Arvopohjaisen markkinoinnin ammattitapahtuma IMPACT Helsinki 23.5. Katso ohjelma! →

Raflaamo – kokonaisvaltaisella sisältöstrategialla vaikuttavia tuloksia

06.03.2023 - PING Helsinki
1 384 953
NÄYTTÖKERRAT
61 300
REAKTIOT
3 896
OHJAUKSET RAFLAAMO.FI-SIVUSTOLLE

Suomalaisessa ruokakulttuurissa ravintolaruokailu liittyy yleensä vapaapäiviin ja juhlahetkiin. Arki-iltoina harvemmin syödään ulkona. Tee arjesta -juhlaa kampanjakokonaisuuden tavoitteena oli oivalluttaa ihmisiä arkiravintolaruokailusta vaihtoehtona kotiruokailulle sekä arkiravintolaruokailun hyvää tekevistä vaikutuksista. Kampanjalla haluttiin saada aikaan laaja tavoittavuus, korkea sitoutuneisuus sekä kasvua Raflaamon sometileille. Kampanjan toimeksiantajana oli SOK Mara.

Kampanjan kohderyhmät:

  • Alle 45-vuotiaat perheelliset,
  • 35-55 -vuotiaat sinkut ja dinkut
  • sekä nuoret, 18-25-vuotiaat.

Ratkaisu:

SOK Maralle toteuttamamme sisältömarkkinoinnin kokonaisuus piti sisällään:

  • Vaikuttajamarkkinoinnin strategian ja kampanjakonseptoinnin
  • Somekanavastrategian ja suunnitelman vaikuttajasisältöjen yhdistämiseksi Raflaamon somekanaviin
  • Arvopohjaisen vaikuttajakartoituksen
  • Kampanjasuunnittelun ja -koordinoinnin.

Vaikuttajakampanja:

  • Vaikuttajien määrä: 37, joista ydinvaikuttajia 12, mikrovaikuttajia 11, PR-lähetysten saajia 14
  • Sisältöjen määrä: 161
  • Kanavat ja sisältötyypit: Instagram / Instagram Reels, TikTok
  • Mainonta: Vaikuttajasisältöjen buustaus maksetulla mainonnalla Instagramissa

Laajan kohderyhmän tavoittamiseksi kampanjaan valittiin eri tyylisiä vaikuttajia: perhe- ja lifestyle- sekä ruokavaikuttajia. Päävaikuttajien lisäksi mukana oli mikrovaikuttajia. Päävaikuttajina toimivat: Iida Åfeldt @iidanmatkassa, Paju Purovuo @pajunkissa, Emmi Nuorgam @emminuorgam, Maiju Hannolin @pinkit_korkokengat, Joonas Pesonen @pesojoonas, Rea Tallgren @reatallgren, Jasmin Ngo @jasmin.ngo, Marjut Ollila @marjutollila, Kati Jaakola @hellapoliisi, Anni Paakkunainen @anninuunissa, Veera Papinoja @veerabianca, Tuomo Kasanen @veli.koo

Jokainen vaikuttaja käsitteli aihetta itselleen luontevimmista kulmasta, kuten sosiaaliset kohtaamiset ja elämän tärkeiden ihmisten tapaaminen arkena, parisuhteen hoitaminen, arjen katkaisu ja lasten tapakasvatus.

Kampanjan tulokset

⭐️ Kampanjan sisällöt keräsivät kaikkiaan 1 384 953 näyttökertaa.

⭐️ Kampanja tavoitti 522 800 tiliä.

⭐️ Sisältöihin reagoitiin yhteensä 61 300 kertaa.

⭐️ Linkin klikkauksia Raflaamo.fi-sivustolle kertyi yhteensä 3 896 kpl.

“PINGillä on systemaattinen toimintamalli ja tapa johtaa tekemistä, mikä tuki erinomaisesti omia tavoitteitamme. He pääsivät nopeasti sisään liiketoimintamme erityispiirteisiin. Voimme koko yhteistyön ajan luottaa, että sovitut asiat toteutuvat tavoitellulla tavalla. Yhteistyö on tuntunut siltä kuin tekijät olisivat meidän in-house-tiimimme.”

Marileea Järnefelt, markkinointipäällikkö, SOK Mara Ketjuohjaus

Kuvat: Paju Purovuo

PING Helsinki

    Minua kiinnostaa: