Someworkshop innosti Helsingin Kaupunkitilat uudistamaan Torikortteleiden sisällöntuotantoa

Helsingin Kaupunkitilojen viestintätiimi kaipasi asiantuntijanäkemystä Torikortteleiden sosiaalisen median kehittämiseen. PING Helsingin suunnittelemasta ja toteuttamasta someworkshopista tiimi sai työnsä tueksi konkreettisia työkaluja, inspiraatiota ja uusia sisältökonsepteja.


Lähtötilanne ja tavoitteet

Helsingin Kaupunkitilat kaipasi sparrausta ja näkemyksiä Torikortteleiden somen kehittämiseen. Viestintätiimin toiveena oli saada strategista näkemyksellisyyttä sekä käytännönläheisiä työkaluja ja ideoita Torikortteleiden kanavien ja sisällöntuotannon kehittämiseen.

Ennakkotyönä PING Helsinki toteutti Torikortteleiden kanavien kevyen auditoinnin. Someworkshopin teoriaosuus piti sisällään someauditoinnin löydökset, somen trendisukelluksen ja sisältöinspiraatiota. Työpajaosuudessa ideoitiin Torikortteleiden someen sopivia teemoja ja hahmoteltiin runkoja somekonsepteille. Workshopin jälkeen tiimi sai PING Helsingin asiantuntijan viimeistelemän konseptikokonaisuuden, johon pohjautuen tiimi on sittemmin toteuttanut sisältöjä Torikortteleiden Meta-kanaviin.


Hyödyt asiakkaalle

Someworkshop tarjosi viestintätiimille:

  • Tilaisuuden yhteiseen ideointiin, mikä innosti tiimiä kehittämään omaa tekemistään entistä rohkeammin ja tavoitteellisemmin. Ideoinnissa painotettiin sisältömuotona lyhytvideoita. 
  • Konkreettisia kehitysehdotuksia kanavien ja sisältöjen uudistamiseen
  • Ajankohtaista tietoa somen trendeistä ja toimivista käytännöistä

Näin asiakas kuvaili yhteistyö

”Kaupunkitiloille toteutettu workshop toimi täydellisesti briefin mukaisesti innostaen koko tiimiä pohtimaan tekemistä ja kehittämään käytäntöjä. Työpajassa oppimaamme ideointimetodia aiomme varmasti hyödyntää jatkossakin” – Petra Majander, markkinointijohtaja, Helsingin Kaupunkitilat


Workshopin fasilitaattorina toimi Sanna Suonpää, Sisältöjohtaja ja Senior Strategi PING Helsingiltä, jolla on vahva kokemus somekonseptoinnista, viestinnän kehittämisestä ja trendien jalkauttamisesta käytännön tekemiseen.

Kirjoittaja
Sanna Suonpää
Sanna Suonpää
Sisältöjohtaja

Sanna toimii PING Helsingin sisältöjohtajana ja valmentajana, joka sparraa tiimejä somestrategioissa ja sisältösarjoissa. Hän on viestinnän ja luovan konseptoinnin ammattilainen,…

Lue lisää