Kauppakeskus AINOA vahvisti brändikokemustaan kuluttajille suunnatulla vaikuttajatapahtumalla

Kauppakeskus AINOA toi brändinsä lähemmäs kuluttajia järjestämällä ystävänpäivänä elämyksellisen vaikuttajatapahtuman, jossa yhdistyivät somevaikuttajien vetovoima ja aito kuluttajalähtöisyys. PING Helsingin suunnittelema ja toteuttama kokonaisuus tarjosi kävijöille mahdollisuuden rauhoittua ja pysähtyä ystävyyden äärelle keskellä kauppakeskusta – tavalla, joka erottui sesongin perinteisestä kaupallisuudesta ja jätti osallistujille vahvan, merkityksellisen muistijäljen.


Vaikuttajayhteistyön tavoitteet

💚 Vahvistaa AINOAn brändilupausta
💚 Viestii sosiaalisesta vastuullisuudesta ja inhimillisyydestä
💚 Tavoittaa uusia, nuorempia kohderyhmiä


Elämyksellisen kampanjan toteutus

PING Helsinki ideoi ja toteutti Kauppakeskus AINOAlle vaikuttajavetoisen, kuluttajakohderyhmälle suunnatun ystävänpäivätapahtuman. Tapahtumassa yhdistyivät vaikuttajatapahtuman rakenne ja kuluttajalähtöisyys tavalla, joka vahvisti brändikokemusta ja toi sen lähemmäs yleisöä. Arvopohjaisesti suunniteltu tapahtuma myös haastoi sesongin kaupallisuuden ja toi sen oheen jotain aidompaa ja merkityksellisempää: mahdollisuuden pysähtyä ystävyyden äärelle.

Tapahtuman hostina ja kasvona toimi somevaikuttaja Linda Jakobsson. Linda kutsui seuraajansa osallistumaan arvontaan, jonka palkintona oli pääsy mukaan ainutlaatuiseen tapahtumaan. Sydämeltään suuri Metsäretki toteutettiin kauppakeskuksen sisälle rakennetussa Metsä Skogenin moniaistillisessa tilassa.  

Tapahtuman avulla AINOA sai näkyvyyttä, ansaittua näkyvyyttä sekä markkinointimateriaaleja. Tapahtuma toimii samalla myös Metsä Skogen -tilan lanseerauksena. 


Metsän rauhaa keskellä kauppakeskusta

Metsä Skogenin moniaistinen tila mahdollisti rauhoittumisen ja läsnäolon. Illan aikana nautittiin metsän inspiroimista tarjoiluista, jaettiin ajatuksia ystävyydestä, askarreltiin yhdessä ystävärannekkeita, kuunneltiin live-musiikkia ja osallistuttiin metsämeditaatioon.


Näin asiakas kuvaili yhteistyön sujuvuutta

“Tapahtuma tuki luontevasti sosiaalisen vastuullisuuden teemojamme ja arvojamme. PING Helsingin asiantuntemus näkyi erityisesti siinä, miten he osasivat yhdistää vaikuttajayhteistyön ja kuluttajalähtöisyyden elämykselliseksi kokonaisuudeksi, joka tavoitti juuri oikean kohderyhmän ja jätti positiivisen muistijäljen sekä osallistujille että varmasti myös sekä vaikuttajien että kauppakeskuksemme somen seuraajille” kauppakeskus AINOAn markkinointipäällikkö Ria Leppävuori kiittelee.


Osallistujan palaute yhteistyöstä

”Aivan ihana hetki rauhoittumiselle hektisen arjen keskellä. Upea tila ja tervetullut ja turvallinen olo koko tapahtuman ajan.”


Tulokset

  • Tapahtumaan osallistui 11 kuluttajaa, 5 vaikuttajaa ja AINOAn edustajia.
  • 18 vaikuttajasisältöä, yhteistavoittavuus 188 400, EMV-arvo 45 300 €.
  • Kohdeyleisö tavoitettiin tarkasti.
  • Osallistujien palaute tapahtumasta oli positiivista. Osallistujat kokivat tapahtuman tunnelmalliseksi ja merkitykselliseksi.
Kirjoittaja
Evelina Nykänen
Evelina Nykänen
Somekoordinaattori

Evelina toimii PING Helsingillä somekoordinaattorina rakentaen asiakkaille tuloksellista somesisältöä ja somestrategioita. Hän on mukana myös tapahtumissa ja vaikuttajayhteistöissä. Vapaa-ajalla Evelina…

Lue lisää