemaa muokkaamassa

Tuija Aalto, väitöskirjatutkija, Tampereen yliopisto

Väitöskirjatutkija ja suomalaisen mediakentän uudistaja Tuija Aalto Tampereen yliopistolta tarjoilee keynote-puheenvuorossaan näkemyksiä ja kipinöitä tulevaisuuden mediamaisemasta. Valmistaudu sukeltamaan tuoreisiin tutkimustuloksiin ja oppimaan, mitä somen käyttäjät oikeasti odottavat yhteiskuntamme instituutioilta.Tutkimus on tehty Media-alan tutkimussäätiön rahoittamana. Ohjausryhmässa mukana Mediapooli, Medialiitto, Bauer Media ja Helsingin yliopiston kuluttajatutkimuskeskus. 

Mitä tutkimuksen tulokset tarkoittavat vaikuttajamarkkinoinnin näkökulmasta?

Inna-Pirjetta Lahti, PING Helsinki

Case 1: Yhteiskunnallisesti merkittävä Muutostöissä-kampanja kokoaa vaikuttajat ja organisaatiot muuttamaan työelämän asenteita

Sanna Suonpää ja Varpu Rusila, PING Helsinki

PING Helsingin markkinointijohtaja Sanna Suonpää ja Senior Strategist Varpu Rusila esittelevät ajankohtaisen ja yhteiskunnallisesti vaikuttavan Muutostöissä-kampanjan. Kampanjassa on mukana yli 20 yritystä ja organisaatiota ja yli 20 somevaikuttajaa.

Case 2: Meltwater – Somevaikuttajien vaikutus somekuunteluun ja kuluttajatutkimukseen

Valtteri Färkkilä, Solutions consultant, Meltwater

 Valtteri syventyy puheenvuorossaan somevaikuttajien vaikutukseen somekuuntelussa ja kuluttajatutkimuksessa. Valtteri on auttanut Meltwaterin asiakkaita jo 10 vuoden ajan ottamaan käyttöön heidän tarpeisiinsa sopivia ratkaisuja ja toimii ratkaisukonsultin roolissa asiantuntijana etenkin Meltwaterin someen liittyvissä ratkaisuissa Pohjoismaissa.

Paneelikeskustelu: 

Somevaikuttajat ovat vuorovaikutuksen mestareita – mitä mediat, viestijät ja yritykset voivat heiltä oppia?

Tomas Grekov @tomasgrekov, Jenny Belitz-Henriksson @jennybelitzhenriksson & Eino Nurmisto @einonurmisto

PING Helsinki

    Minua kiinnostaa: