Lapsimessut on koko perheen vuosittainen tapahtuma, joka on suunnattu perheteemoista kiinnostuneille, perheen perustamista suunnitteleville, odottajille ja kaiken kokoisille perheille. Vuonna 2023 messut järjestettiin Helsingin Messukeskuksessa 14.-16. huhtikuuta.
Vuoden 2023 Lapsimessujen tunnettuutta haluttiin lisätä muiden markkinoinintitoimenpiteiden lisäksi vaikuttajayhteistöiden ja vaikuttajalta vaikuttajalle PR-toimenpiteiden avulla. PING Helsinki auttoi jo toista vuotta kampanjan toteuttamisessa. Sisältökokonaisuudessa aktivoitiin yleisöä erityisesi lippujen ostoon sekä pyrittiin lisäämään tapahtuman tunnettuutta entistä laajemmin kohdeyleisössä, viestiä asiantuntijuudesta sekä tukea Lapsimessujen Instagram-tilin kasvua.
Kampanjan kahden avainvaikuttajan, Iida Åfeldtin (@iidanmatkassa) ja Salla Salmelan (@sallasalmela), nimissä lähetettiin PR-paketit yhteensä 10:lle heidän vaikuttajakolleegalleen, ja toimenpiteen tarkoituksena oli buustata erityisesti ansaittua näkyvyyttä.
Iida Åfeldtilta lähtevien PR-pakettien teemana oli leikin tärkeys, ja Salla Salmelta lähtevien pakettien teemaksi muodostui “selviytymispaketti taaperon kanssa messuilta selviytymiseen”. Pakettien sisällöt optimoitiin huolellisesti yhdessä vaikuttajien kanssa tukemaan heille valikoitua kampanjan teemaa.
⭐️ PR-paketin vastaanottaneista vaikuttajista julkaisi sisältönsä 9/10 perheteemaista IG-vaikuttajaa ja postauksia ansaittiin yhteensä 30 kpl.
⭐️ Postauksilla tavoitettiin orgaanisesti huikeat 152 500 uniikkia silmäparia.
⭐️ Kaiken kaikkiaan vaikuttajayhteistyön ja PR-toimenpiteiden yhteistulokset olivat erinomaisia ja lopullisia avainvaikuttajien jakamia alekoodeja käytettiin huikeat 1295 kpl.