Arvopohjaisen markkinoinnin ammattitapahtuma IMPACT Helsinki 23.5. Katso ohjelma! →

Lapsimessuille vaikuttajayhteistyöllä huikeasti lisää tunnettuutta

11.10.2022 - PING Helsinki
Lapsimessut
648 400
NÄYTTÖKERRAT
536 KPL
ALEKOODIEN KÄYTTÖ
363% (700 -> 3245)
LAPSIMESSUJEN INSTAGRAM-TILI KASVOI

Vuoden 2022 Lapsimessujen tunnettuutta haluttiin lisätä vaikuttajayhteistöiden avulla – PING Helsinki auttoi kampanjan toteuttamisessa. Vaikuttajayhteistöillä aktivoitiin yleisöä lippujen ostoon ja pyrittiin lisäämään tapahtuman  yleistä tunnettuutta kohdeyleisössä sekä Lapsimessujen Instagram-tilin seuraajamäärää.

Lapsimessut on koko perheen vuosittainen nelipäiväinen tapahtuma, joka on suunnattu perheen perustamista suunnitteleville, odottajille ja kaiken kokoisille perheille. Vuonna 2022 messut järjestettiin 21. – 24. huhtikuuta.

Kohderyhmää tavoittamaan perhevaikuttajien avulla

Kampanjan kohderyhmäksi määritettiin niin sanotut perhekuplat, joilla on nuoria lapsia sekä muut Lapsimessuista innostuvat. Tätä kohderyhmää lähdettiin tavoittelemaan kolmen iso perhevaikuttajan sekä viiden perheellisen mikrovaikuttajan avulla. Kampanja toteutettiin Instagramissa ja se sisälsi sekä reels-, feed-, että stories-sisältöjä. Vaikuttajien toteuttamat arvonta-sisällöt ja jakamat alekoodit olivat kampanjassa avainasemassa. Lisäksi hyödynnettiin vaikuttajalta vaikuttajalle PR-toimenpiteitä.

Kauniisti ja strategisesti kootut PR-paketit lähetettiin kahdelta avainvaikuttajalta kymmenelle vaikuttajalle.

Avainvaikuttajiksi valittiin Iida Åfeldt @iidanmatkassa, Monna Pursiainen @monnapursiainen ja Ville Viholainen @koti_iska88official. Vaikuttajilta tilattiin useamman julkaisun sisältökokonaisuus. Jokainen vaikuttaja tuotti omannäköistä ja yleisöään puhuttelevaa sisältöä tuloksellisesti.

Tulokset

Vaikuttajat julkaisivat yhteensä 102 kpl postauksia. Postauksilla tavoitettiin 242 323 uniikkia silmäparia ja näyttökertoja kertyi yhteensä 648 400. Reaktioita ne saivat yhteensä 6208 kappaletta. Lisäksi vaikuttajayhteistyöt tukivat voimakkaasti Lapsimessujen omaa sometekemistä ja Instagram-tili kasvoikin kampanjan aikana huikeat 363%.

Kuvat: Iida Åfeldt, Monna Pursiainen ja Ville Viholainen

PING Helsinki

    Minua kiinnostaa: