Arvopohjaisen markkinoinnin ammattitapahtuma IMPACT Helsinki 24.5. Katso ohjelma! →

Case: NIHAK – Some- ja sisällöntuotantovalmennus yrityskehittäjien tukena

31.01.2022 - PING Helsinki

NIHAK on seudullinen kehitysyhtiö, joka tuottaa yritys- ja aluekehityspalveluja Pohjois-Pohjanmaan eteläosassa. Elinvoimaisella Nivalan, Haapajärven, Kärsämäen, Pyhäjärven ja Reisjärven alueella on yli 2300 yritystä.

PING Helsinki toteutti räätälöidyn valmennuskokonaisuuden sosiaaliseen mediaan ja sisällöntuotantoon liittyen NIHAKin asiantuntijoille joulukuussa 2021 ja tammikuussa 2022.

Tästä työpajakokonaisuudesta tuli tosi positiivinen fiilis. Uudet opit ja ideat siirtyivät heti konkreettiseksi tekemiseksi. Tavoitteena oli tason nosto ja se toteutui, kiitos!

NIHAKin toimitusjohtaja Toni Krankkala

Miksi sosiaaliseen mediaan ja sisällöntuotantoon liittyvä tietotaito on yritys- ja aluekehittäjille tärkeää?

Monelle organisaatiolle on tuttua, että jokaisella hankkeen vetäjällä tai projektipäälliköllä on viestintävastuu saada hankkeen lisäarvo näkyville eri verkostoihin ja sidosryhmille. Kaikissa sosiaalisen median kanavissa on paljon toimintoja, jotka voi ottaa kerralla haltuun parantaen tilien löydettävyyttä ja postauksien tavoittavuutta heti.

 Entäpä sitten mukaansatempaavien, huomiotaherättävien sisältöjen teko? Sisällöntuotanto on opittu taito, ei syntymälahjaksi saatu ominaisuus. Valmennuksessamme opetamme siihen toimivan, monistettavan reseptin, joka tekee postausten teosta vaivatonta.

Valmennuskokonaisuutemme saavat paljon kehuja käytännönläheisyydestään. Tarjoamme vinkit aina kahdesta näkökulmasta: heti toteutettavat ja organisaation yhdessä pohdittavat. Näin muutosta lähdetään tekemään välittömästi. Pienet, nopeat onnistumiset alussa ovat todella tärkeitä, kun otamme käyttöön uusia tapoja tehdä asioita.

PING Helsingin strategiajohtaja Varpu Rusila 

Kehitysorganisaatiossa valmennuksen hyödyt ovat moniulotteiset

Kansainvälistyminen, sosiaalinen media, sisällöntuotanto ja myyntityö digipintoja hyödyntäen ovat teemoja, jotka nousevat esille yrittäjien ja liiketoiminnan kehittäjien välisissä keskusteluissa. Osaamisen lisääminen toteutettin NIHAKilla onnistuneesti kahden työpajan valmennuskokonaisuudella aktivoivine kotitehtävineen.

NIHAKin valmennuskokonaisuudessa syväsukellettiin kanavista erityisesti LinkedIn:n pyörteisiin, ja käytiin läpi asiantuntijoiden oman asiantuntijabrändin kehittämistä. Rajaus tuki valmennuksesta saatavaa antia alueelle, jossa on vahvat puu- ja metallituoteteollisuuden klusterit. 

Tämän valmennuksen hyöty on moniulotteinen. Sen antamilla työkaluilla ja vinkeillä kehitämme alueemme yrittäjien ja NIHAKin tavoittavuutta, löydettävyyttä sekä ajatusjohtajuutta verkostoissa, joissa vaikutamme. Lisäksi valmennuksella on arvo suoraan henkilökohtaisella tasolla asiantuntijoillemme.

NIHAKin toimitusjohtaja Toni Krankkala

Tutustu syvemmin NIHAKin toimintaan täällä.

PING Helsinki

    Minua kiinnostaa: