PING Helsinki uudisti Nenäpäivän vaikuttajastrategian kokonaisvaltaisesti

17.04.2024 - PING Helsinki

Perinteisen Ylen ja Nenäpäivä-säätiön kampanjan sosiaalisen median strategia koki uudistuksen Ping Helsingin tuella. PING Helsinki toimi Nenäpäivän pro bono -yhteistyökumppanina vuosina 2022 sekä 2023.

“Tämä oli positiivinen yllätys! Kun aloitimme yhteistyön vuonna 2022, emme olleet suunnitelleet näin perinpohjaista uudistusta, mutta Pingin ammattimaisen konsultoinnin avulla uudistimmekin vaikuttajien kanssa tekemämme työn kokonaan!”, kertoo Nenäpäivä-säätiön markkinointi- ja viestintäpäällikkö Tuuli Hongisto ilahtuneena.   

“Ensimmäisenä vuonna tuotimme yhteistyössä Nenäpäivän ensimmäisen pelkästään vaikuttajille suunnatun Haliaamiainen – tapahtuman, joka oli samalla yritysyhteistyö Scandic Helsingin kanssa. Tapahtuma oli menestys, ja jotain, mitä emme olleet aikaisemmin koskaan kokeilleet. Saimme myös vaikuttajilta erinomaista palautetta tapahtumasta.”, Hongisto jatkaa.

Tapahtuman myötä saimme mukaan 17 vaikuttajaa, jotka tekivät yhteensä 53 päivitystä ja tavoittivat 3,8 miljoonaa sosiaalisen median käyttäjää. TikTok nousi yllättäen vuoden suurimmaksi kanavaksi tavoittavuudeltaan. 

Lue myös: Vaikuttajatapahtuma lasten kehotyytyväisyyden edistämiseksi herätti tietoisuutta ja tärkeää keskustelua

Vaikuttajastrategiassa keskityttiin arvopohjaiseen vaikuttajakartoitukseen

Ensimmäisen vuoden pohjalta PING Helsinki sparrasi Nenäpäivää vaikuttajastrategian kehittämisessä eteenpäin ja teki Nenäpäivälle arvopohjaisen vaikuttajakartoituksen vuodelle 2024. Apuna kohderyhmien tarkentamiseen käytettiin Nenäpäivä-säätiön teettämää bränditutkimusta.  

⭐️ Vuoden 2024 strategia pyrkikin valitsemaan tarkemmin avainkohderyhmiä puhuttelevat vaikuttajat, joiden kanssa tehtävää yhteistyötä syvennettiin somesisällöistä ulottumaan tv:n liveiltaan asti. Strategian tavoitteiden ytimessä oli yleisöjen tietämyksen syventäminen Nenäpäivästä.  Lisäksi kanavavalintoja tarkennettiin, TikTokin nostaessa merkitystään. 

⭐️ PINGin kartoituksen perusteella Nenäpäivä pyysi mukaan avainvaikuttajiksi toimittaja Laura Frimanin, somevaikuttaja ja näyttelijä Eero Herrasen ja tubettajakaksikko Moly Brosin

⭐️Somesisältöjen lisäksi vaikuttajat osallistuivat Nenäpäivän sketsien tuotantoon ja näkyivät myös Nenäpäivän suorassa tv-lähetyksessä haastateltavina ja puhelinvastaajina, jonka lisäksi Moly Bros kuului myös Nenäpäivän äänimainoksissa. 

Yhteensä #nenäpäivä-hashtagin tavoittavuus vuonna 2024 yli 7 miljoonaa.

Lue myös: SOS-Lapsikylän #kannatellaan-kampanja tavoitti 4,1 miljoonaa silmäparia

Strategian luoma kokonaisvaltainen muutos saa kiitosta

“Kaiken kaikkiaan yhteistyö on ollut loistava! Pingin tiimi ravisteli kampanjaamme positiivisesti. Koimme, että tekemistämme tuettiin kautta linjan ja vaikka uudistus oli kokonaisvaltainen, prosessi ei tuntunut raskaalta tai vaikealta, vaan tekeminen oli koko ajan hauskaa! Opimme itsekin tästä yhteistyöstä valtavasti ja oma ammattitaitomme somepuolella on vahvistunut”, kertoo Hongisto. 

Myös vaikuttajilta saatiin positiivista palautetta yhteistyöstä. Vaikuttajien onnistunutta briiffaamista kiitteli mm. Laura Friman, joka kuvaili sitä “täydelliseksi ja paneutuneeksi” ja kertoi saaneensa yleisöiltään positiivista palautetta kampanjan sisällöistä. Frimanin mukaan sisällöistä oli “hyvää”. Hän lisäsi, että “Nenäpäivä on instituutio, johon luotetaan.” 

Kaiken kaikkiaan Nenäpäivä-säätiö on tyytyväinen yhteistyöhön.  “Voimme ehdottomasti lämpimästi suositella PINGiä yhteistyökumppanina”, kertoo Hongisto.  

👉 Kaipaisiko teidän vaikuttajamarkkinoinnin strategia tuloksia takaavan uudistuksen? Ota yhteyttä PING Helsingin Annaan ja jutellaan lisää!

PING Helsinki

    Minua kiinnostaa: