PING Helsinki käynnistää FaktaaKoronasta viestinnän yhdessä THL:n kanssa

#FaktaaKoronasta -viestintä jatkuu

THL käynnistää #faktaakoronasta -viestinnän yhdessä PING Helsingin kanssa – somevaikuttajilla merkittävä rooli nuorten tavoittamisessa

Koronavirusepidemian kiihtymisestä on nähtävissä useita merkkejä ja jo puolet kaikista tartunnoista on todettu nuorilla ja nuorilla aikuisilla. THL jatkaa yhdessä PING Helsingin kanssa keväällä käynnistettyä #faktaakoronasta viestintää ja kutsuu kaikki somevaikuttajat mukaan koronaviestintätalkoisiin. Keväällä somevaikuttajien kautta tavoitettiin yli 5 miljoonaa näyttökertaa.

Yhteistyössä PING Helsingin kanssa haluamme tarjota selkeää tietoa ja kannustaa kaikkia somevaikuttajia seuraajamäärästä riippumatta viestimään rajoituksista ja suosituksista omille seuraajilleen. Jokainen voi vaikuttaa niin omalla käyttäytymisellään kuin viestimällä oikein ja ohjaamalla oikean tiedon pariin, toteaa THL:n viestintäpäällikkö Marko Lähteenmäki.

Keväällä Valtioneuvoston ja Mediapoolin viestintähankkeessa #faktaakoronasta viestien vastaanottajalistalla oli lähes 2000 somevaikuttajaa ja 97% viestintään osallistuneista vaikuttajista koki hankkeen tarpeelliseksi. Kesän jälkeen PING Helsinki on saanut kymmeniä yhteydenottoja hankkeen jatkoa toivoneilta somevaikuttajilta.

Pysäyttävää oli se, että lähes 50% somevaikuttajien viestinnälle altistuneista kuluttajista kertoi muuttaneensa omaa käyttäytymistään somevaikuttajien jakaman tiedon perusteella, kuvaa hankkeen vaikuttavuutta PING Helsingin toimitusjohtaja Inna-Pirjetta Lahti.

Nyt koronavirusepidemian kiihtymisestä on nähtävillä monia merkkejä ja on todella tärkeää tavoittaa myös nuoret kohderyhmät. Monet tartunnoista ovat lähtöisin baareista, opiskelijatapahtumista ja muista isoista kokoontumisista. Hankkeen tavoite on tukea somevaikuttajia omassa viestinnässään ja tarjota selkeästi viestittävää tietoa.

Koronaviruksen torjunta on yhteinen ponnistus, jossa jokainen voi vaikuttaa. Viestinnässä korostuu erityisesti luotettavuuden ja vastuullisuuden merkitys. Jokainen meistä voi auttaa osaltaan noudattamalla viranomaisten toimintaohjeita ja välittämällä tietoa eteenpäin omille läheisilleen ja tuttavilleen. Yhdelläkin jaolla on merkitystä. 

 

 

PING Helsinki järjesti #faktaakoronasta webinaarin yhdessä THL:n kanssa. Webinaarissa käsiteltiin tämän hetkistä koronatilannetta sekä erityisesti nuorten roolia viruksen leviämisessä. Katso webinaarin tallenne tai lue lisää artikkelistamme.

 

Lisätiedot

Inna-Pirjetta Lahti
Head of Inspiration, PING Helsinki
+358 50 376 0824

 

About the author

PING Helsinki on vaikuttajamediatoimisto, joka tuo yhteen vaikuttajat eri kanavista ja kaikilta toimialoilta. PING Helsingin kautta vaikuttajayhteistyön suunnittelu on helppoa ja tuloksellista olipa kysymys H2H Strategiasta, vaikuttaja-analyysista, kampanjasta, konseptoinnista, kilpailusta tai elämyksistä. PING Helsinki pitää yllä kaikille avointa somevaikuttajien eettistä koodistoa ja tekee jatkuvaa vaikuttajamarkkinoinnin tutkimusta.

Related Posts