fbpx

Vaikuttaja! Tiedätkö miksi sinun kannattaisi rekisteröityä Meltwaterin Social Influencers -palveluun?

Tähän mennessä Meltwaterin Social Influencers -palveluun on rekisteröitynyt jo yli 350 suomalaista vaikuttajaa. Rekisteröitymisen ansiosta vaikuttaja on paremmin kiinnostavien brändien löydettävissä ja tavoitettavissa. Vaikuttajan kannattaa myös täydentää omia tietojaan palveluun, jotta vaikuttajia etsivät markkinoinnin ammattilaiset ymmärtävät paremmin vaikuttajan kiinnostuksen kohteita ja vaikuttavuutta. Vaikuttajalle rekisteröityminen on aina ilmaista.

 

Mitä päivityksiä omaan vaikuttajakorttiin kannattaa tehdä?
  • Ensimmäisenä kannattaa varmistaa, että omasta vaikuttajakortista löytyy kaikki käytössä olevat kanavat: Instagram, Facebook, blogi, Youtube, Pinterest ja Twitter. Mitä useammassa kanavassa vaikuttaja tavoittaa yleisöjä, sitä korkeammaksi vaikuttavuusnumero voi nousta.
  • Tämän jälkeen intro-osioon kannattaa kirjoittaa lyhyt kuvaus itsestä joko suomeksi tai englanniksi. Mikäli vaikuttajalla on toiveena tehdä myös kansainvälisten yritysten kanssa yhteistöitä, kannattaa kieleksi valita englanti.
  • Vaikuttajan kannattaa myös tarkistaa oma pääkategoria, mistä haluaa tulla löydetyksi. Asiakkaat hakevat sopivia vaikuttajia yleensä näiden yläkategorioiden mukaan, joita on esimerkiksi muoti, kauneus ja lifestyle. Pääkategoriaa voi myös täydentää muilla sopivilla kategorioilla.
  • Mikäli vaikuttaja haluaa nostaa joitain tiettyjä kaupallisia yhteistöitä oman vaikuttajakorttinsa portfolio-osioon, on se myös mahdollista. Näin uusi mahdollinen yhteistyökumppani saa helposti käsityksen siitä, millaisia yhteistöitä vaikuttaja on aiemmin tehnyt.
  • Palvelussa kannattaa kytkeä päälle myös sähköposti-ilmoitukset, koska silloin vaikuttaja saa sähköpostiinsa tiedon, jos jokin asiakas on lähestynyt heitä palvelun kautta.
  • Vaikuttajamarkkinointia tekevät yritykset mittaavat vaikuttajakampanjoidensa tuloksia Social Influencers-työkalun avulla. Mikäli vaikuttaja on varmentanut palveluun myös Instagramin business-tilin, pystyy palvelu mittaamaan ja seuraamaan automaattisesti myös Stories-julkaisuja, jossa yrityksen oma Instagram-tili tai sovittu kampanjatunniste on mainittu.

 

Oletko vaikuttaja? Rekisteröidy Social Influencers -palveluun ilmaiseksi täältä.

Oletko kiinnostunut oikeiden vaikuttajien löytämisestä ja dataohjautuvasta vaikuttajamarkkinoinnista? Pyydä demo täältä.

 

Blogin kirjoittaja: Senni Niemi/Meltwater

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Senni Niemi toimii Meltwaterilla sosiaalisen median yksikönjohtajana  ja hänellä on useamman vuoden kokemus vaikuttajamarkkinoinnista sekä asiakkaan puolelta että vaikuttajaverkoston kampanjamyynnistä. Nykyisin hän vastaa Meltwaterilla uuden Social Influencers-työkalun markkinalle tuomisesta sekä tuotekehityksestä Suomen osalta. Senni uskoo siihen, että parasta vaikuttajamarkkinointia tehdään yhdessä vaikuttajan kanssa, hyvällä brandmatchilla varustettuna ja dataa unohtamatta.

Senni Niemi

Managing Director I Social Media

@senni_niemi

 

 

About the author

PING Helsinki on vaikuttajamediatoimisto, joka tuo yhteen vaikuttajat eri kanavista ja kaikilta toimialoilta. PING Helsingin kautta vaikuttajayhteistyön suunnittelu on helppoa ja tuloksellista olipa kysymys H2H Strategiasta, vaikuttaja-analyysista, kampanjasta, konseptoinnista, kilpailusta tai elämyksistä. PING Helsinki pitää yllä kaikille avointa somevaikuttajien eettistä koodistoa ja tekee jatkuvaa vaikuttajamarkkinoinnin tutkimusta.