Vuoden 2022 ensimmäisessä PING Webinaarissa syvennyttiin vaikuttajamarkkinoinnin trendeihin ja virtauksiin sekä tehtiin katsaus siihen, miten vaikuttajamarkkinointi kehittyy vuonna 2022. Etätapahtumassa kuultiin mielenkiintoisia puheenvuoroja, caseja ja paneelikeskustelu. Teemana oli
Ohjelma:
Keynote: Vaikuttavuutta + vastuullisuutta = Vaikuttajamarkkinointia parhaimmillaan
Inna-Pirjetta Lahti, toimitusjohtaja & Tuomo Meretniemi, Kasvujohtaja, PING Helsinki
Case 1: #protskuraja
Kirsi-Leena Helle, Viestintäasiantuntija, Helsingin Seudun ympäristöpalvelut HSY
#protskuraja -kampanjassa heräteltiin suomalaisia pohtimaan proteiinin määrää omassa ruokavaliossaan, yhdessä tuttujen somevaikuttajien kanssa. Moni ihminen saa ruoasta proteiinia yli tarpeensa, mikä kuormittaa ja rehevöittää Itämerta entisestään. Kampanjassa yhdistyivät yhteiskunnallinen vaikuttavuus ja vastuullinen viestintä monikanavaisesti niin somessa kuin laajemminkin mediassa.
Case 2: Biisonimafia: ”Punkaharjulta punaiselle matolle – Miten tubettajat voivat kehittyä maailmaa muuttaviksi media-alan ammattilaisiksi?”
Eve Särkänne,Tuottaja, Biisonimafia
Mihin tuloksellinen ja pitkäjänteinen vaikuttajamarkkinointi voi viedä tubettajan? Biisonimafian se vei punaiselle matolle oman elokuvan ensi-iltaan ja samalla teki kellareiden kasvateista vakavasti otettavan tuotantoyhtiön joka kilpailee altavastaajana samassa liigassa isojen tuotantoyhtiöiden kanssa. Pienet vaikuttajayhteistyöt ovat muuttuneet yli sadan tonnin vuosikumppanuuksien kautta mahdollistajiksi, jotka ovat mahdollistaneet oman unelman toteuttamisen – ensimmäisen elokuvateatterilevitykseen menevän elokuvan tuottamisen – sekä edelläkävijän aseman matkalla tubettajista media-alan ammattilaisiksi.
Case: TikTok – Trends are born on TikTokHow the TikTok community is shaping culture todaySimon Gadelii, Agency Partnership Manager, TikTok
In 2021, we saw plenty of trends traveling from TikTok on to other platforms and even media outlets. We even saw products selling out after TikTok popularity. So from a marketing perspective- what can we learn from the communities on TikTok- and how can brands engage in the conversation and join the trends? And, should they? Furthermore, we’ll explain the mantra ”Don’t make ads, make TikToks” and what we mean by this. We’ll also look at some 2021 trends and glance forward to discover a new generation of storytellers that are defining culture.
Q&A Paneelikeskustelu
Eve Särkänne – Tuottaja, Biisonimafia
Jaakko Vanha-Viitakoski – TikTokkaaja @harclub
Jasmin Ngo – TikTokkaaja @jasmin.ngoModeraattori: Pinja Orre, PING Helsinki