Merkityksellä menestykseen - vaikuttavuusviestintä somessa 22.1.2025 Ilmoittaudu webinaariin nyt! →

Case: Äidin puheenvuoro ja Storytel – Pitkäjänteinen Brand Ambassador -yhteistyö

22.11.2021 - PING Helsinki
Pitkäjänteinen brand ambassador -yhteistyö
1.1 M
TAVOITTAVUUS
100+ kpl
KAMPANJAPOSTAUKSIA
6,79 %
SITOUTUNEISUUS
40%
TILASI JÄSENYYDEN

Pitkäjänteinen brand ambassador -yhteistyö Äidin Puheenvuoro -kanavista tutun vaikuttajan Inari Fernándezin ja äänikirjapalvelu Storytelin välillä on ollut erityisen vaikuttava ja menestyksekäs.

Vaikuttajasisältöjen hyödyntäminen Storytelin kanavissa on ollut huomattavasti tuloksellisempaa kuin yrityksen omien mainossisältöjen käyttö.

Yhteistyö alkoi syksyllä 2019 ja jatkuu edelleen.

Tulokset (lokakuussa 2020):

  • Yli 100 kampanjapostausta vaikuttajan kanavassa
  • Tavoittavuus 1.1 miljoonaa, sitoutuneisuus 6.79%
  • 40% yhteistyön kautta tulleista asiakkaista on tilannut Storytel-jäsenyyden ilmaisen kokeilujakson jälkeen
  • 18% edullisempi CPA verrattuna muihin vaikuttajayhteistöihin
  • 40% tulleista konversioista Storytelin oman maksetun mainonnan kautta
  • Potentiaalinen tavoittavuus mediassa: 7M
  • Mainosarvo euroissa (AVE): 64,5K
  • Lisäksi yhteistyö on poikinut menestyksekkään sisältöyhteistyön jolla on saatu myös merkittävää medianäkyvyyttä

Tavoitteet:

Yhteistyön tavoitteena oli saada uudet asiakkaat tarttumaan Storytelin ilmaiseen kokeilujaksoon, ja sen jälkeen jatkamaan Storytel-jäsenyyttä. Myöhemmin yhteistyö on laajentunut myös laadukkaan sisällöntuotannon pariin.

Mitä tehtiin?

Yhteistyössä hyödynnettiin vaikuttajan itse luomaa sisältöä vaikuttajan omassa kanavassa. Lisäksi sisältöjä nostettiin Storytelin omaan maksettuun some-mainontaan. 

Pitkäjänteinen brand ambassador -yhteistyö Inarin ja Storytelin välillä on sisältänyt pääsääntöisesti Instagram Story -sisältöjä. Inari on nostanut omia suosikkejaan ja lukuvinkkejä seuraajilleen Instagram Storyssaan noin kolme kertaa kuukaudessa. Kaikissa sisällöissä ohjataan swipe up -ominaisuudella Storytelin sivustolle ja kehotetaan tarttumaan 30 päivän ilmaiseen kokeilujaksoon. Linkki ohjautuu Inarin omalle personoidulle landing pagelle Storytelissä, mikä pitää vaikuttajayhteistyön polun selkeänä seuraajille. 

Yhteistyössä käytetään Instagramin ‘branded content’ -työkalua, jonka avulla Storytel pystyy nostamaan Inarin sisältöjä omaan maksettuun Instagram-mainontaan. Vaikuttajasisällöt toimivat erittäin hyvin Storytelin omassa kanavassa, ja maksetun mainonnan nostot ovat tuoneet 40% konversioista.

Myös Storytelin markkinointipäällikkö Pekka Paasikangas on tyytyväinen yhteistyöhön:

“Olen ollut tyytyväinen yhteistyön tuloksiin. Yhteistyö on myös koordinoitu hienosti PING Helsingin toimesta, mikä on säästänyt minulta aikaa ja vaivaa.”

Vinkit:

  • Pitkäjänteinen yhteistyö kantaa hedelmää
    • osa vaikuttajan elämää
    • seuraajat osaavat jo odottaa
    • myös vahvistaa asiakassuhteita
    • kasva vaikuttajan mukana

  • Hyödynnä vaikuttajasisältöjä 
    • omassa maksetussa mainonnassa
    • uutiskirjeissä
    • somesisällöissä

  • Yhteistyö on laajentunut myös
    menestyksekkäiden sisällöntuotantojen puolelle
    • Storytel Original: Lapin Puheenvuoro 1 & 2 ja jouluextra
    • Uusi aihe ja teema keväällä 2022

Kehitys:

Pitkäjänteinen sisältöpohjainen yhteistyö on kehittynyt tuote- ja palvelumuotoiluun vaikuttajan ja asiakkaan välillä. Lapin puheenvuoro by Inari Fernández -podcast julkaistiin marraskuussa 2020 osana Storytel Original -sarjaa. Yhteistyö jatkuu edelleen.

Sukella tuhansien tarinoiden maailmaan täällä

PING Helsinki

    Minua kiinnostaa: