Case: SOS-Lapsikylä & Hidasta Elämää

13.07.2021 - PING Helsinki

SOS-Lapsikylä toteutti yhdessä PING Helsingin kanssa menestyksekkään  tukiperhe-teemaisen kampanjan maaliskuussa 2021. Kampanjan pääajatuksena oli kasvattaa tukiperhetoiminnan tunnettuutta ja lisätä osallistujia tukiperhe-webinaareihin suomalaisen hyvinvointiteemoihin keskittyneen Hidasta Elämää- median avulla. 

Kampanjan kohderyhmänä oli Hidasta Elämää- yhteisön jäsenet ja kyseisen median valinta osoittautui yhteistyön kannalta menestyksekkääksi.

Tavoitteet

SOS-Lapsikylän tukiperhekampanja rakennettiin kolmen päätavoitteen pohjalta:

  • Kasvatetaan tukiperhetoiminnasta kiinnostuneiden määrää ja saadaan tukiperhe-webinaareihin lisää osallistujia
  • Kasvatetaan SOS-Lapsikylän Instagramin seuraajamäärää
  • Kasvatetaan ennaltaehkäisevän työn tunnettuutta

Mitä tehtiin? 

Toteutuksen lähtökohtana oli SOS-Lapsikylän kampanjan tavoitteet, arvot ja tarpeet. Yhteistyön toteutumisaika oli maaliskuu 2021. Yhteistyö rakentui kampanjan suunnittelutyöstä, strategisesta ja arvopohjaisesta mediavalinnasta sekä kampanjan luovasta suunnittelusta yhdessä Hidasta Elämää- median kanssa.

Yhteistyön kanavina toimi Instagram, Facebook ja Hidasta Elämää- median verkkosivu, jonne tuotettiin teemaa käsittelevä artikkeli.

Hidasta Elämää- media tuotti tukiperheiden tunnettuutta kasvattavia ja tukiperhe-webinaarin ilmoittautumiseen ohjaavia sisältöjä Instagramissa feed-postauksien, stories-videoiden ja IG TV:n muodossa. Lisäksi Hidasta Elämää tuotti myös yhden Facebook- postauksen sekä artikkelin verkkosivuilleen.

Tulokset

  • Kampanjalla ohjattuun ensimmäiseen webinaariin ilmoittautua 60 osallistujaa ja toiseen webinaariin 150 ilmoittautujaa
    (normaalisti tukiperhe-webinaareissa noin 30 ilmoittautunutta)
  • Uusia seuraajia saatiin SOS-Lapsikylän Instagram-tilille 234 kpl aikavälillä (22.3.-31.3.2021)
  • Instagram kuvien sitoutuneisuus oli 2,33%
  • Instagram storyen sitoutuneisuus oli 0,89%
  • Facebookin sitoutuneisuus oli 3,99% 
  • Hidasta Elämää -median tuottaman  artikkelin sitoutuneisuus oli huikeat 2 minuuttia
  • Kampanjan kokonaisnäyttökerrat olivat huikeat 662 692 ja uniikit katsojat 614 454
  • Tuotetut sisällöt loivat lämminhenkistä sekä kampanjaa tukevaa keskustelua kaikissa Hidasta Elämää- median kampanjakanavissa, joka ilmeni runsaina kommenttimäärinä postauksien alla
  • Kampanjan mediavalinta oli onnistunut ja Hidasta Elämää tavoitti SOS-Lapsikylän tavoitteleman kohderyhmän erinomaisesti
Vinkki:

Huolellinen ja arvopohjainen vaikuttajakartoitus on yksi tärkein asia kampanjan onnistumisen ja tuloksien kannalta – se on koko kampanjan perusta!

Kehitys: 

Tukiperhekampanja todettiin etenevän niin sujuvasti, että SOS-Lapsikylä halusi jatkaa pidempiaikaista yhteistyötä PING Helsingin kanssa.

PING Helsinki

Teemme markkinointia ihmisiltä ihmisille. Olemme strategisen vaikuttajayhteistyön kumppani. Yhdistämme tuloksellisesti vaikuttajamarkkinoinnin, PR:n ja sosiaalisen median. Autamme vastuullisia asiakkaitamme menestymään ja tekemään hyviä asioita rohkeasti.

    Minua kiinnostaa: