Huhtikuun päätapahtumamme PING Helsinki Business Festival alkaa pian olla ohjelman puolesta taputeltu. Koossa on ihan käsittämätön määrä osaamista ja makeita tyyppejä, joita kumppanimme ja muut alan keskeiset toimijat ovat ohjelmaan tuoneet. Tässä muutamia suosituksiani.
Keynotepuhujien Casey Neistatin, Ann Handleyn ja Ilkka Halavan rinnalle saadaan vielä neljäs kiinnostava puhuja, nimittäin Tika Larasati, joka on brittiläisen onlinematkatoimisto Skyscannerin vaikuttajamarkkinointipäällikkö. Aivan, siis sellainenkin titteli on jo olemassa!
Iltapäivällä hajaanutaan rinnakkaisohjelmiin
Koko yleisölle suunnattujen yhteisten keynotejen lisäksi iltapäivän rinnakkaisohjelmassa on tarjolla peräti 20 eri vaihtoehtoa, joista osallistuja valitsee kaksi 45 minuutin sessiota. Tiedän, valinnanvaikeus on musertava, mutta näin varmistamme, että monipuolisesta kattauksesta löytyy jokaiselle jotain. Ohjelmaa on sekä englanniksi että suomeksi ja vaikuttajille on suunniteltu omat sessionsa, samoin kuin businessvieraille.
Rinnakkaisohjelma jakautuu neljään eri ohjelmatyyppiin; Master Classiin, joka on yleisöä osallistava asiantuntijaluento, Cases-sessioon, jossa kuullaan kolme erilaista menestyksekästä case-esimerkkiä nimetyn teeman alta, Do it yourself -sessioon, jossa osallistuja pääsee itse tekemään ja Q&A-osuuteen, jossa keskustellaan ja haastatellaan kiinnostavia henkilöitä.
Master Classeista nostaisin esiin Jonathan Beanin arvoaiheinen puheenvuoron, Mikko Hyppösen tietoturvasession sekä Björn Owen Gladin vinkit oman Sweet Spotin löytämiseen.
Caseista mainittakoon supersuositun räppärin Prince EA:n ja Nesteen huippuviraali yhteistyökampanja, Bablerin somevaikuttajan stailaama uusi Picnic-kahvilakonsepti sekä virtuaalisisältöjen mahdollisuuksia ja tulevaisuutta avaava workshop.
Do it yourself -osastosta voi suositella mm. Lauri ja Anni Vuorensillan (Hydraulic Press Channel) viraalityöpajaa, somesta tunnettujen Ronja Salmen ja Mikko Toiviaisen kirjoittajakoulua tai Dagmarin vaikuttajamarkkinoinnin trendejä esittelevää unelmabrändityöpajaa.
Q&A-sessioissa pähkäillään mm. miten löytää oikeat vaikuttajat, kuinka vaikutetaan visuaalisesti, mitä eroa on toimittajalla ja bloggaajalla sekä kuinka tuotetaan ylivoimaista sisältöä yrityksen omissa kanavissa.
PING Helsinki Business Festival julkaisee koko ohjelmansa maaliskuussa. Huhtikuun alussa osallistujat pääsevät tekemään valintansa – siihen asti, stay tuned!
Varmista paikkasi jo kahtena vuonna loppuunmyydystä tapahtumasta tästä!