Merkityksellä menestykseen - vaikuttavuusviestintä somessa 22.1.2025 Ilmoittaudu webinaariin nyt! →

Vuoden Valinnat 2018 -voittajat

Clarion Hotel Helsingissä 8.5.2018 järjestetyssä PING Festivalissa jaettiin jo perinteeksi muodostuneet Vuoden valinnat. Haluamme palkita vuosittain vaikuttajamarkkinoinnin saralta huomionarvoisia tekoja, kampanjoita, ilmiöitä ja ihmisiä.

Tänä vuonna palkinnot jaettiin viidessä kategoriassa, jotka oli nimetty PING Festivalin teemojen mukaan. Kategoriat olivat Transformation, Content, Quality, Emotions sekä Trust.

 

Vuoden Valinnat 2018 -voittajat:

 

TRANSFORMATION

A-lehdet: Pientä säätöä. Suomen ensimmäinen WhatsApp -draama, joka tavoitti sukupolvi Z:n

CONTENT

Museokortti & Wibettäjä (Vilppu Haverinen): Museotour. Yhteistyö nuoren Youtube-tähden kanssa, jossa puhutaan nuorelle yleisölle museoissa käymisen puolesta.

QUALITY

Neste: Kinkkutemppu. Kampanja usean vaikuttajan kanssa – tavoitteena oli saada kuluttajat kierrättämään joulukinkun paistorasvajäte uusiutuvaksi polttoaineeksi.

EMOTIONS

Suomen World Vision: Pelasta pimppi – seis silpomiselle. Rohkea sosiaalisen median kampanja tyttöjen silpomista vastaan.

TRUST

Äidin puheenvuoro (Inari Fernandez): Tubeäiti. Youtube-äidin Q&A -sessioiden sisällön sanelee seuraajien kiinnostuksen kohteet.

 

Vuoden Valinnat 2018 -ehdokkaat:

 

TRANSFORMATION

Kuinka digitalisatio muuttaa tapaamme kommunikoida, tehdä työtä ja businessta.

  • A-lehdet: Pientä säätöä. Suomen ensimmäinen WhatsApp -draama, joka tavoitti sukupolvi Z:n.
  • Satu Rämö & Hanne Valtari: Unelmaduunarit. Podcast-sarja muuttuvasta työkulttuurista sekä uraunelmien saavuttamisesta.
CONTENT

Hämmästyttävimmät tarinat, jotka saavutetaan ennennäkemättömällä kerronnalla sekä mainiolla strategialla.

  • Lidl Suomi & Hermanni (Hermanni Hyyryläinen): Mummo ja hummus. Lämminhenkinen Youtube-yhteistyö, jossa vaikuttaja tekee isoäitinsä kanssa kulinaristisen retken supermarkettiin.
  • Museokortti & Wibettäjä (Vilppu Haverinen): Museotour. Yhteistyö nuoren Youtube-tähden kanssa, jossa puhutaan nuorelle yleisölle museoissa käymisen puolesta.
  • Valeäiti (Hanne Kettunen): Valeäidin nauhoitukset. Podcast-sarja perhe-elämästä höystettynä koskettavilla tarinoilla, huumorilla sekä inspiroivilla vierailla.
QUALITY

Liiketoiminnan arvo tulee oikeanlaisesta laadusta.

  • Neste: Kinkkutemppu. Kampanja usean vaikuttajan kanssa – tavoitteena oli saada kuluttajat kierrättämään joulukinkun paistorasvajäte uusiutuvaksi polttoaineeksi.
  • BookBeat. Usean vaikuttajan kanssa toteutettu kampanja, jossa markkinoitiin ‘Audiokirjojen Netflixiä‘.
  • Tallink Silja Oy: #vegepaatti. Palvelumuotoiluprojekti, joka käytti hyväkseen yhteistyötä vaikuttajien ja laivan kokkien kanssa täyttääkseen asiakkaiden toiveet vegaaniystävällisestä menusta á la carte -ravintoloiden buffetissa.
EMOTIONS

Kuinka luoda todellinen emotionaalinen ja psykologinen yhteys yleisöön, ja tuottaa sillä lähtemätön vaikutus?

  • Axe & Justimusfilms: Ystävyyden patoumat. Koskettava Youtube-yhteistyö ystävyydestä.
  • Maaret Kallio: Lujasti lempeä.  Viraali-ilmiö tunteista ja ihmissuhteista puhumisesta sekä näiden ymmärtämisestä.
  • Suomen World Vision: Pelasta pimppi – seis silpomiselle. Rohkea sosiaalisen median kampanja tyttöjen silpomista vastaan.
TRUST

Autenttisuus, läpinäkyvyys ja eettisyys ovat luottamustalouden perusta.

  • Äidin puheenvuoro (Inari Fernandez): Tubeäiti. Youtube-äidin Q&A -sessioiden sisällön sanelee seuraajien kiinnostuksen kohteet.
  • Elina Koivumäki. Lakinaisen blogi sekä podcast, joka käsittelee sosiaalisen mediaan liittyvää lainsäädäntöä käytännönläheisesti ja ymmärrettävästi.
  • Ronja Salmi: Mitä mietit, Ronja Salmi? Nuorille aikuisille suunnattu tv-sarja ja sosiaalisen median konsepti, joka käsittelee elämän suuria kysymyksiä.

Haluatko liittyä iloiseen joukkoomme? PING Festival -liput käyvät jo vähiin – hanki omasi, ennen kuin on liian myöhäistä! 

SaveSave

SaveSave

PING Helsinki

    Minua kiinnostaa: