Viime syksynä ensimmäisen kerran toteutettu Muutostöissä-kampanja saa jatkoa. Syyskuussa käynnistyvässä kampanjassa halutaan puhutella erityisesti työnantajia.
Muutostöissä-kampanjan tavoitteena on vauhdittaa asenneilmapiirimuutosta suomalaisessa työelämässä. Somevetoisesti toteutettavan Muutostöissä 2024 -kampanjan avulla halutaan lisätä tietoisuutta ja vahvistaa myönteisiä mielikuvia kulttuurisesti monimuotoisista työyhteisöistä, ja näin madaltaa kynnystä palkata vieraskielinen työntekijä.
Muutostöissä-kampanjan pääyhteistyökumppanina toimii Seure. Viestinnällisinä kumppaneina toimivat Ammattiliitto Pro, Keski-Uudenmaan koulutuskuntayhtymä, Aalto-yliopiston Kielibuusti-hanke sekä Helsingin, Espoon, Vantaan, Oulun ja Tampereen kaupungit.
Syksyllä 2023 toteutettu Muutostöissä-kampanja tavoitti menestyksekkäästi työelämässä mukana olevia ja sai aikaan keskustelua.
>> Tutustu Muutostöissä 2023 -kampanjan tuloksiin.
Muutostöissä-kampanjan pääsisältömuotona toimii Muutostöissä-podcast. Podcastissa keskustellaan avoimesti työnantajia pohdituttavista kysymyksistä ja avataan konkreettisia esimerkkejä kulttuurisesti moninaisen työelämän mahdollisuksista – mutta myös haasteista ja niihin löytyneistä ratkaisuista.
Podcastin vieraiksi kutsutaan yritysten ja organisaatioiden edustajia ja somevaikuttajia. Kampanja tulee näkymään laajasti eri some-kanavissa. Podcastin hostina toimii PING Helsingin yhteiskunnallisen vaikuttajamarkkinoinnin asiantuntija ja taustaltaan monikulttuurinen Saranda Dedolli.
Tule mukaan pää- tai viestintäkumppanina edistämään kulttuurista moninaisuutta työpaikoilla ja tekemään Suomesta houkuttelevampi paikka kansainvälisille osaajille. Ota yhteyttä senior strategiimme Sanna Suonpää puhelin 050 3000 389 tai sähköposti sanna@pinghelsinki.fi.