Vuonna 2018 valta ei ole kuningattarilla – se on meillä kaikilla

PING Festival 2018

Joululomalla haksahdin seuraamaan suosikkisarjaa The Crown, joka tarjoaa paitsi kiinnostavan kurkistuksen hovielämän kulisseihin, myös katsauksen lähihistoriaan ja median kehittymiseen viimeisen 70 vuoden ajalta. Lisäksi se antaa näkökulman siihen, miten vaikuttajamarkkinointia on osattu hyödyntää jo todella pitkään.

Vaikka vaikuttajamarkkinointi ei ilmiönä ole enää uusi, on siitä viime vuoden aikana Suomessa ja maailmalla puhuttu enemmän kuin koskaan. Pelkästään Googlessa tehtyjen hakujen määrä on vuodessa kolminkertaistunut. Keväällä 2017 kolmannen kerran järjestettyyn vaikuttajamarkkinoinnin asiantuntijatapahtuma PING Festivaliin osallistui viisinkertainen määrä markkinointipäättäjiä edellisvuoteen verrattuna.

Kasvu ei johdu siitä, että yritykset olisivat vasta nyt heränneet hyödyntämään vaikuttajia myynnin edistämisessä, vaan siitä, että sosiaalisen median aikakaudella me kaikki olemme vaikuttajia. Yrityksille tarjoutuu aivan uusia mahdollisuuksia hyödyntää vaikuttajia, heidän sisältöään ja kanaviaan kiinnostavien yleisöjen tavoittamisessa.

Tarinat ihmiseltä ihmiselle ratkaisevat

Me PING Helsingissä uskomme, että vuoden 2018 markkinoinnin merkittävin trendi on Human to Human -markkinointi: tarinat, sisällöt ja viestit ihmiseltä ihmiselle. 70 vuotta sitten hallitsijat puhuivat kansalle. Sen jälkeen siirryttiin median valtakauteen, jossa mediat määrittelivät, mitä saimme milloinkin tietää. Nyt viestintä tapahtuu suoraan ihmiseltä ihmiselle (tai välillä ihmiseltä kahdelle miljoonalle ihmiselle) ja niin vallanpitäjät, mediat kuin yritykset joutuvat seuraamaan välillä jännityksellä, minkälaiset teemat herättävät keskustelua. Sosiaalisessa mediassa hyvinkin nopeasti ja globaalisti leviävät keskustelut eivät ole entiseen tapaan hallittavissa.

Asetelma on mielenkiintoinen, ja se tarjoaa ketterille ja rohkeille yrityksille uudenlaisia mahdollisuuksia. Vanhoihin poteroihin ei kannata Human to Human -median aikakaudella kaivautua. Tässä ajassa yrityksen koko liiketoiminnasta on tullut media, ja jokainen potentiaalinen asiakas voi toimia tehokkaana myynnin edistäjänä.

Kuka osaa tunnistaa relevantit vaikuttajat ja tehdä yhteistyötä, joka muuttuu oikeasti liiketoiminnaksi? Miten yhteistyötä tulisi mitata? Minkälaisia tavoitteita asettaa? Miten hyödyntää vauhdilla kehittyvää teknologiaa ja markkinoinnin automatisaatiota? Mikä on perinteisten medioiden rooli tässä palapelissä, kun yhä useampi yritys ryhtyy luomaan ja johtamaan omia yleisöitään muodostaen omia medioita?

Näihin kysymyksiin PING Helsinki haluaa yhdessä laajan asiantuntijoista ja kumppaniyrityksistä koostuvan verkoston kanssa tarjota vastauksia, ratkaisuja ja ennakkoluulottomia ideoita.

PING Festival on kolmessa vuodessa kasvanut Euroopan merkittävimmäksi Human to Human digitaalisen markkinoinnin asiantuntijatapahtumaksi, joka tuo tänäkin keväänä Helsinkiin joukon eturivin osaajia Suomesta ja maailmalta. 8.5.2018 järjestettävän tapahtuman osallistujille tarjotaan monipuolinen kattaus oppia, inspiraatiota, elämyksiä sekä luonnollisesti mahdollisuus verkostoitua samoista asioista kiinnostuneiden ihmisten kanssa, joista osa edustaa yrityksiä ja osa vaikuttajia.

Tapahtuman teemat ja ensimmäiset puhujanimet ovat nyt julki ja Early Bird -liput myynnissä 28.2. saakka.  Myös vaikuttajien haku on avoinna 31.1. Asti. Mukaan valitaan 250 vaikuttajaa edustamaan kaikkia eri kanavia ja toimialoja.

Toivomme, että voimme yhdessä kanssanne vuonna 2018 puhua entistä enemmän mikrovaikuttajista, ja kehittää monipuolisempaa ja pitkäjänteisempää yhteistyötä vaikuttajien kanssa. Haluamme nähdä vaikuttajat mukana yritysten tuote- ja palvelukehityksessä ja tuoda vaikuttajamarkkinoinnin osaksi yrityksenne liiketoimintastrategiaa. Ennen kaikkea tahdomme auttaa yritystänne kohtaamaan ihmisiä, jotka ovat teille relevantteja – niin livenä, verkossa kuin perinteisten medioiden välityksellä.

Halataan, kun tavataan!

Inna-Pirjetta

Inna Pirjetta Lahti PING Helsinki

www.pingfestival.fi

PING Helsinki

    Minua kiinnostaa: