Merkityksellä menestykseen - vaikuttavuusviestintä somessa 22.1.2025 Ilmoittaudu webinaariin nyt! →

Vaikuttajalta vaikuttajalle PR-paketeilla saatiin vipinää Lapsimessujen lipunmyyntiin

02.11.2023 - PING Helsinki
152 500
SILMÄPARIA
1 295
ALEKOODIN KÄYTTÖÄ

Lapsimessut on koko perheen vuosittainen tapahtuma, joka on suunnattu perheteemoista kiinnostuneille, perheen perustamista suunnitteleville, odottajille ja kaiken kokoisille perheille. Vuonna 2023 messut järjestettiin Helsingin Messukeskuksessa 14.-16. huhtikuuta.

Mitä tehtiin?

Vuoden 2023 Lapsimessujen tunnettuutta haluttiin lisätä muiden markkinoinintitoimenpiteiden lisäksi vaikuttajayhteistöiden ja vaikuttajalta vaikuttajalle PR-toimenpiteiden avulla. PING Helsinki auttoi jo toista vuotta kampanjan toteuttamisessa. Sisältökokonaisuudessa aktivoitiin yleisöä erityisesi lippujen ostoon sekä pyrittiin lisäämään tapahtuman tunnettuutta entistä laajemmin kohdeyleisössä, viestiä asiantuntijuudesta sekä tukea Lapsimessujen Instagram-tilin kasvua.

Kampanjan kahden avainvaikuttajan, Iida Åfeldtin (@iidanmatkassa) ja Salla Salmelan (@sallasalmela), nimissä lähetettiin PR-paketit yhteensä 10:lle heidän vaikuttajakolleegalleen, ja toimenpiteen tarkoituksena oli buustata erityisesti ansaittua näkyvyyttä.

Iida Åfeldtilta lähtevien PR-pakettien teemana oli leikin tärkeys, ja Salla Salmelta lähtevien pakettien teemaksi muodostui “selviytymispaketti taaperon kanssa messuilta selviytymiseen”. Pakettien sisällöt optimoitiin huolellisesti yhdessä vaikuttajien kanssa tukemaan heille valikoitua kampanjan teemaa.

Kampanjan tulokset

⭐️ PR-paketin vastaanottaneista vaikuttajista julkaisi sisältönsä 9/10 perheteemaista IG-vaikuttajaa ja postauksia ansaittiin yhteensä 30 kpl.

⭐️ Postauksilla tavoitettiin orgaanisesti huikeat 152 500 uniikkia silmäparia.

⭐️ Kaiken kaikkiaan vaikuttajayhteistyön ja PR-toimenpiteiden yhteistulokset olivat erinomaisia ja lopullisia avainvaikuttajien jakamia alekoodeja käytettiin huikeat 1295 kpl.

PING Helsinki

    Minua kiinnostaa: