Vaikuttajakampanjan ja -tapahtuman yhdistelmä toi merkittävän näkyvyyden Kamppi Helsingin syntymäpäiville

26.03.2024 - PING Helsinki


Kauppakeskus Kamppi halusi vahvistaa näkyvyyttään 18-vuotissyntymäpäiviensä yhteydessä vaikuttajayhteistyön avulla. PING Helsinki pääsi toteuttamaan nostalgiateeman ympärille rakennetun kampanjakokonaisuuden, jossa yhdistyivät perinteinen someyhteistyö sekä PR-tapahtuma. Vaikuttajasisällöissä ja tapahtumassa muisteltiin vuotta 2006, jolloin Kamppi perustettiin. Kampanjan ja tapahtuman yhdistelmällä saatiin aikaan korkea kohderyhmän tavoittavuus ja sitouttavaa pöhinää Kampin syntymäpäiväteeman ympärille.

Vaikuttajayhteistöissä mukana oli kolme vaikuttajaa: Aino Rossi, Jasmin Ngo ja Lotta Salonen. Tapahtumaan osallistui 20 yhteistyövaikuttajien sekä PING Helsingin kutsumaa vaikuttajaa.

Kampanjan ja tapahtuman yhdistelmällä merkittävä tavoittavuus

Vaikuttajayhteistyöt pohjautuivat vahvasti vaikuttajien omiin muistoihin ja kokemuksiin Kamppi Helsingistä. Henkilökohtaisuuden ja heittäytymisen avulla saatiin tavoitettua oikea kohdeyleisö sekä herätettiin keskustelua. Vaikuttajasisällöt nostettiin myös mainontaan, minkä avulla lisättiin näkyvyyttä. Vaikuttajakampanjan ja -tapahtuman yhdistelmä toimi erinomaisen hyvin ja toimenpiteet tukivat toinen toisiaan.


Lue myös: Nenäpäivän #halihaaste lisäsi lämpöä ja läheisyyttä sekä innosti lahjoittajia somessa

Vaikuttajatapahtuman avulla ansaittua näkyvyyttä

Myös vaikuttajatapahtuma rakennettiin nostalgiateeman ympärille. Yhteistyövaikuttajat kutsuivat tapahtumaan omia kollegoitaan ja tapahtumassa he jakoivat omia Kamppi Helsinkiin liittyviä muistojaan saaden aikaan keskustelevan ilmapiirin. PING Helsingin tapahtumatuotannon mukaisesti vaikuttajatapahtumassa otettiin huomioon elämyksellisyys, osallistaminen, verkostoituminen, oppiminen ja inspiraatio. Vaikuttajatapahtuman aikaan saama ansaittu näkyvyys oli poikkeuksellisen suuri. Lisäksi vaikuttajat kokivat tapahtuman erittäin onnistuneeksi sen henkilökohtaisesti puhuttelevan lähestymiskulman ja tunnelman vuoksi.


”Yhteistyö toimi kaikin puolin hienosti alusta loppuun saakka. Saimme valittua mukaan mahtavat vaikuttajat, jotka sopivat teemaan erinomaisesti. Tapahtuma oli myös hyvä lisä kampanjaan, vaikka aluksi ajatuksissa oli pelkkä vaikuttajakampanja ilman tapahtumaa”, kertoo Kamppi Helsingin Marketing Manager Hanna Ruuhonen.

Lue myös: Vaikuttajatapahtuma lasten kehotyytyväisyyden edistämiseksi herätti tietoisuutta ja tärkeää keskustelua

Kampanjan orgaaniset tulokset

⭐️ Sisältöjen Reach (kaikkien sisältöjen yhteenlaskettu tavoittavuus): 821 400

⭐️ Yleisön sitoutumiset sisältöihin: 6 100 kertaa

⭐️ Vaikuttajatapahtuma sai erinomaista palautetta

” Ihana tapahtuma! Kiva fiilis, kivat vaikuttajakolleegat ja ihana Kampin ja Pingin edustus. Tämä tapahtuma tuntui enemmän henkilökohtaiselta kuin pr tapahtumat yleensä – mikä oli todella positiivista. En koskaan ajatellut minulla olevan mitään sen erityisempää suhdetta Kamppiin mutta onhan minulla – ensimmäinen työpaikka oli siellä, nuoruuden tanssiharrastukset ja kamppihengailu!” vaikuttajalta saatu palaute.

Järjestetäänkö merkityksellisiä hetkiä yhdessä? Ota yhteyttä PING Helsingin Annaan ja jutellaan lisää!

PING Helsinki

    Minua kiinnostaa: