Arvopohjaisen markkinoinnin ammattitapahtuma IMPACT Helsinki 23.5. Katso ohjelma! →

Case: OnePlus 3T -puhelin – tubettajien voimin Elisan myydyimmäksi älypuhelimeksi!

31.05.2017 - PING Helsinki

Lanseerauksen tavoitteena oli edistää sekä OnePlus-brändin että uuden 3T-puhelimen tunnettuutta. Keulakuviksi haluttiin valjastaa kaksi suomalaista YouTube-vaikuttajaa, joilla olisi kattava, mutta mahdollisimman heterogeeninen yleisö erityisesti 18-34 -vuotiaiden miesten keskuudessa.

OnePlus ja videoverkosto Töttöröö löysivät täydelliset brändilähettiläät: monipuolista videoblogi- ja pelisisältöä tuottavan Herbalistin ja tunnetun sketsiryhmä Biisonimafian. Kolmen kuukauden sisältöyhteistyössä keskeisin viesti oli 3T-puhelimen Dash-lataus, jonka avulla puhelimen akku latautuu ennätysmäisesti jo puolessa tunnissa ja riittää koko päiväksi.

Tubettajat julkaisivat vuoroviikoin yhteensä kaksitoista videota, joissa heidän omia sisältöjään rikastettiin OnePlussan luontevalla mukaantulolla. Lisäksi Instagramin tehtävänä oli demonstroida puhelimen kameran ominaisuuksia ja Snapchatissa puolestaan pyrittiin syventämään tarinaa. Videot suunniteltiin yhdessä Töttöröön, talenttien ja asiakkaan kanssa hyvissä ajoin etukäteen, mutta toisaalta yleisön palautteeseen reagoitiin aktiivisesti ja tekemistä sopeutettiin runsaasti vielä tubettajien ollessa vuorovaikutuksessa yleisönsä kanssa. Esimerkiksi Biisonimafia vastasi erillisellä videolla yhteistyöstä saatuun palautteeseen.

Pelkästään YouTube-videot keräsivät 3 miljoonaa näyttökertaa ja OnePlus nousi Elisan koko kevään myydyimmäksi älypuhelimeksi. Töttöröö tutki kampanjan vaikutuksia myös erikseen Omnicom Media Groupin Annalectin toimesta. Tuloksista ilmeni, että yleinen suhtautuminen yhteistyövideoihin oli erittäin positiivinen ja lisäksi koko Herbalistin ja Biisonimafian yleisöstä yli 90 % muisti sekä OnePlus-yhteistyön ja yhdisti brändin nopeaan latausaikaan.

Tutkimuksen mukaan 90 % Herbalistin ja Biisonimafian kanavia seuranneista koki myös, että he voisivat harkita ostavansa itselleen OnePlus-puhelimen. Vastaavasti puhelimen hankintaa harkitsi vain 62 % yleisöstä, jotka eivät olleet seuranneet kyseisiä YouTube-kanavia. Lisäksi brändin uskottavuus, ydinviestin eli Dash-latauksen esilletuonti ja tekninen edelläkävijyys sisäistettiin kaikki huomattavasti vahvemmin vaikuttajien sisältöjen perusteella muuhun markkinointiin verrattuna.

OnePlus 3T-puhelimen lanseeraus on erinomainen osoitus siitä, kuinka autenttisella ja persoonallisella sisällöllä voidaan saavuttaa laaja-alaista näkyvyyttä ja vaikuttavuutta aina ostopäätökseen saakka.

PING Helsinki

    Minua kiinnostaa: