Mamma Mia 2 vihdoin valkokankaalla: Sosiaalisen median vaikuttajat innostuivat ennakkonäytöksessä
Heinäkuun 18. päivä koitti odotettu hetki, kun Mamma Mia! Here we go again -elokuva sai ennakkonäytöksensä ja suurimmat fanit valmistautuivat jälleen laulamaan, tanssimaan, nauramaan ja rakastamaan! Mukana pöhinässä oli myös laaja joukko somevaikuttajia, joita Finnkinon elokuvalevitys kutsuu Leffamaailman lähettiläiksi.
”Eilen oli se päivä, jota voisi sanoa odottaneen miltei sen 10-vuotta, sillä sen verran ensimmäisestä Mamma Mia-elokuvasta on aikaa. Yksikään muu elokuva ei ole koskaan aiheuttanut sellaisia nosteita ja fiilareita, kuin Mamma Mia-elokuvat”
Tiia Koivusalo, Minäkö Keski-ikäinen?
Mamma Mia! -elokuva nousi valtavaksi menestykseksi ympäri maailmaa kymmenen vuotta sitten. ABBA:n biiseihin pohjautuva musikaali sijoittuu Kreikkaan, ja nyt valkokankailla nähdään elokuvan odotettu jatko-osa Mamma Mia! Here we go again.
Tennispalatsin Scape-salin ennakkonäytöksessä oli tunnelma katossa. Moni oli panostanut teemavaatteisiin ja -asusteisiin ja käytävillä nähtiin iloista tanssahtelua. Vaikuttajat olivat odottaneet elokuvaa innolla ja se onnistui myös täyttämään odotukset:
”Elokuva on viihdyttävä, hauska ja koskettavakin, ja teatterista poistuu hymyssä suin, silmäkulmia pyyhkien ja hyräillen sen lauluja.”
Tommi K., Isyyspakkaus”Mamma Mia se vaan niin inspiroi ja innoittaa ja siksi annankin leffalle viisi tähteä.”
Tiia Koivusalo Minäkö Keski-ikäinen?”Voisin sanoa, että parasta antia tuossa leffassa on musiikki, maisemat ja ne mahtavat fiilikset, jotka tuohon leffaan on saatu taiottua ammattimaisella ohjauksella. Ihan ehdoton suositus tälle leffalle.”
Maiju Kauppila Pinkit Korkokengät
Finnkinon elokuvalevitys on tuloksellisesti tehnyt yhteistyötä somevaikuttajien kanssa jo usean vuoden ajan. Leffamaailman lähettiläät on Finnkinon elokuvalevityksen luoma konsepti, jolla sosiaalisen median vaikuttajat otetaan mukaan Finnkinon levittämien elokuvien lanseeraukseen sekä markkinointiin. Leffamaailman lähettiläisiin kuuluu yli 60 suomalaista vaikuttajaa, joiden kanssa tehtyjä yhteistöitä elokuvien parissa on kertynyt jo useampia kymmeniä. Merkittävimpiin vaikuttajien kanssa tehtyihin yhteistöihin lukeutuu mm. bloggaaja Uinon lähettäminen Pariisiin Fifty Shades Freed –elokuvan kutsuvierasensi-iltaan helmikuussa 2018.
”Pyrimme jatkuvasti ottamaan sosiaalisen median vaikuttajat paremmin huomioon päivittäisessä tekemisessämme elokuvien markkinoinnissa. Somevaikuttajat ovat kuin huomaamatta nousseet perinteisten medioiden rinnalle täysin omanlaisena kanavanaan, jota pystymme hyödyntämään mielenkiintoisten projektien parissa. Myös edustamamme studiot (Universal Pictures ja Paramount Pictures) ovat heränneet vaikuttajien räjähtäneeseen suosioon ja kehottavat elokuvakohtaisissa strategioissaan tekemään entistä enemmän yhteistyötä heidän kanssaan.” kertoo Matti Väänänen, Digital Marketing Coordinator, Finnkino Oy.
”Olimme todella otettuja Mamma Mia! Here we go again saamasta vastaanotosta ja olemme hyödyntäneet syntyneitä sisältöjä monipuolisesti erityisesti somekanavissamme. Toivottavasti sinäkin ehdit katsomaan leffan – luvassa on iloista tanssia, naurua, laulua ja liikutuksen kyyneleitä!” Väänänen lupaa.