Merkityksellisen markkinoinnin ammattitapahtuma IMPACT Helsinki tulee jälleen! Lue lisää ja osta liput Early Bird -hintaan 249€ + alv! →

Lehtipiste X PING Helsinki: Pitkäjänteinen strateginen kumppanuus – vaikuttavia tuloksia

19.02.2025 - PING Helsinki

PING Helsinki on toiminut Lehtipisteen strategisena vaikuttajamarkkinoinnin kumppanina jo vuodesta 2020 lähtien. Neljän yhteistyövuoden aikana Lehtipiste on tehnyt yhteistyötä kymmenien somevaikuttajien kanssa ja lisännyt kasvavalla volyymilla kohderyhmiensä tavoittavuutta. 

Lehtipiste Oy on koti- ja ulkomaalaisten lehtien, kirjojen ja keräilytuotteiden markkinoija ja jakelija. Vaikuttajayhteistöiden avulla Lehtipiste on tukenut myyntiään ja lehtiostamisen tunnettuuden kasvattamista. 

Yhteistyövuosien aikana vaikuttajamarkkinoinnista on tullut vakiintunut osa Lehtipisteen markkinointia. PING Helsinki on tukenut Lehtipistettä myös somen strategisessa suunnittelussa sekä valmentanut heidän tiimiään somesisällöntuotannossa. PING Helsingin ja Lehtipisteen vaikuttajayhteistyö jatkuu edelleen vuonna 2025. 

Onnistumisen elementteinä strategisuus ja vahva vaikuttajien osallistaminen

Lehtipisteen vaikuttajamarkkinoinnilla tavoittelemia kohderyhmiä ovat nuoret aikuiset ja ostovoimaiset aikuisia (40-55-vuotiaat). Vaikuttajayhteistöiden pääasiallinen kanava on ollut Instagram. Kahden viimevuoden aikana osa vaikuttajista on julkaissut sisältöjään myös TikTokissa. 

Yhteistyön perustana ovat toimineet strateginen vuosisuunnittelu, arvopohjaiset vaikuttajakartoitukset sekä brändlähettilyydet. Lisäksi yhteistyö on pitänyt sisällään vaikuttajalta vaikuttajalle PR -lähetyksiä ja mikrovaikuttajakampanjoita. 

Yhteistyön onnistumisessa avainasemassa ovat olleet Lehtipisteen brändin ja arvomaailman kanssa yhteensopivat vaikuttajat ja heidän vahva osallistaminensa yhteistyön suunnitteluun. Yhteistyön alussa viestikärkiä on terävöitetty vaikuttajien kanavissa teetetyillä kohderyhmäkuunteluilla, joiden tulokset on purettu auki yhteisessä workshopissa. Vaikuttajille on myös annettu vapaat kädet tuottaa sisällöt tyylilleen uskollisella tavalla. 

“PING Helsinki on toiminut Lehtipisteen kumppanina vaikuttajamarkkinoinnissa jo neljän vuoden ajan. Kampanjoihin on löydetty joka kerta huippuhyvät, brändikuvaan sopivat vaikuttajat, jotka myös ovat olleet innolla mukana ja tavoittaneet toivotut kohdeyleisöt oikeanlaisilla viesteillä. Pitkä yhteistyö on auttanut syventämään ymmärrystä alastamme ja asiakkaistamme ja tarjoamaan siten aina osuvampia ajatuksia siitä, miten viesti viedään vielä entistäkin paremmin perille”, kommentoi markkinointisuunnittelija Jarkko Orasaari. 

“Yhteistyön aikana toiveitamme ja tarpeitamme on aina kuunneltu herkällä korvalla ja suunnitelmia kehitetty sen mukaan. Tutut asiantuntijat ovat tarvittaessa haastaneet näkemyksiämme ja auttaneet siten meitä myös itse näkemään oman tekemisemme uudessa valossa. Viestintä on ollut erityisen mutkatonta, mietityttäviin asioihin ja ongelmiin on aina saatu apua sujuvasti. Kaikessa PING Helsingin tekemisessä näkyvät asiantuntemus ja intohimo alaan – erinomaiset tulokset vuodesta toiseen puhuvat puolestaan. ”

Lue myös: 6000 nuorta ja 50 000 lukuvarttia – Poikkeuksellinen lukuhaaste innosti nuoria lukemaan, ja tuotti täysin uudenlaiset lukulistat!

Vuonna 2024 yli miljoonan orgaaninen Reach 

Vuonna 2024 Lehtipisteen brändilähettiläinä toimivat Nata Salmela, Esko Eerikäinen ja Kerttu Pylvänäinen. Lisäksi osana yhteistyötä toteutettiin kaksi mikrovaikuttajakampanjaa ja vaikuttajalta vaikuttajalle PR-lähetystä. 

Avainvaikuttajien kampanjan kokonaisreach oli yli miljoonan, mikä ylitti kaikki odotukset. Tavoittavuus syntyi orgaanisesti ilman maksettua mainontaa. Sisältöjen kokonaisreaktiot osoittivat yleisön aktiivisen osallistumisen ja kiinnostuksen ja että vaikuttajavalinnat olivat onnistuneet. Vaikuttajien monipuolisuus takasi sen, että sisällöt olivat monipuolisia ja Lehtipisteen viesti tavoitti eri kohderyhmiä. Kampanja tavoitti erityisesti 25-49-vuotiaat naiset, jotka edustavat kattavasti Lehtipisteen kohderyhmää.

Yhteistyökokonaisuuden orgaaninen Reach: 1,4 milj.
(päävaikuttajien ja PR-lähetysten osalta)
Sitoutuneisuus: 21 600
Estimated Media Value: 223 000 €
Tavoitetun yleisön demografia: Keski-ikä 38 v, 92 % naisia

Lue myös: Case Traficom: Erinomaista näkyvyyttä EU:n digipalveluasetukselle vaikuttajayhteistyön keinoin

PING Helsinki

    Minua kiinnostaa: