
Case: Scandic — Vaikuttajayhteistyöt ja sisällöntuotanto osana tuloksellista markkinointia
Scandic Hotels ja PING Helsinki ovat tehneet jo vuosien ajan pitkäjänteistä yhteistyötä vaikuttajamarkkinoinnin ja sosiaalisen median sisällöntuotannon saralla, mikä on tukenut Scandicin markkinointiviestintäkokonaisuutta. Yhteistyö ei ole perustunut vain yksittäisiin kampanjoihin, vaan se on rakentunut osaksi Scandicin brändityötä ja kaupallista viestintää.
Yhteistyössä avainasemassa Scandicin brändiin ja arvoihin sopivat vaikuttajat ja inspiroiva sisällöntuotanto
Toimenpiteet on rakennettu tiiviissä yhteydessä Scandicin markkinointisuunnitelmaan, ja vaikuttajat on valittu arvopohjaisten kartoitusten perusteella. Yhteistyössä on hyödynnetty laajasti Scandicin pääkohderyhmät tavoittavien vaikuttajien kanavia, mikä on mahdollistanut monipuolisen, jatkuvan ja uskottavan näkyvyyden. Kampanjoiden rinnalla on toteutettu myös taktisia vaikuttajatapahtumia sekä sitouttavaa ja jatkuvaa Facebook-sisällöntuotantoa, joka on vahvistanut Scandicin brändin läsnäoloa kohderyhmän arjessa.
Taktiset vaikuttajatapahtumat ovat tukeneet Scandicin lanseerauksia ja sesonkiviestintää tehokkaasti. Esimerkkinä uusien hotellien kuten Scandic Helsinki Hubin ja Scandic Helsinki Stationin lanseeraukset, hävikkiviikon vaikuttaja-aamiainen, joulunlounastapahtumat ja Scandic x Flow -yhteistyö ovat saaneet runsaasti ansaittua näkyvyyttä vaikuttajasisältöjen kautta. Näiden tapahtumien myötä olemme paitsi tavoittaneet laajoja yleisöjä, myös onnistuneet laajentamaan vaikuttajapoolia uusilla, Scandicin brändiin sopivilla kasvoilla.
Jatkuva sisällöntuotanto etenkin Facebookin puolella on puolestaan tukenut Scandicin näkyvyyttä vuoden ympäri. Olemme onnistuneet kasvattamaan seuraajamäärää ja sitoutuneisuutta, samalla kun olemme keventäneet Scandicin oman tiimin resursseja. Yhteistyössä on kehitetty sisältötyyli, joka on yhtä aikaa inspiroiva, helposti lähestyttävä ja kohderyhmää puhutteleva.
Näin asiakas kuvailee yhteistyötä
“PING Helsingin kanssa tehty yhteistyö on vuosien varrella syventynyt ja kehittynyt jatkuvasti. Olemme yhdessä löytäneet uusia, entistä strategisempia ja vaikuttavampia tapoja tehdä vaikuttajamarkkinointia. Ammattimaisena kumppanina PING toimii meille sekä resurssina että haastajana – sparrauskumppanina, joka tuo tuoreita ideoita ja kirittää meitä parempiin tuloksiin. Olemme erityisen ylpeitä siitä, että Scandicin ympärille on muodostunut sitoutunut vaikuttajayhteisö, joka jakaa arvomme ja haluaa olla mukana kertomassa tarinaamme. Tämä ei olisi mahdollista ilman strategista kumppanuutta, jossa yhdistyvät luovuus, selkeä suunnitelmallisuus ja yhteinen arvopohja. Yhteistyömme perustuu suoraan ja lämpimään vuorovaikutukseen, ja sen vaikutukset näkyvät konkreettisesti niin brändimielikuvassa kuin mitattavissa tuloksissa – ja ennen kaikkea sisällössä, joka puhuttelee kohderyhmiämme aidosti.” -Nina Hägerström, markkinointijohtaja, Scandic Hotels.

