Mitä on yhteiskunnallinen vaikuttaminen somessa ja miten sitä tehdään vaikuttavasti ja vastuullisesti? Toivotamme sinut lämpimästi tervetulleeksi maksuttomaan PING Webinaariin 17.5. klo 9-11. Aamupäivän aikana sukellamme vaikuttavuusviestinnän maailmaan mielenkiintoisten puheenvuorojen, casejen ja paneelikeskustelun muodossa.
Keynote: Huulipunamarkkinoinnin aika on ohi – Vaikuttavuusviestintä somessa ja PING IMPACT yhteisön mahdollisuudet
Inna–Pirjetta Lahti, toimitusjohtaja ja Tuomo Meretniemi, kasvujohtaja
PING Helsinki & Muuta maailma somessa – Hyväntekijän käsikirjan kirjoittajat
Somevaikuttajat haluavat tehdä yhteiskunnallista ja vaikuttavaa viestintää ja merkityksellistä työtä. Yritysten on paitsi toimittava vastuullisesti, myös osattava viestiä siitä uskottavasti ja tunteita herättäen. Rahaa ei tulevaisuudessa ole tarjolla ilman vastuullisuutta. Eikä vastuullisuutta ole ilman viestintää. Organisaatioiden puolestaan on lisättävä vuorovaikutusta ja kansalaisviestinnän pitäisi unohtaa hierarkiat ja rikkoa lasikatot. Yhteiskunnallisista teemoista tulee viestiä inhimillisesti, vaikuttavasti ja tunteita herättävästi siellä missä ihmiset jo ovat eli somessa. PING Helsingin perustama IMPACT yhteisö tarjoaa ratkaisuja ja toimintamalleja, joiden avulla yhteistyö yhteiskunnallisesti aktiivisten, vastuullisesti toimivien somevaikuttajien kanssa on vuorovaikutuksellista, yleisöjä osallistavaa ja tuloksellista. Tervetuloa kuulemaan lisää!
Case Oatly: Yhteiskunnallisen kampanjan keskiössä vaikuttajat
Kaisa Pyhtilä, Markkinointi & PR, Oatly Suomi
Globaalin muutosesitys 171 –kampanjan tavoite oli kansalaisvetoomuksen avulla estää EU:n yhteisen maatalouspolitiikan uudistukseen (CAP) liittyvä sääntelyn muutos. Läpi mennessään muutosesitys 171 olisi voinut kieltää kasvipohjaisilta tuotteilta kaiken maitotuotteisiin liitettävän kielenkäytön, pakkaukset sekä kuvituksen. Yhdistimme voimamme kansalaisjärjestöjen, muiden kasvipohjaisten yritysten sekä vaikuttajien kanssa ja keräsimme lähes puoli miljoonaa allekirjoitusta vetoomukseen. Näin onnistuimme estämään muutosesityksen 171.
Case Ilmastoreppu pääministerille: Suomen Partiolaiset ja UPM
Anna Koroma-Mikkola, viestintä- ja markkinointipäällikkö, Suomen Partiolaiset
Yhteistyön tavoitteena oli lisätä ymmärrystä ja vuoropuhelua nuorten sekä eri toimijoiden välillä ilmastonmuutoksesta, metsistä ja vastuullisuudesta. Miten nuorten äänen saatiin kuuluviin yhteistyössä kohderyhmän hyvin tavoittavien somevaikuttajien kanssa? Helmikuussa 2022 partion ja UPM:n Ilmastoreppu -kampanja huipentui satojen nuorten ideoiden luovuttamiseen pääministerille.
Case 3: TBA Paneelikeskustelu ja Q&A ajankohtaisten vaikuttajien kanssa
Ajankohtaiset, yhteiskunnallisissa viestintähankkeissa mukana olleet vaikuttajat kertovat omista kokemuksistaan ja näkökulmastaan yhteiskunnallisen vaikuttamistyön mahdollisuuksista ja sudenkuopista.
Kaikille ilmoittautuneille toimitetaan webinaarin tallennelinkki jälkikäteen.
Pidätämme oikeudet muutoksiin.