Sykkiikö sydämesi vaikuttajamarkkinoinnille? Haemme kahta uutta tekijää tiimiimme. LUE LISÄÄ JA HAE →

Case: Vetcare – Hevosesi hyväksi

13.07.2021 - PING Helsinki

Jatkuvan ja pitkäjänteisen Vetcare – Hevosesi hyväksi yhteistyön tavoitteena oli tavoittaa kohderyhmä jakamalla tietoa hevosen hyvinvoinnista, sekä inspiroida ja motivoida tavoitteelliseen ratsastamiseen. Lisäksi haluttiin markkinoida Vetcaren omia sekä maahantuomia (m.m. Equistro ja Equitop) korkealaatuisia hevosien täydennysrehuja. 

Yhteistyössä hyödynnettiin Vetcaren edustusratsastajia sisällöntuottajina. Edustusratsastajat tuottivat inspiroivaa ja opettavaista sisältöä omille Instagram-kanavilleen ja Hevosesi hyväksi-sivustolle artikkelien muodossa. Edustusratsastajien sisältöjä ja artikkeleja hyödynnettiin Hevosesi hyväksi-Instagram-tilillä ja edustusratsastajat olivat myös tärkeässä roolissa webinaarien ohjelmissa.

Tavoitteet

Päätavoitteena oli Hevosesi hyväksi-konseptin tunnettuuden kasvu ja toiminnat, jotka tukivat päätavoitetta olivat:

  • Luoda arvokasta sisältöä IG-tilin seuraajille
  • Luoda IG-tilille orgaanista kasvua
  • Määritellä ja ylläpitää edustusratsastajasuhteita
  • Ohjata liikennettä Hevosesi hyväksi- sivustolle

Mittarit

Päämittareina oli Hevosesi hyväksi-konseptin tunnettuuden kasvattaminen, Instagram tilin seuraajamäärän kasvu, seuraajien sitoutuneisuusaste, linkkiklikkaukset Hevosesi hyväksi sivustolle ja webinaarien osallistujamäärät.

Mitä tehtiin

Lähtökohtana oli tarve tavoittaa kohderyhmä oman somekanavan avulla ja täten viestiä Vetcaren hevostuotteiden korkeasta laadusta. Toisena lähtökohtana oli tarve toteuttaa edustusratsastajien kanssa tehtävää yhteistyötä strategisesti ja järjestelmällisesti.

  • Edustusratsastajien hyödyntämisstragia
  • Instagram-strategia
  • Edustusratsastajasuhteiden jatkuvaa hoitamista
  • Hevosesi hyväksi Instagram-tilin luominen, sisällöntuotanto ja ylläpito
  • Kaksi ilmaista Hevosesi hyväksi webinaaria

Tulokset

  • Hevosesi hyväksi- yhteistyö oli kokonaisuudessan erittäin onnistunut. 
  • Kokonaisuuden tehdyt toimenpiteet ovat tukeneet toisiaan, ja toimenpiteet ovat tavoittaneet oikean kohderyhmän erinomaisesti. 
  • Yhteistyön ensimmäisten kolmen kuukauden aikana ollaan tunnistettu toimivat toimintatavat, joista on hyvät lähtökohdat jatkaa tuloksellista tekemistä. 
  • Yhteistyön kokonaistavoittavuus: 152 336 tavoitettua henkilöä 
  • Instagram-tilin orgaaninen kasvu ja sitoutuneisuus:
    555  uutta seuraajaa, 6,15 % sitoutuneisuus
  • Equistro täydennysrehujen myynti on kasvanut vuoden 2021 aikana 15%. Arvioitu kasvu 2%.
  • Vetcaren nettisivuilla 3 kymmenestä artikkelista on kirjoitettu Hevosesi hyväksi-konseptin alle. Ennen yhteistyötä luku oli 0 kappaletta.
  • Instagram-tilin kautta Hevosesi hyväksi sivuille siirryttiin 280 kertaa.
  • Edustusratsastajien avulla tuotettiin 5 artikkelia, 5 IG-kuvaa sekä 21 IG-story-klippiä
  • Webinaareissa oli 1 210 ilmoittautunutta, 784 uniikkia osallistujaa. Ilmoittautuneista 558 tilasi Vetcaren uutiskirjeen.

Vinkit

  • Löydä oikeat sisällöntuottajat ja vaikuttajat, jotka tavoittavat oikean kohderyhmän
  • Luo kokonaisuus, jonka avulla tavoitat kohdeyleisöä eri tavoin eri kanavissa

PING Helsinki

Teemme markkinointia ihmisiltä ihmisille. Olemme strategisen vaikuttajayhteistyön kumppani. Yhdistämme tuloksellisesti vaikuttajamarkkinoinnin, PR:n ja sosiaalisen median. Autamme vastuullisia asiakkaitamme menestymään ja tekemään hyviä asioita rohkeasti.

    Minua kiinnostaa: