Sinustako osa timanttista tiimiämme? Etsimme uutta somekoordinaattoria! Lue lisää ja hae nyt! →

Nenäpäivän #halihaaste lisäsi lämpöä ja läheisyyttä sekä innosti lahjoittajia somessa

11.04.2023 - PING Helsinki
4.9 miljoonaa
NÄYTTÖKERRAT
60.5 tuhatta
REAKTIOT
100%
OSALLISTUJATYYTYVÄISYYS

Jokavuotiselle Nenäpäivä-keräykselle haluttiin saada näkyvyyttä laajasti somevaikuttajien avustuksella. Somen kautta tavoitettiin tuttua lahjoittajaprofiilin kohderyhmää ja lisättiin Nenäpäivän tunnettuutta nuoremmassa kohderyhmässä. PING Helsinki toimii Nenäpäivän pro bono -yhteistyökumppani vuosina 2022 sekä 2023.

Nenäpäivän 2022 kampanjateemaksi nostettiin läheisyys sekä välittäminen niin lähellä kuin kaukana, sillä kriisiaikoina läheisyys ja yhdessä oleminen ovat erityisen tärkeitä. Tämän teeman ympärille suunniteltiin #halihaaste, johon kutsuttiin mukaan niin vaikuttajia sekä heidän seuraajiaan. Haasteeseen innostettiin mukaan myös Nenäpäivän kumppaneita. Tavoitteena oli haasteen kautta kannustaa someseuraajia lahjoittamaan Nenäpäivä-keräykseen.

“Sydämelliset ja asiantuntevat ihmiset sekä toimiva yhteistyö. Kunnianhimoinen työskentely yhdistettynä lämpöön ja lempeyteen! Saimme myös hyvää sparrausta ja kehitimme ajatuksia kampanjan tekemisestä yhdessä.”

– Tuuli Hongisto, Markkinointi- ja viestintäpäälikkö, Nenäpäivä

Ratkaisu:

Nenäpäivälle toteuttamamme yhteistyön kokonaisuus piti sisällään:

  • #halihaasteen suunnittelun ja konseptoinnin vaikuttajille sopivaksi
  • Haliaamiaistapahtuman ideointi ja toteutus vaikuttajille yhteistyössä Scandic Hotelsin kanssa
  • Pro bono -vaikuttajakampanjan koordinointi ja raportointi

Kampanjan tulokset:

⭐️ Hali-aamiaiselle osallistui 22 eri kohderyhmää ja kanavaa edustavaa vaikuttajaa.

⭐️ Hali-aamiainen sai osallistujilta kerätystä palautteesta arvosanaksi 100/100.

⭐️ Pro bono -kampanjan sisällöt keräsivät yhteensä yli 4.9 miljoonaa näyttökertaa.

⭐️ Nenäpäivän teema sekä lahjoituskehotukset näkyivät laajasti vaikuttajien kanavissa.

⭐️ Kaikkiaan Nenäpäivä keräyksellä kerättiin yli 2,4 miljoonaa euroa heikommassa asemassa olevien lasten auttamiseen ympäri maailmaa.

“Tapahtuma oli järjestetty hyvin, paneelikeskustelu oli todella tunteita herättävä.”

-Osallistuja, Hali-aamiainen

Nenäpäivää vietetään, jotta jokaisella maailman lapsella olisi mahdollisuus hyvään ja turvattuun elämään. Iloinen kampanja kutsuu vuosittain suomalaiset mukaan tukemaan maailman kaikista heikoimmassa asemassa olevia lapsia. Nenäpäivä perustuu ajatukseen, että jaettu huumori auttaa käsittelemään vaikeitakin asioita ja hauskanpito antaa ihmiselle mahdollisuuden tulla yhteen tekemään maailmasta parempaa. Nenäpäivän merkeissä hyväntekeväisyys saa olla hauskaa ja nostattaa hymyn huulille.

Nenäpäivän lahjoitukset suunnataan maailmalla lasten koulutuksen, terveyden, turvan ja ravinnonsaannin edistämiseen. Tuen vie perille yhdeksän suomalaista järjestöä, joiden pitkäkestoisilla kehitysyhteistyöhankkeilla tuetaan maailman kaikkein heikoimmassa asemassa olevia lapsia Aasiassa, Afrikassa ja Etelä-Amerikassa.

PING Helsinki

    Minua kiinnostaa: