Löydä oma Helsinki -vaikuttajamatka avasi pääkaupungin helmet uudessa valossa

Vaikuttajamatka avasi Helsingin uusin silmin – pyöräretkistä merellisiin hetkiin. PING Helsinki suunnitteli konseptin, valitsi arvopohjaiset vaikuttajat ja varmisti onnistuneen toteutuksen. Päivä tuotti yli 130 somejulkaisua, tavoitti yli 210 000 ihmistä ja sai vaikuttajilta 100 % EVS-arvon.


Kampanjan tavoitteet

  • Lisätä ansaittua näkyvyyttä kaupungin kesäkulttuuriin ja matkailutarjontaan
  • Tavoittaa erityisesti 20–34‑vuotiaat urbaanit kulttuurinetsijät muualta kuin Helsingistä
  • Ohjata yleisöä suunnittelemaan Helsingin vierailua kesälle vaikuttaja‑sisältöjen kautta
  • Vahvistaa kaupunkibrändiä helposti lähestyttävänä ja inspiroivana kesäkohteena

Vaikuttajien silmin nähty Helsinki – monipuolisia aktiviteetteja, herkullisia makuelämyksiä ja merellisyyttä

Helsingin kaupungin Löydä oma Helsinki-vaikuttajamatkaan osallistui 14 huolella valittua vaikuttajaa. Elämyksellinen vaikuttajamatka sisälsi mm. pyöräretken, merellisiä maisemia, herkullisia ruokahetkiä ja kaupungin historian helmiin tutustumista. Päivän aikana vaikuttajat pääsivät tutustumaan muun muassa NH Grand Hansa -hotelliin, maistelemaan kolmen ruokalajin päivällistä Marga Helsinki -ravintolassa, viilettämään pyörien selässä HELtoursin pyöräretkellä, sekä risteilemään kaupungin edustalla JT-Linen sympaattisella Hymy-veneellä.


Vaikuttajamatkan kohderyhmä osui maaliin

Vaikuttajamatkan kautta tavoiteltiin ansaittua näkyvyyttä erityisesti yli 30-vuotiaiden urbaanien kulttuurinetsijöiden kohderyhmässä Helsingin ulkopuolella. Vaikuttajat julkaisivat yli 130 yksittäistä somejulkaisua vaikuttajamatkalta. Instagramin yleisöstä 67 % oli naisia, ja 66 % vaikuttajien sisällöt nähneistä seuraajista tuli muualta kuin Helsingistä. Vaikuttajamatkan sisällöt saavuttivat erityisesti Uudenmaan, Varsinais-Suomen, Pirkanmaan ja Päijät-Hämeen alueet.

Vaikuttajat onnistuivat tuomaan Helsinki-päivän osaksi omaa sisältöään tavalla, joka oli uskottavaa, helposti samaistuttavaa ja matkailuintoa herättävää. Moni jakoi seuraajilleen myös konkreettisia vinkkejä kesäiseen Helsinkiin.


Vaikuttajilta sydämellistä palautetta

“Tapahtuma oli ehdottomasti yksi parhaista. Kokonaisuus, jossa sai olla aidosti läsnä, osallistua ja nauttia yhdessäolosta. Erityisen merkityksellistä oli se, että osallistujana tunsi olevansa keskiössä – ei vain sivustaseuraaja.” kuvaili mukana ollut vaikuttaja.


Tulokset

  • 210 100 kampanjan kokonaisreach
  • 133 julkaistua sisältöä vaikuttajapäivästä
  • 4,5 % engagement rate
  • €59 400 EMV-arvo (Earned Media Value)
  • 66 % yleisöstä oli toivottua kohderyhmää (20-34-vuotiaat urbaanit kulttuurinetsijät)
  • 100% EVS -arvo (Experience Value Score)

Kirjoittaja
Evelina Nykänen
Evelina Nykänen
Somekoordinaattori

Evelina toimii PING Helsingillä somekoordinaattorina rakentaen asiakkaille tuloksellista somesisältöä ja somestrategioita. Hän on mukana myös tapahtumissa ja vaikuttajayhteistöissä. Vapaa-ajalla Evelina…

Lue lisää