PING Helsinki toteutti syksyllä 2023 Visit Porvoolle somekanavastrategian, jonka tarkoituksena oli selkeyttää sisältömarkkinoinnin punaista lankaa sekä varmistaa, että sisällöntuotanto on linjassa Visit Porvoon tavoitteiden ja markkinointistrategian kanssa. Isoimpana haasteena koettiin sisällöntuotannon fokusointi, sillä viestinnän aiheita oli laaja skaala ja tapahtumakumppaneiden sisältöjen nostamiseen ei ollut tiettyä linjausta.
Strategian pohjatyönä käytiin läpi toimialan trendejä ja haasteita, määriteltiin Visit Porvoon tärkeimmät tavoitteet ja mittarit, kiteytettiin kohderyhmät sekä tutkittiin samankaltaisten toimijoiden somekanavien nykytilaa. Näiden pohjalta rakennettiin tavoitteista johdetut sisältösarjat resepteineen brändin visuaalinen ilme huomioiden.
Lue myös: Pikku-Finlandian someen saatiin boostia vastuullisuusteoista viestimällä
Osana somestrategiaa suunniteltiin myös seulontamalli systemaattiseen vaikuttaja-yhteydenottojen keräämiseen, jonka avulla vaikuttajat voivat itse ehdottaa yhteistyötä koostamalla tärkeimmät tiedot, faktat, teemat, luovat ideat ja kustannusehdotukset.
”Koemme saaneemme vastinetta rahalle PING Helsingin kanssa toteutetussa projektissa. Porvoon matkailutarjonnasta on mieletön määrä sisältöä jaettavaksi somessa ja sparraus auttoi meitä jäsentelemään ajatuksia siitä, mikä on kohderyhmällemme olennaista ja kiinnostavaa.”
Sari Myllynen, Matkailun kehittämispäällikkö, Visit Porvoo
Onko yrityksellänne tarvetta somestrategian kirkastamiseen tai kaipaatteko sisällöntuotannon tueksi sparrausta tai valmennusta? Olemme mielellämme avuksi. Lue lisää somepalveluistamme täältä.