Case: Kulta Katriina – Kahvihetkiä Vallilan paahtimolla

Case pähkinänkuoressa:

Kulta Katriinan Kahvihetkiä Vallilan paahtimolla -podcastsarjassa keskustellaan tärkeistä, yhteiskunnallisistakin aiheista kahvikupillisen ääressä. Podcastissa tutut somevaikuttajat keskustelevat muun muassa yhdenvertaisuudesta, uupumuksesta, vastuullisuudesta sekä ilmastoahdistuksesta. Jokaisen jakson jälkeen keskustelu jatkui myös vaikuttajien omissa somekanavissa.

Tulokset:

  • Podcastia kuunneltiin 7903 kertaa
  • Yli 300 000 näyttökertaa Instagramissa
  • Blogi ja tubesisältöjen tavoittavuus noin 30 000

 

Lähtötilanne

Suomessa on ainutlaatuinen kahvikulttuuri, johon liittyy paljon perinteitä, rituaaleja ja tunteita, ja josta voisimme olla kansana ylpeä. Tärkeintä kahvin nauttimisessa on se, mitä kahvin äärellä tapahtuu.

Kahvihetkiä Vallilan paahtimolla -podcast tuo tärkeät, yhteiskunnallisetkin aiheet luontevaksi osaksi kahvipöytäkeskusteluja.

Tavoitteet

Kampanjan tavoitteena oli kirkastaa ja vahvistaa Kulta Katriinan brändimielikuvaa sekä vaikuttajien että yleisön keskuudessa. Vaikuttajien kautta päästiin lähemmäs kuluttajaa ja pyrittiin herättämään keskustelua ja vuorovaikutusta yleisön kanssa.

Samalla pyrittiin tuomaan vaikuttajayhteistyö aidosti osaksi Kulta Katriinan markkinoinnin keinovalikoimaa sekä luomaan vaikuttajayhteistöiden malli, jota voidaan hyödyntää myös jatkossa.

Toimenpiteet

Kahvihetkiä Vallilan paahtimolla on 6-osainen podcast, jonka juontajana kuullaan Kalenterikarjunakin tunnettu Mikko Toiviainen. Jokaiseen jaksoon kutsuttiin vieraaksi tuttu somevaikuttaja keskustelemaan erilaisista aiheista.

Podcastissa ovat mukana Viena K., Ida Hanhiniemi, Laura Satamo, Karoliina Tuominen, Sara Vanninen sekä Eino Nurmisto. Vaikuttajat jatkoivat keskustelua myös oman jaksonsa jälkeen tuottamalla aiheesta sisältöä omiin kanaviinsa.

Tulokset

Kahvihetkiä Vallilan paahtimolla keräsi yhteensä lähes 8000 kuuntelukertaa.

Podcastissa käsitellyt aiheet valuivat myös somekanaviin ja vaikuttajien somesisältöjä kommentoitiin 240 kertaa. Instagram-sisällöt keräsivät yhteensä yli 300 000 näyttökertaa. Blogi- ja tubesisällöt taas tavoittivat noin 30 000 näyttökertaa.

About the author

PING Helsinki on vaikuttajamediatoimisto, joka tuo yhteen vaikuttajat eri kanavista ja kaikilta toimialoilta. PING Helsingin kautta vaikuttajayhteistyön suunnittelu on helppoa ja tuloksellista olipa kysymys H2H Strategiasta, vaikuttaja-analyysista, kampanjasta, konseptoinnista, kilpailusta tai elämyksistä. PING Helsinki pitää yllä kaikille avointa somevaikuttajien eettistä koodistoa ja tekee jatkuvaa vaikuttajamarkkinoinnin tutkimusta.

Related Posts