Arvopohjaisen markkinoinnin ammattitapahtuma IMPACT Helsinki 24.5. Katso ohjelma! →

17.5.2022 PING Webinaari: Mitä on yhteiskunnallinen vaikuttaminen somessa ja miten sitä tehdään vaikuttavasti ja vastuullisesti?

Kevään 2022 mielenkiintoisessa PING Webinaarissa syvennyttiin vaikuttavuusviestinnän maailmaan mielenkiintoisia puheenvuoroja, caseja ja paneelikeskustelun avulla. Teemana oli ’mitä on yhteiskunnallinen vaikuttaminen somessa ja miten sitä tehdään vaikuttavasti ja vastuullisesti?’

Ohjelma:

Keynote: Huulipunamarkkinoinnin aika on ohi – Vaikuttavuusviestintä somessa ja PING IMPACT yhteisön mahdollisuudet:
Inna-Pirjetta Lahti, toimitusjohtaja ja Tuomo Meretniemi, kasvujohtaja, PING Helsinki & Muuta maailma somessa – Hyväntekijän käsikirjan kirjoittajat

Somevaikuttajat haluavat tehdä yhteiskunnallista ja vaikuttavaa viestintää ja merkityksellistä työtä. Yritysten on paitsi toimittava vastuullisesti, myös osattava viestiä siitä uskottavasti ja tunteita herättäen. Rahaa ei tulevaisuudessa ole tarjolla ilman vastuullisuutta. Eikä vastuullisuutta ole ilman viestintää. Organisaatioiden puolestaan on lisättävä vuorovaikutusta ja kansalaisviestinnän pitäisi unohtaa hierarkiat ja rikkoa lasikatot. Yhteiskunnallisista teemoista tulee viestiä inhimillisesti, vaikuttavasti ja tunteita herättävästi siellä missä ihmiset jo ovat eli somessa.

PING Helsingin perustama IMPACT yhteisö tarjoaa ratkaisuja ja toimintamalleja, joiden avulla yhteistyö yhteiskunnallisesti aktiivisten, vastuullisesti toimivien somevaikuttajien kanssa on vuorovaikutuksellista, yleisöjä osallistavaa ja tuloksellista. Tervetuloa kuulemaan lisää!

Case Oatly: Yhteiskunnallisen kampanjan keskiössä vaikuttajat
Kaisa Pyhtilä, Markkinointi & PR, Oatly Suomi

Globaalin muutosesitys 171 –kampanjan tavoite oli kansalaisvetoomuksen avulla estää EU:n yhteisen maatalouspolitiikan uudistukseen (CAP) liittyvä sääntelyn muutos.
Läpi mennessään muutosesitys 171 olisi voinut kieltää kasvipohjaisilta tuotteilta kaiken maitotuotteisiin liitettävän kielenkäytön, pakkaukset sekä kuvituksen. Yhdistimme voimamme kansalaisjärjestöjen, muiden kasvipohjaisten yritysten sekä vaikuttajien kanssa ja keräsimme lähes puoli miljoonaa allekirjoitusta vetoomukseen. Näin onnistuimme estämään muutosesityksen 171.

Case Ilmastoreppu pääministerille: Suomen Partiolaiset ja UPM
Anna Koroma-Mikkola, viestintä- ja markkinointipäällikkö Suomen Partiolaiset

Yhteistyön tavoitteena oli lisätä ymmärrystä ja vuoropuhelua nuorten sekä eri toimijoiden välillä ilmastonmuutoksesta, metsistä ja vastuullisuudesta. Miten nuorten äänen saatiin kuuluviin yhteistyössä kohderyhmän hyvin tavoittavien somevaikuttajien kanssa? Helmikuussa 2022 partion ja UPM:n Ilmastoreppu -kampanja huipentui satojen nuorten ideoiden luovuttamiseen pääministerille.

Case Pikamuoti kuuluu historiaan -kampanja: Finnwatch
Noora Pohjanheimo, Finnwatch

Finnwatch julkaisi vuoden alussa tutkimusraportin pikamuodin ympäristökuormasta, raportti on osa pidempää tutkimushanketta tekstiilialan murroksesta ilmastokriisissä. Sosiaalisen median kampanjassa tavoitteena oli kertoa vaate- ja tekstiilialalle tarvittavista ilmastotoimista ja haasta alan yrityksiä kertomaan julkisesti heidän ilmastotavoitteistaan. Kampanja aktivoi kuluttajat kysymään ja lukuisat suomalaiset yritykset vastaamaan.

Paneelikeskustelu ja Q&A ajankohtaisten vaikuttajien kanssa:
Paneelikeskusktelussa somevaikuttajat kertovat omista kokemuksistaan ja näkökulmastaan yhteiskunnallisen vaikuttamistyön mahdollisuuksista ja sudenkuopista.

Keskustelussa mukana:
Roosa Rahkonen / @roosarahkonen
Veera Papinoja / @veerabianca
Ami Värtö / @pallonkokoinenelama

PING Helsinki

    Minua kiinnostaa: