PING Helsinki ja FlowHouse aloittaa yhteistyön matkailusektorin markkinoinnin palvelemiseksi

Digitaaliseen matkailumarkkinointiin erikoistunut FlowHouse Oy ja vaikuttajamarkkinointitoimisto PING Helsinki Oy ovat laatineet sopimuksen yhteistyöstä, jonka tarkoitus on palvella matkailusektoria.

Matkailumarkkinoinnin yhteistyö syntyi asiakastarpeesta

Matkailumarkkinointi on ollut tänä vuonna erityisessä murroksessa. Moni kotimainen matkailualue ja -yritys on ottanut uusia askeleita kohti digitaalisen osaamisen vahvistamista ja näkyvyyden kehittämistä eri kanavissa pärjätäkseen paremmin muuttuvassa liiketoimintaympäristössä.

PING Helsingin ja FlowHousen yhteistyön taustalla on ollut kytkeä vaikuttajamarkkinointi ja digitaalinen matkailumarkkinointi yhteen, jotta jatkossa asiakkaiden tarpeita voitaisiin palvella paremmin. Näin ollen voidaan luoda parempia monikanavaisia markkinointikokonaisuuksia ja saada parempaa kokonaisvaltaista vaikuttavuutta.

”Vaikuttajamarkkinoinnissa ja digitaalisessa matkailumarkkinoinnissa tavoitellaan pitkälti samanlaisia asioita: tavoitteellista näkyvyyden ja liiketoiminnan kasvattamista sekä asiakkaan ostopäätöksen tukemista mitattavalla tavalla. Tästä syystä onkin tärkeää, että matkailusektorille saadaan luotua tulevaisuudessa toimintamalleja, joissa nämä asiat yhdistyvät saumattomasti”, kuvailee FlowHousen toimitusjohtaja Jouni Kärkkäinen.  

”Yhteistyö PING Helsingin kanssa mahdollistaa sen, että voimme tarjota asiakkaillemme entistä laajemman verkoston käyttöön matkailumarkkinoinnin monipuolistamiseksi ja vaikuttajamarkkinoinnin toteuttamiseksi. PING Helsinki puolestaan pystyy hyödyntämään meidän osaamistamme matkailutoimialan asiantuntijuudesta, tiedolla johtamisesta sekä digitaalisesta matkailumarkkinoinnista. Uskon, että yhteistyöllä saamme paljon hyviä asioita aikaan”, Kärkkäinen jatkaa.

Vaikuttajamarkkinoinnin potentiaali matkailualalla on suuri ja mahdollisuudet tehokkaaseen vaikuttavuuteen ovat todella monipuoliset. Erinomainen esimerkki matkailualan vaikuttajayhteistyöstä on Vaihtovuosi Sodankylässä -somerealitysarja, jossa Äidin Puheenvuoro -kanavista tutun Inari Fernándezin kanssa tehdyllä vaikuttajayhteistyöllä nostettiin Sodankylän tunnettuutta matkakohteena huomattavasti. Tätä vaikuttajamarkkinoinnin potentiaalia matkailualueiden ja -yritysten näkyvyyden kasvattamiseksi osana digitaalisen matkailumarkkinoinnin toimenpiteitä päästään jatkossa tehokkaasti hyödyntämään PING Helsingin ja FlowHousen yhteistyön kautta. 

”Olemme todella innoissamme yhteistyöstä FlowHousen kanssa. Pystymme nyt tarjoamaan asiakkaillemme entistä laajempaa palvelukokonaisuutta ja tuomaan vastuullisen vaikuttajamarkkinoinnin osaksi matkailualan toimijoiden markkinointia. Tällaisessa yhteistyössä voittavat kaikki, ennen kaikkea asiakkaat”, sanoo PING Helsingin kasvujohtaja Tuomo Meretniemi. 

”Vaikuttajamarkkinointi on matkailussa niin tätä päivää! Koimme tiimin kanssa, että me tarvitsemme kumppanin, joka pystyy tekemään strategista vaikuttajamarkkinointia yhdessä alueiden kanssa ja nivomaan sen kanssamme osaksi suurempaa kokonaisuutta. PING Helsinki on ollut minusta meidän ja asiakkaidemme puuttuva palanen”, toteaa FlowHousen markkinoinnin kampanjapäällikkö Salla Laajavaara. 

”Aito ja uskottava yhteistyö sosiaalisen median vaikuttajien kanssa tuo esiin matkailukohteiden parhaat puolet ja synnyttää parantumatonta matkakuumetta”, lisää Meretniemi.

PING Helsingissä matkailuala lähellä sydäntä, koska usealla avainhenkilöllä on laaja ja pitkäaikainen kokemus matkailumarkkinoinnista. PING Helsingin toimitusjohtaja Inna-Pirjetta Lahti toimi pitkään Suomen Messuilla Matka-messujen näyttelypäällikkönä ja kasvujohtaja Tuomo Meretniemi on tehnyt pitkän matkailu-uran mm. Aurinkomatkojen toimitusjohtajana. 

 

PING Helsinki

    Minua kiinnostaa: