Merkityksellä menestykseen - vaikuttavuusviestintä somessa 22.1.2025 Ilmoittaudu webinaariin nyt! →

Ihanaa, vastuullista joulua!

Vastuullista joulua!

Vastuullisuus on yksi PING Helsingin tärkeimmistä arvoista, jota vaalimme kaikessa tekemisessämme. Yksi vastuullisuuden elementeistä on ympäristöstä huolehtiminen. Meille ympäristöarvot ovat tärkeitä ja haluamme omalta osaltamme toimia ilmaston puolesta. Tämän vuoksi me esimerkiksi kompensoimme kaikkien tapahtumiemme päästöt. Lue täältä, millä muilla keinoilla huomioimme ilmaston tapahtumia järjestäessä.

Päästöjen kompensoinnilla tarkoitetaan hiilidioksidipäästöistä maksettavaa hyvitysmaksua, joka osoitetaan valitulle kohteelle. Tänä vuonna päätimme kohdistaa avustuksemme Luonnonperintösäätiölle ja sitä kautta Suomen ikimetsille. Luonnonperintösäätiö ostaa lahjoitusvaroilla luonnonalueita ja rauhoittaa ne pysyvästi.

Nyt joulun lähestyessä on hyvä miettiä myös joululahjaostoksiaan ja niiden ympäristövaikutusta. Joulun kulutushysterian vastapainoksi yhä useampi päätyy aineettomiin lahjoihin – niin myös me PING Helsingillä. Tänä vuonna muistamme yhteistyökumppaneitamme ja vaikuttajia ikimetsällä, lämpöisillä haleilla ja iloisilla jouluntoivotuksilla.

Anna lahja luonnolle – lähde mukaan hyväntekeväisyyskampanjaan!

Somevaikuttajat Konsta Linkola, Joonas Linkola, Nella Himari & Robin Falck käynnistivät hyväntekeväisyyskampanjan Suomen luonnon puolesta yhdessä Luonnonperintösäätiön kanssa.

Kampanjan ideana on kannustaa suomalaisia antamaan joululahjaksi pala suojeltua metsää. Somevaikuttajien kautta tavoitellaan erityisesti uusia kohderyhmiä: uutta sukupolvea, joka haluaa toimia ilmaston puolesta, mutta jolle hyväntekeväisyysjärjestöjen tai -säätiöiden toiminta ei ole niin tuttua.

Kampanja on toteutettu yhdessä suomalaisten somevaikuttajien kanssa. Tähän mennessä mukaan on lähtenyt jo yli 100 vaikuttajaa ja kampanjalla on potentiaalia kasvaa yhdeksi vuoden suurimmista.

“Vastaanotto on ollut todella positiivista. Kun tehdään pyyteettömästi ilman omaa intressiä, eikä mietitä vain sitä, kuka tästä hyötyy, vaikuttajat lähtevät tosi mielellään mukaan.”
– Konsta Linkola

Alkuperäinen idea kampanjalle lähti Konstalta, Joonakselta, Nellalta ja Robinilta itseltään: heille luonto ja sen suojelu ovat lähellä sydäntä. Koska hyväntekeväisyyssäätiön resurssit ovat rajalliset, Konsta kumppaneineen halusivat tehdä kampanjan ikään kuin joululahjaksi säätiölle. Kampanjasta ei siis makseta vaikuttajille korvausta.

Tulevaisuuden markkinointi on inhimillistä

Kuten Inna-Pirjetta osuvasti kirjoitti katsauksessaan vaikuttajamarkkinoinnin ensi vuoden trendeihin; “Tulevaisuuden markkinointi on inhimillistä ja vuonna 2020 korostuu ihmisten rooli mediana.” 

Tässä kampanjassa korostuu juurikin inhimillisyyden voima ja se, miten iso rooli somevaikuttajilla eli yksittäisillä ihmisillä on mediana. Kun asioita tehdään omasta intohimosta ja aidosta kiinnostuksesta, on vaikutus myös muihin huomattavasti suurempi.

Somevaikuttajilla on paljon vaikutusvaltaa seuraajiinsa. Viime keväänä tekemämme tutkimuksen mukaan nuoret luottavat sosiaalisen median vaikuttajiin jopa enemmän kuin perinteisiin medioihin – myös ilmastoasioissa. Siksi haluamme kannustaa somevaikuttajia käyttämään ainutlaatuista alustaansa ja tuomaan esille niitä arvoja, jotka ovat itselle tärkeitä.

Haastamme nyt kaikki somevaikuttajat mukaan hyväntekeväisyyskampanjaan luonnon puolesta. Osallistu mukaan kannustamalla seuraajiasi ostamaan joululahjaksi pala suojeltua metsää. Jokainen julkaisu, maininta ja swipe-up Luonnonperintösäätiön sivulle on arvokas. Lataa kampanjan materiaalit täältä. Kampanja-aika on 1.12.-24.12.

PING Helsinki

    Minua kiinnostaa: