Merkityksellä menestykseen - vaikuttavuusviestintä somessa 22.1.2025 Ilmoittaudu webinaariin nyt! →

Ranskalaisteemaisella vaikuttajien elokuvanäytöksellä näkyvyyttä Kino Engelin KesäKinolle

20.08.2024 - PING Helsinki

Tunnelmallinen Kino Engelin ulkoilmaelokuvakeidas KesäKino on todellinen helmi, kun sen löytää. Yhdistimme voimat Kino Engelin elokuvalähetyksestä vastaavan Cinema Mondon kanssa tavoitteena kasvattaa tietoisuutta Kino Engelin palvelutarjoomasta ja KesäKinon ohjelmistosta loppukesällä -24. Suunnittelimme juuri ohjelmistoon tulleen 1870-luvun Ranskaan sijoittuvan Rosalie-elokuvan ympärille tunnelmallisen ja elämyksellisen ranskalaisteemaisen elokuvaillan vaikuttajille.

Elokuun ensimmäisenä päivänä järjestetty pr-tapahtuma kokosi yhteen elävän joukon vaikuttajia nauttimaan ulkoilmaelokuvasta teemaan sopivien tarjoiluiden kera. Tapahtuman yhteydessä tuotettiin myös sisältöä Kino Engelin ja KesäKinon omiin sosiaalisen median kanaviin samalla, kun ansaittiin näkyvyyttä relevanttien vaikuttajien yleisöissä.

Lue myös: Vaikuttajakampanjan ja -tapahtuman yhdistelmä toi merkittävän näkyvyyden Kamppi Helsingin syntymäpäiville

Elokuisen illan leffaelämys vahvisti vaikuttajasuhteita ja sai aikaan näkyvyyttä relevantissa kohdeyleisössä

Vaikuttajatapahtuman tavoitteena oli lisätä Kino Engelin ja KesäKinon, sekä yhä yhteiskunnallisesti tärkeää teemaa, naisen roolia ja ulkonäköön liittyviä paineita käsittelevää Rosalie-elokuvan houkuttelevuutta ja kiinnostavuutta elämyksellisenä kulttuurikohteena.

Tapahtuman kautta haluttiin tavoittaa suomalaisia kulttuurielämyksistä kiinnostuneita kuluttajia erityisesti pk-seudulla. 

Myöhäisillan elokuvanäytös tavoitti paikan päälle 25 toivottua vaikuttajaa, jotka toivat luontevasti sisällöissään esille tietoa Kino Engelin KesäKinosta, sekä henkilökohtaisia ajatuksia Rosalie -elokuvan ympäriltä. Tunnelmallinen tapahtuma teki osallistujiin vaikutuksen: lähes kaikki vieraat jakoivat tapahtumasta sisältöä somekanaviinsa. Tavoite saada näkyvyyttä sekä luoda suhteita vaikuttajien kanssa onnistui siis hienosti!

✨ Sisältöjen tavoittavuus: 77 500 näyttökertaa

✨ Yleisön sitoutumiset sisältöihin: 7200 kertaa

✨ Vaikuttajatapahtuma sai kiitettävää palautetta ja se täytti asiakkaan odotukset.

Tapahtumasta otettiin myös tunnelmallisia valokuvia, joita voidaan hyödyntää markkinoinnissa ja viestinnässä myös tulevaisuudessa.

”Tapahtuman suunnittelu oli jouhevaa ja oli helppo löytää yhteinen sävel. Pingin estimaatti tuloksista oli lisäksi hyvin paikkansapitävä”, kiittää Cinema Mondon markkinointipäällikkö Ville Purjo. Soljuvaa yhteistyötä on hyvä jatkaa tästä eteenpäin!

👉Mikäli vaikuttajatapahtuma voisi olla teidän yritykselle keino lisätä näkyvyyttä ja herättää tärkeää keskustelua somessa, ota yhteyttä PING Helsingin Annaan ja jutellaan lisää!

PING Helsinki

    Minua kiinnostaa: