Vuonna 2017 tarinoita eivät kerro brändit vaan ihmiset

Alkuviikosta satanut valkoinen lumipeite tuli kuin tilauksesta uuden vuoden arjen alkajaisiksi. Siihen voimme alkaa kirjoittamaan uuden vuoden tarinoita ja lupauksia. Oma tarinani alkaa vetäessäni hiihtokamppeet niskaan ja suunnatessani palaveriin Clarion Hotel Helsinkiin, joka toimii PING Helsinki Business Festivalin näyttämönä huhtikuussa 2017. Latu Ruoholahden kanavan varressa on minun näköiseni ja kiinnostava minun yleisöilleni.

Monien ennusteiden mukaan yksi vuoden 2017 markkinoinnin trendeistä on vaikuttajamarkkinointi – markkinointi, joissa tarinoita eivät kerro brändit vaan ihmiset, henkilöt joihin jo luotamme valmiiksi.

Loppuvuodesta julkistetun tutkimuksen mukaan vain 33 % kuluttajista luottaa brändeihin, kun ihmisiltä tuleviin suosituksiin luottaa jopa 90 % kuluttajista (Nielsen Global Online Consumer Survey). OMD:n ja Töttöröö Networksin tekemän tutkimuksen mukaan 72 % nuorista Youtube-videoiden sisältömarkkinointia nähneistä on kiinnostunut videoilla esitetystä tuotteesta tai palvelusta ja heistä 40 % on ostanut tuotteen.

PING Helsinki auttaa kumppaneitaan ja osallistujiaan kertomaan tarinoita, jotka kiinnostavat, löytämään oikeat vaikuttajat viestien välittäjiksi, kehittämään työkaluja vaikuttavuuden tuloksellisuuden mittaamiseen ja ymmärtämään kaupallisten yhteistöiden etiikan ja avoimuuden merkityksen.

PING Helsinki Business Festival törmäyttää ideat

28.4.2017 kolmatta kertaa järjestettävä PING Helsinki Business Festival on maailman ensimmäinen sisältöfestivaali, joka tuo yhteen niin sisältöjen tekijät kuin niitä hyödyntävät yritykset ruutujen takaa inspiroitumaan ja kohtaamaan toisensa IRL, livenä.

Koko päivän kestävässä koulutustapahtumassa osallistujat oppivat, inspiroituvat, verkostoituvat ja jakavat yhteisiä elämyksiä rennossa ja mukaansa tempaavassa ilmapiirissä. Tavoitteena on tarjota uusia työkaluja ja ideoita liiketoiminnan kehittämiseen sekä luoda kontakteja ja verkostoja vaikuttajamarkkinoinnin toimijoihin. 

Mukaan mahtuu nyt entistä enemmän markkinointipäättäjiä ja liiketoiminnan kehittämisestä kiinnostuneita Business Hippejä sekä aiempaa monipuolisemmin digitaalisia vaikuttajia eli Content Guruja. Bloggaajien, tubettajien ja instaajien lisäksi tapahtumassa tavataan artisteja, urheilijoita, seikkailijoita ja muita merkittäviä, eri toimialojen somevaikuttajia, jotka vaikuttavat omiin yleisöihinsä.

Me PING Helsingissä lupaamme tänäkin vuonna ylittää odotuksesi, tarjota aina vähintään yhden uuden idean ja halata asiakkaitamme mahdollisimman paljon ja suurella sydämellä.

Minun tarinassani sukset vaihtuivat fillariin juuri ennen lähtöä Lauttasaaresta. Seuraajani jäivät odottamaan seuraavaa, pidempikestoista lumisadetta ja koko kaupungin peittävää lumipeitettä.

Mikä on sinun tarinasi? Entä lupauksesi? Kenen tarinoita aiot itse lukea ja mihin lupauksiin luotat?

Vaikuttavaa vuotta 2017!

 

 

inna_alabanneri

 

 

Kuva: Jussi Hellsten / Visit Helsinki

Related posts:

About the author

PING Helsinki on riippumaton, koko vaikuttajamarkkinoinnin toimialan yhdistävä sarja tapahtumia sekä yhteisö, jonka rikkaus on erilaisissa näkökulmissa ja niiden törmäyttämisessä.