Case: Äidin puheenvuoro ja Storytel – Pitkäjänteinen Brand Ambassador -yhteistyö

21.10.2020 - PING Helsinki
Pitkäjänteinen brand ambassador -yhteistyö
1.1 M
TAVOITTAVUUS
100+ kpl
KAMPANJAPOSTAUKSIA
6,79 %
SITOUTUNEISUUS
40%
TILASI JÄSENYYDEN

Pitkäjänteinen brand ambassador -yhteistyö Äidin Puheenvuoro -kanavista tutun Inari Fernándezin ja äänikirjapalvelu Storytelin välillä on ollut erityisen vaikuttava ja menestyksekäs. 

Yhteistyö on tuonut ääni- ja e-kirjapalvelulle valtavan määrän sitoutuneempia asiakkaita sekä suoria kustannussäästöjä. Vaikuttajasisältöjen hyödyntäminen Storytelin kanavissa on ollut huomattavasti tuloksellisempaa kuin yrityksen omien orgaanisten sisältöjen käyttö.

Tulokset

  • Vaikuttajan kautta tulleiden asiakkaiden pysyvyys 40%, muissa vaikuttajayhteistöissä keskiarvo 36%
  • 18% edullisempi CPA verrattuna muuhun vaikuttajayhteistyöhön
  • 40% konversio nostamalla vaikuttajasisältöjä omassa maksetussa some-mainonnassa

Tavoitteet

Yhteistyön tavoitteena oli saada uudet asiakkaat tarttumaan Storytelin ilmaiseen kokeilujaksoon, ja sen jälkeen tilaamaan jatkuva Storytel-jäsenyys. 

Mitä tehtiin?

Yhteistyössä hyödynnettiin vaikuttajan itse luomaa sisältöä vaikuttajan omassa kanavassa. Lisäksi sisältöjä nostettiin Storytelin omaan maksettuun some-mainontaan. 

Pitkäjänteinen brand ambassador -yhteistyö Inarin ja Storytelin välillä on sisältänyt pääsääntöisesti Instagram Story -sisältöjä. Inari on nostanut omia suosikkejaan ja lukuvinkkejä seuraajilleen Instagram Storyssaan noin kolme kertaa kuukaudessa. Kaikissa sisällöissä ohjataan swipe up -ominaisuudella Storytelin sivustolle ja kehotetaan tarttumaan 30 päivän ilmaiseen kokeilujaksoon. Linkki ohjautuu Inarin omalle personoidulle landing pagelle Storytelissä, mikä pitää vaikuttajayhteistyön polun selkeänä seuraajille. 

Yhteistyössä käytetään Instagramin ‘branded content’ -työkalua, jonka avulla Storytel pystyy nostamaan Inarin sisältöjä omaan maksettuun Instagram-mainontaan. Vaikuttajasisällöt toimivat erittäin hyvin Storytelin omassa kanavassa, ja maksetun mainonnan nostot ovat tuoneet 40% konversioista.

Kuluneen vuoden aikana Inari on julkaissut kokonaisuudessaan 101 yhteistyö-postausta. Postauksia on katsottu yli miljoona kertaa ja niihin on sitouduttu lähes 5000 kertaa. Sisältöjen keskimääräinen sitoutumisprosentti on 6.79%

Myös Storytelin markkinointipäällikkö Pekka Paasikangas on tyytyväinen yhteistyöhön:

“Olen ollut tyytyväinen yhteistyön tuloksiin. Yhteistyö on myös koordinoitu hienosti PING Helsingin toimesta, mikä on säästänyt minulta aikaa ja vaivaa.”

Tulokset (lokakuussa 2020)

  • Yli 100 kampanjapostausta vaikuttajan kanavassa
  • Tavoittavuus 1.1 miljoonaa, sitoutuneisuus 6.79%
  • 40% yhteistyön kautta tulleista asiakkaista on tilannut Storytel-jäsenyyden ilmaisen kokeilujakson jälkeen
  • 18% edullisempi CPA verrattuna muihin vaikuttajayhteistöihin
  • 40% tulleista konversioista Storytelin oman maksetun mainonnan kautta
Vinkit:

Hyödynnä vaikuttajasisältöjä myös omassa maksetussa mainonnassa. 

Kehitys:

Pitkäjänteinen sisältöpohjainen yhteistyö on kehittynyt tuote- ja palvelumuotoiluun vaikuttajan ja asiakkaan välillä. Lapin puheenvuoro by Inari Fernández -podcast julkaistaan marraskuussa 2020 osana Storytel Original -sarjaa. 

Myös meillä PING Helsingillä on ilo tarjota 30 päivän ilmainen Storytel-kokeilujakso uusille asiakkaille. Sukella siis tuhansien tarinoiden maailmaan täällä

PING Helsinki

Teemme markkinointia ihmisiltä ihmisille. Olemme strategisen vaikuttajayhteistyön kumppani. Yhdistämme tuloksellisesti vaikuttajamarkkinoinnin, PR:n ja sosiaalisen median. Autamme vastuullisia asiakkaitamme menestymään ja tekemään hyviä asioita rohkeasti.

    Minua kiinnostaa: