Pehmopapereista tutun Lotuksen toiminnan keskiössä ovat välittämisen teot. Näistä yksi konkreettinen esimerkki on yhteistyö Lukukeskuksen Lue Lapselle -hankkeen kanssa. Vaikuttajakampanjan tavoitteena oli tuoda esiin yhteisten lukuhetkien merkitystä koko perheelle, ja viestiä Lotuksen välittämisen teoista pelkän tuotemainonnan sijaan.
Kampanja oli suunnattu laajalle yleisölle, erityisesti niille, jotka haluavat tehdä valintoja kestävämmän tulevaisuuden puolesta. Vaikuttajasisällöissä painotettiin perheiden arkea, jossa lukeminen on olennainen osa lapsen kehitystä.
Vaikuttajakampanjassa oli mukana monipuolisesti erilaisia yleisöjä tavoittavat ja aihetta eri näkökulmista käsittelevät vaikuttajat; Jani Toivola, Jasmin Hamid ja Henriikka Pasanen. Kampanjan kanavina olivat Instagram ja TikTok.
Lisäksi osana kampanjaa lähetettiin 8 pr-lähetystä, joiden avulla tavoitettiin entistäkin laajempi yleisö, ja toteutettiin konkreettisia välittämisen tekoja: Pr-lähetykset sisälsivät kaiken tarvittavan perheen yhteiseen lukuhetkeen, ja kannustivat lähetyksen saaneita vaikuttajia lukemaan yhdessä lastensa kanssa.
Vaikuttajakampanjan tulokset
✨ Yhteistyösisältöjen orgaaninen tavoittavuus: lähes 200 000 näyttökertaa
✨ Pr-lähetysten orgaaninen tavoittavuus: 55 500 näyttökertaa
✨ Sisällöt keräsivät tuhansia tykkäyksiä sekä yli 100 kommenttia
👉Mikäli vaikuttajamarkkinointi voisi olla teidän yritykselle keino herättää tärkeää keskustelua somessa, ota yhteyttä PING Helsingin Annaan ja jutellaan lisää!