Oulun ammattikorkeakoulun yhteishakuun buustia strategisella vaikuttajamarkkinoinnilla

18.06.2024 - PING Helsinki

Oulun ammattikorkeakoulu on Pohjois-Suomen vetovoimaisin ammattikorkeakoulu. Vetovoiman ylläpito vaatii kuitenkin jatkuvaa ja pitkäjänteistä työtä. Oamk oli jo aiemmin kokeillut vaikuttajamarkkinointia yksittäisinä yhteistöinä. Oamkin viestintätiimi kaipasi kuitenkin vaikuttajamarkkinointiin strategisempaa otetta. PING Helsinki laati Oamkille heidän viestintästrategiastaan ponnistavan ja somestrategiaa tukevan vaikuttajamarkkinoinnin konseptin sekä arvopohjaisen vaikuttajakartoituksen. Yhteistyöhön valittiin kaksi vaikuttajaa: Oulussa asuva Aleksi Saapunki ja Oulusta kotoisin oleva Derya Dincer. Yhteistyökanavina toimivat TikTok ja Youtube.

Lue myös: Vaikuttajakampanjan ja -tapahtuman yhdistelmä toi merkittävän näkyvyyden Kamppi Helsingin syntymäpäiville

Kanavina TikTok ja Youtube

Vaikuttajayhteistyön tavoitteena oli Oamkin tunnettuuden kasvattaminen hakijakohderyhmässä sekä brändimielikuvan vahvistaminen heille tärkeissä teemoissa. Kampanjan pääkohderyhmänä olivat 20-30 -vuotiaat nuoret ympäri Suomen.

Vaikuttajayhteistyön konseptointi ja vaikuttajakartoitus toteutettiin vuoden 2023 lopussa ja vaikuttajayhteistyön pilotti yhteishaun yhteydessä. Vaikuttajat toteuttivat päivä opiskelijana -sisältökokonaisuudet TikTokkiin ja Youtubeen. Kaikkia sisältöjä buustattiin mainonnalla.

Lue myös: Superkauppiaat -konseptista syntyi laajasti yleisöjä tavoittava monikanavainen sisältöformaatti

Korkeaa tavoittavuutta ja aktivointia kohderyhmässä

Vaikuttajayhteistöiden avulla herätettiin kiinnostusta ja tavoitettiin merkittävän kokoinen joukko tavoiteltua kohderyhmää. Kampanja toimi erityisen hyvin TikTokissa, missä orgaanisen näkyvyyden ja mainonnan yhteenlaskettu Reach oli miljoona. Mainonnan kohdennukset varmistivat, että kampanjalla saatiin tavoitettua juuri oikea kohderyhmä. 

Vaikuttajien henkilöbrändi ja sisällöntuotantotaidot yhdistettynä mainontaan toimivat erinomaisena yhdistelmänä, jonka avulla tavoitettiin oikeaa kohdeyleisöä ja saatiin aikaan liikennettä Oamkin hakusivulle. 
“Saimme kokonaisvaltaista näkemystä vaikuttajamarkkinointiin meille luodun konseptin avulla. Vaikuttajavalinnat olivat hyvin perusteltuja ja luovat ideat monipuolisia. Tästä on hyvä jatkaa, kiittelee Oamkin viestintä- ja markkinointipäällikkö Anu Skog.

👉 Kaipaisiko teidän vaikuttajamarkkinoinnin strategia tuloksia takaavan uudistuksen? Ota yhteyttä PING Helsingin Annaan ja jutellaan lisää!

PING Helsinki

    Minua kiinnostaa: