Ajankohtaisessa vaikuttavuusviestinnän Webinaarissa pureuduimme yhteiskunnallisen ja vastuullisuusviestinnän tulokselliseen toteuttamiseen erityisesti yhteistyössä somevaikuttajien kanssa. Esittelemme myös keväällä tehdyn vaikuttajamarkkinoinnin pulssikyselyn tuloksia.
Miten osallistaa kohderyhmä vastuullisuusviestinnän ideointiin ja toteuttamiseen? Kuinka tunnistaa vaikuttajat, joiden arvot kohtaavat organisaatiosi arvojen kanssa ja miten määritellä tekemiselle selkeästi mitattavat tavoitteet? Minkälainen on somevaikuttajan rooli vastuullisen ja vaikuttavan viestinnän tekijöinä ja toteuttajina? Minkälaiseen vaikuttamiseen somevaikuttajilla on oikeus?
Inna-Pirjetta Lahti, CEO, Head of Inspiration & Pinja Orre, Soul of Social Impact
Suomen ympäristökeskus SYKE haluaa uudistaa pölyttynyttä tiedeviestintää ja tuoda tieteen myös nuorten puheenaiheeksi. Somekanavien ja vaikuttajayhteistöiden kautta SYKE käy avointa kansalaiskeskustelua, kerää tutkimusaineistoa ja suunnittelee viestintäänsä ja jopa tutkimuksiaan vaikuttajien seuraajien kanssa yhteistyössä.
Suomen Ekonomien #EiOppiOjaanKaada -kampanjassa tutut somevaikuttajat ovat olleet tärkeässä roolissa niin kampanjan suunnittelussa kuin toteutuksessakin. Kampanjassa pureudutaan tarkemmin osaamisen kehittämisen maailmaan, niin yksilön kuin yhteiskunnan näkökulmasta: miksi se kannattaa, kuka sen maksaa ja kenen pitäisi kantaa vastuu osaamisen kehittämisestä?
Mikä on datan merkitys vaikuttajamarkkinoinnin eri vaiheissa? Miten vaikuttavuutta mitataan? Meltwater tulee kertomaan miten eri työkaluja voidaan hyödyntää vaikuttajamarkkinoinnin eri vaiheissa esim. vaikuttajien valinnassa sekä kampanjan tulosten mittaamisessa.
Panelistit:
Tinna Pehkonen / @tinnahenriikka
Sanna Wallenius / @sannawallenius
Tuomo Kasanen / @veli.koo
Moderaattori:
Anni Maaninka / @annimaaninka