Tänä päivänä lapset kasvavat hyvin ulkonäkökeskeisessä maailmassa, joten vanhemmilla on tärkeä rooli olla tukemassa lapsen terveen kehosuhteen kasvua. Viime joulukuussa PING Helsinki pääsi järjestämään onnistuneen vaikuttajatapahtuman yhdessä Sydänliiton kanssa lasten kehotyytyväisyyden ja painostigman vähentämisen edistämiseksi. PING Helsinki vastasi tapahtuman suunnittelusta, koordinoinnista, vaikuttajakartoituksesta sekä tapahtuman emännöinnistä. Tapahtuman lisäksi aiheen ympäriltä tehtiin kaupallista yhteistyötä kahden somevaikuttajan, Iina Hyttisen sekä Salla Salmelan, kanssa.
Tapahtuman tavoitteena oli herättää keskustelua ja tuoda esiin positiivisia näkökulmia lasten kehotyytyväisyydestä sekä haastaa painostigman aiheuttamia ennakkoluuloja. Yhteistyössä somevaikuttajien kanssa pyrittiin kasvattamaan tietoisuutta näistä tärkeistä aiheista. Mittasimme onnistumista vaikuttajien sisältöjen tavoittavuudella ja sitoutuneisuudella, sekä paneelista että tapahtumasta syntyneen keskustelun pohjalta.
⭐️ Sisältöjen tavoittavuus: 487 300 näyttökertaa
⭐️ Yleisön sitoutumiset sisältöihin: 16 900 kertaa
⭐️ Keskustelua kyseisestä aiheesta syntyi runsaasti ja se oli laadukasta.
⭐️ Vaikuttajatapahtuma sai erinomaista palautetta ja se täytti kaikki odotuksemme.
”Kiitos, että tartuitte pyyntöömme järjestää tapahtuma lasten kehotyytyväisyyteen ja painostigmaan liittyen. Tiesimme, että kyseessä oli haastava aihe ja projektiin lähdettiin tiukalla aikataululla. Yhteistyössä teidän kanssanne syntyi tosi hieno tapahtuma ja oli ihanaa, että saimme herättää keskustelua aiheesta, joka on meille tärkeä. Vaikuttajayhteistyöt menivät hyvin maaliin ja saimme aikaan juuri sellaista keskustelua kuin toivoimme. Piditte langat käsissä ja lempeästi ohjasitte myös meidän tiimiämme. Projektinhallinta oli timanttista ja pystyimme luottamaan, että asiat menevät eteenpäin. Tämä onnistui hienosti!”
-Kati Kuisma, Kehittämispäällikkö, Sydänliitto
Tapahtumaan osallistuneen vieraan palaute: ”Ihana tapahtuma ja tärkeää keskustelua. Herätti tietoisuutta aiheesta ja siitä miten voimme vaikuttaa.” Yhteenvetona voimme todeta, että yhteistyö asiakkaan ja vaikuttajien kanssa tässä projektissa oli onnistunut. Saimme tuotua esiin tärkeitä aiheita luoden positiivista keskustelua sekä tavoitettua halutun kohderyhmän.
Mikäli vaikuttajatapahtuma voisi olla teidän yritykselle keino herättää tärkeää keskustelua somessa, katso aiheesta lisää täältä.